• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    Velociped skrev 2012-01-12 18:10:34 följande:
    En snabb fråga till er: fostervattnet ser väl inte slemmigt ut, eller hur?
    Nej men slemproppen
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84

Efter att ha gått över tiden med mina andra tre så hoppades jag slippa det denna gången men med bf idag och inga känningar så blir det nog så även dena gång! frågan är bara hur länge??!!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Velociped

Jag är övertygad om att det är proppen, egentligen.... Men sen har det kommit så mycket och ganska vattnigt att jag bara behövde bekräfta mig lite. :) Tack!

• Jenna Dark

Sapato:det är fullt på SÖS, iaf för oss som inte är akutfall.jag väntar och väntar här... Men har du värkar går du före mig så skynda dig in!
    Vi kanske ses imorgon....,! ( är ju också på SÖS....)lycka till!

• zatori
    Sapato skrev 2012-01-12 18:06:17 följande:
    Zatori: så har jag haft det sen 21 igår.. Fy attans vad ont jag har. Får se vem av oss som får först, tippar på dig
    Haha! Nej, det tror jag inte. Jag var ju in idag och var inte öppen ett jädra dugg. Känns liksom jävligt onödigt att ha ont om man inte öppnar sig. Frustrerande! 

Mina värkar har ändrat sig lite... Från att ha kommit med ca 6 min intervaller och hållit i sig 1-1,5 minut kommer de nu med ca 4 min intervall och  håller i sig 40-45 sekunder. Är det vanligt att värkarna blir kortare?

Har varit uppe och en del gått nu, tidigare låg jag mest i sängen och klockade eftersom det är jobbigt att ha vatten sipprande längs benen när man rör sig. Nu har jag dock löst det problemet med hjälp av en blöja. Supersexigt! :D Tur ibland att man jobbar inom vården.
  • Sapato

Celma snow: VAAA?? Fan, orka åka till annat sjukhus. Jag blir så trött, därför de försökte övertala mig att hålla mig hemma när jag ringde sist!
    Mina värkar är nog runt 6min nu. Ska klocka och se igen.
    Men kan inte gå så här hela natten det går bara inte..

• shadowstorm
    zatori skrev 2012-01-12 18:27:58 följande:
    Haha! Nej, det tror jag inte. Jag var ju in idag och var inte öppen ett jädra dugg. Känns liksom jävligt onödigt att ha ont om man inte öppnar sig. Frustrerande! 

Mina värkar har ändrat sig lite... Från att ha kommit med ca 6 min intervaller och hållit i sig 1-1,5 minut kommer de nu med ca 4 min intervall och  håller i sig 40-45 sekunder. Är det vanligt att värkarna blir kortare?

Har varit uppe och en del gått nu, tidigare låg jag mest i sängen och klockade eftersom det är jobbigt att ha vatten sipprande längs benen när man rör sig. Nu har jag dock löst det problemet med hjälp av en blöja. Supersexigt! :D Tur ibland att man jobbar inom vården.
    Håller tummarna du får en snabb och smidig förlossning, och hoppas du slipper pinvärkar. =) Rör på dig massor lägg en handduk mellan bena och upp och rör på dig så bebisen sjunker ner och börja trycka på tappen :)