• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget
    elinson skrev 2012-01-13 10:11:32 följande:
    nejdå du är inte ensam.. beräknad BF 30 januari... än så länge inga tydliga tecken på att något är på gång.
    Kul med en till som kan hålla mig sällskap ;) Jag har inga tecken alls. Känner mig precis som vanligt. Känner mig knappt gravid emellanåt :P Så egentligen borde jag väl inte klaga, jag lider inte av några större krämpor. Har lite ont i ena ljumsken (fogen antar jag) och på ett ställe i ryggen i vissa rörelser men annars är jag tipp topp (så gått det går med 13 kg extra).

Jag såg på biggest loser sverige igår och blev så himla sugen på att verkligen ta ut mig på ett boxpass. Svettas som en gnu och inte kunna prata. Ser fram emot att ta upp träningen efter förlossningen. Då känner man sig kanske extra pepp att bli av med gravidkilona.
    Längtar efter vår bebis <3
  • Empa86

Ojoj Grattis grattis till alla bebisar!!Glad

Igår kväll och i natt tycker jag att det varit lite bättre tryck i sammandragningarna, men de gör absolut inte ont och jag har kunnat sova mer eller mindre hela natten. Dessutom finns det inga andra tecken på att det skulle kunna vara något på g inom en snar framtid. Taskigt att kroppen ska hålla på att luras Tungan ute

Någon mer än jag som verkligen är sjukt hungrig hela tiden? Åt en stor portion gröt vid 7-8 och nu håller jag på att dö av hunger igen??

• Pebbles82
    Alltochinget skrev 2012-01-13 10:34:09 följande:
    Kul med en till som kan hålla mig sällskap ;) Jag har inga tecken alls. Känner mig precis som vanligt. Känner mig knappt gravid emellanåt :P Så egentligen borde jag väl inte klaga, jag lider inte av några större krämpor. Har lite ont i ena ljumsken (fogen antar jag) och på ett ställe i ryggen i vissa rörelser men annars är jag tipp topp (så gått det går med 13 kg extra).

Jag såg på biggest loser sverige igår och blev så himla sugen på att verkligen ta ut mig på ett boxpass. Svettas som en gnu och inte kunna prata. Ser fram emot att ta upp träningen efter förlossningen. Då känner man sig kanske extra pepp att bli av med gravidkilona.
    Lugn, bara lugn. Vi är ett par som inte känner att det är i närheten. Jag vågar knappt läsa här eftersom alla bara "ploppar": Själv klänns det SÅ avlägset (BF 28/1) eftersom jag har mycket mindre sammandragningar nu än förra gången och de säger att man gärna får fler. 

Så jag ska nog börja spana mig in i februaritråden snart... haha. Det lär i alla fall inte bara säga plopp hos mig.  
  • suomigirl

Våran son kom 11/1. ÄNTLIGEN!! 
    efter 3 nätters värkar (oregelbunda men fruktansvärda) så startade det helt plötsligt till 1 minut emellan.
    Hann precis till sjukhuset och fick en pojk på 51cm och 3595g... 

• Krikiz

Jättestort grattis till alla er som ploppat ut era små skatter redan - och jag håller tummar och tår för er som är på gång med bäbisleveranserna!!!!!!!!!!

Hänger annars kvar i den här tråden ett bra tag till skulle jag tro   BF 26/1 och med sonen gick jag ju över en vecka, så jag har inga som helst förhoppningar om att det ska gå snabbare den här gången. Nästan lite deprimerande när jag tänker på att det kan vara hela 4 veckor kvar innan h*n tittar ut........men å andra sidan KAN det ju komma med buller och bång redan idag. Tror att jag håller fast vid den sistnämnda tanken, så känns det liiite bättre i alla fall

Nosce te ipsum.
  • Sapato

7:17 kom vår lille grabb. 3830g och 53cm.

Celma Snow: Grattis!! Om du hörde någon skrika HÖGT var det jag.. Haha!!

Grattis till er andra som också fått

• chicopico

Grattis till alla som fått

Jag har bf imorgon men känner ingenting....  Jag vill också snusa bebis.... 

• shadowstorm

Som sagt GRATTIS IGEN :D haha...PLOPP är bara förnamnet! =)

Jag tror jag blir kvar ett tag till också..har bf om 5 dagar MEEEEN sonen kom i vecka 42!!!!!!!

• Sapato

Gick över 5 dagar med sonen för snart 6år sedan men den här lille gossen behagade komma ut på BF, fredag den 13:e är inte längre otursdag i vår familj

• Noras

Åhh! GRATTIS TILL ALLA NYA MAMMOR OCH PAPPOR!! Jag är sååå avundsjuk!

Här märks det ingenting ännuRynkar på näsan 6 dagar kvar till BF och inte ett enda tecken. Är så sjuukt trött på det här! Har mer eller mindre ställt in mig på att gå över tiden Skrikandes och få en februari bebis istället.... Känns så hopplöst att inte få minsta lilla tecken på någonting!