Inlägg från: chicopico |Visa alla inlägg
  • chicopico

Januaribebis 2012

jag mår riktigt illa på dagarna nu, går runt med bokstavskex i fickorna och småäter för att dämpa illamåendet

• chicopico

är i vecka 7+0 idag och har mått fruktansvärt illa sensate två veckorna, jag kräker dagligen och har svårt att äta och dricka...... fick Lergigan comp utskrivet av min läkare i måndags och de hjälpte i ungefär 2-3dagar men nu mår jag lika illa fastän jag tar dem. Ska på ultraljud på måndag iaf och se så allt är ok

• chicopico

Min molvärk försvann nog i v.6 och nu i v.8 är brösten inte särskilt ömma längre heller men illamåendet sitter i som bara den, jag vaknar till och med på nätterna och måste gå upp och spy, detta är helt sjukt
    Men jag fick iaf se det lilla hjärtat slå på vul idag    

• chicopico
    bebis1201 skrev 2011-06-15 16:14:48 följande:
    Hej! Jag hoppar in i denna tråd, är i vecka 9+6 och har BF 11 jan 2012. Det är andra barnet för mig.

Jag mår så fruktansvärt illa... Har varit hemma från jobbet denna veckan. Början äta Postafen för två veckor sedan eftersom jag kräktes flera gånger om dagen (inte så kul på jobbet,...) och det hjälpte mot kräkningarna, men hade fortfarande illamåendet hela dagarna. Nu har det blivit värre, kräks trots postafen... Så i mpndags bestämde jag mig för att vara hemma denna veckan. Skönt. Men sjukt jobbigt att må så här! Det påverkar humöret nåt otroligt!!! Orkar inte med min man eller min son...:( Vet inte hur det sk a gå nästa vecka när jag måste till jobbet igen...

Är det någon mer än jag som måste spotta hela tiden? Jag har jättemycket spot och på morgonen kräks jag upp allt spot jag tydligen svalt under natten. Jätteäckligt. Nån som varit med om samma sak? Tips??
    Hej!!!
    Jag har BF 12 jan 2012 och mår precis som du.... jag vaknar även på nätterna av illamåendet och måste då gå upp och spy för att kunna somna om.
    Jag gick till min husläkare och bad om att få Lergigan comp som är mot graviditetsillamående, och dem har hjälpt litegrann, jag tar 1 på morgonen och 1 på eftermiddagen och känner att jag klarar av dagarna bättre nu.
    Kräker dock massa slem och skit varje morgon och mår fortfarande kasst på nätterna men det är ändå mycket bättre. 
  • chicopico
    bebis1201 skrev 2011-06-16 07:51:10 följande:
    Åh, vad skönt att höra att det finns nån som har det likadant... Hjälpte Lergigan comp mot allt spott också? Eller bara mot illamåendet? Tycker det är så äckligt med allt spott som bildas hela tiden.
    Jag hade hoppats att inte behöva äta nåt starkare än Postafen, men nu vet jag inte längre... Mådde ungefär likadant när jag var gravid med sonen, men minns inte riktigt när det gick över. Var på ett bröllop när jag var i vecka 16 och då tror jag inte det var nåt stort problem. Men det är ju fem-sex veckor tills jag är i vecka 16 nu och det känns som en evighet... Och är livrädd att det inte ska gå över denna gången utan hålla i sig hela graviditeten och då vet jag inte vad jag gör!! Så fruktansvärt att gå runt och ha som jordens värsta bakfylla varje dag...
    En vanlig biverkning på Lergigan comp är muntorrhet så ja på mig hjälpte det verkligen mot allt spott
    Båda mina förra graviditeter har jag mått såhär och de har gått över vid v.17-18 någonting, har två flickor så de blir nog en 3e flicka här  
  • chicopico

Har inte skrivit på ett tag här, har mått fruktansvärt illa men nu börjar de lugna ner sig,,,,
    går in i v.13 (12+0) idag och ska till BM för första gången idag

Jag har verkligen försökt att hålla min graviditet hemlig men de har inte gått alls, min mage är gigantisk,
    den är så stor så folk vågar fråga om jag är gravid, både grannar och förskepersonal mfl har frågat..... och jag kan ju inte ljuga och säga nä... Jag har haft helt platt mage innan graviditeten men nu är ju detta 3e gången så de är väl vanligt att man blir stor tidigt.  Hoppas de är bra med alla

• chicopico

Var på inskrivning idag och de gick jättebra Fick lyssna på hjärtljuden och de lät bra så nu kan jag vara lugn ett tag

• chicopico

Jag är i v 13 (12+0) idag. Trodde inte jag skulle få lyssna på hjärtat idag så det blev en glad överaskning!

• chicopico

Angående försäkring så tänk på att teckna ny försäkring när barnet är fött! 
    Jag tog en som gällde till barnet var 6månader och skulle sen teckna ny men eftersom min dotter hade haft lite problem med magen så var där inget försäkringsbolag som ville ge henne en ny försäkring.
    Så för er egen och barnets skull så är de bäst att teckna en ny direkt så inga "problem" hinner uppstå. 

Svar på tråden Januaribebis 2012