Januaribebis 2012
Min 1a kom på bf+11 och vägde 3555g och 2an kom på bf+7 och vägde 4035g.
Jag tyckte iofs att tvåan var mycket lättare att "trycka ut" än ettan men jag hoppas ändå inte att 3an följer trenden och väger 4500g
Min 1a kom på bf+11 och vägde 3555g och 2an kom på bf+7 och vägde 4035g.
Jag tyckte iofs att tvåan var mycket lättare att "trycka ut" än ettan men jag hoppas ändå inte att 3an följer trenden och väger 4500g
Min lilla sparkar hela tiden, sambon känner sparkarna dagligen likaså barnen.... men under mina andra graviditeter har de slutat sparka så fort någon la handen på magen, då fick jag tipset att dricka ett glas iskallt vatten, då brukade de bli liv i magen så maken fick känna
Jag hade bf 28januari med min första och hela tiden kändes de som att hon skulle komma lite tidigare, det var bara en känsla jag hade, men hon kom inte förrän 9februari
Med tvåan räknade jag med att gå över och det gjorde jag också (7 dagar). Nu har jag bf 14januari och går säkert över ett par dagar denna gången med
Skriver så sällan här men läser varje dag....
Har varit på förlossningsförberedande pilates idag, de var jättekul.
Jag går hos privat bm och hon har ett samarbete med en pilatesstudio så man får gå dit 3 gånger gratis och lära sig andas rätt och slappna av, träna bäckenet och massa andra övningar....
På fredag ska jag göra glukosbelastningen och det längtar jag inte efter precis men de ska bli kul att lyssna på hjärtljuden iaf
Ska kolla om järnvärdet gått upp också, jag äter massa järn för tydligen var både mitt ferritinvärde och vanliga järnvärde lågt.
glukosbelastning imorgon... *blö*
Någon mer som har lågt järn? hur gör ni? Min bm vill att jag äter Niferex och hemofer + att jag ska dricka blutsaft varje dag.... tycker de känns som mycket?!
Vad ligger ert järn på då? Ni som har lågt alltså. Min mage är också jättetrög av allt järn jag stoppar i mig så jag skulle även börja ta lactulos varje dag för att få igång den igen, tycker inte om att stoppa i mig massa grejer, jag brukar inte ens ta vanliga värktabletter...
Tack för tipsen om magen
ska testa fröna. Jag menade hb när jag frågade. Jag trodde de andra hette ferritin värde, så står de i mina papper. I somras låg mitt ferritin på 16 och nu vet jag inte vad det ligger på, mitt hb låg på 96 i förrgår.
Jag har gått upp 11kg nu, gick upp 25kg med ettan och 17kg med tvåan och jag tror jag satsar på runt 17 denna gången med
Jag är i v.30 och min bebis ligger med huvudet ner och har gjort ganska länge, men den kan ju som sagt vända sig....