Inlägg från: chicopico |Visa alla inlägg
  • chicopico

Januaribebis 2012

paet: jag gjorde de på helsingborgs lasarett som vanlit rul

Partouze: ja visst gör de!!  nä, hon frågade om vi ville veta könet men vi sa faktiskt nej....

• chicopico

Ja de är benen men de ser lite avhuggna ut, kan bli så i 3D tydligen.... sen är de navelsträngen som ligger över magen.
    Vet inte om alla rul är så i hbg men jag tror de iaf  

• chicopico

Då hade vi kanske bara tur då?? hon frågade även om vi ville veta könet och sist jag var gravid och var på rul så ville dem inte berätta könet alls....

• chicopico

Vi ska köpa en brio sing av en kompis, våra andra barn har typ aldrig velat ligga i vagnen ändå så de känns så onödigt att köpa ny

• chicopico

Igår kände min sambo små buffar utanpå magen är i v.17+1 idag och har känt bebisen varje dag i en vecka nu,  jättemysigt
    Lycka till alla som ska på rul idag  

• chicopico
    zatori skrev 2011-08-08 10:37:13 följande:
    Monique1979: Skönt att det gick bra på RUL! :)

Själv går jag in i vecka 17 idag. (16+0) Det rullar på nu. Dock längtar jag som en galning tills man får känna av liten i magen. Har ännu inte känt något...

En fråga, är det någon som blött näsblod i samband med graviditeten? Jag har ALDRIG blött näsblod i hela mitt liv, inte ens när jag som sjuåring ramlade ner för mormors säng rakt i golvet och landade på fejset. Imorse snöt jag mig och då kom lite blod, vilket det såklart kan göra ibland, men när jag skulle gå från badrummet kände jag att det liksom rann lite från näsan. Nu sitter jag med en liten papperstuss i näsborren. Kan detta ha med graviditeten att göra? Har som sagt aldrig blött näsblod förut i mitt 29-åriga liv.
    Jag blödde mycket näsblod under min första graviditet och det är tydligen ganska vanligt att man gör det.
  • chicopico

Sitter här och tittar på mina järntabletter.... har fortfarande inte tagit någon men idag tänkte jag göra de.
    Min mage stannar helt när jag tar dem  

• chicopico
    Alltochinget skrev 2011-08-12 17:40:48 följande:
    I vårt landsting erbjuds alla kub-test också. Bor i Östergötland. Idag köpte jag mitt första mammaplagg, ett par jeans från hm. Jättesköna! Jag älskar dom redan! Känns precis som leggings eftersom de är så mycket stretch :) fast som trycker inte på magen såklart som mina leggings börjar göra. Får hoppas jag inte blir så stor om rumpan och låren för dom sitter rätt tajt :P
    Tror de är sånna jag köpte häromdagen så sköna!!
  • chicopico
    Mea skrev 2011-08-15 18:22:29 följande:
    Började jobba idag efter 4 v semester...  Alla arbetskamrater fick reda på att man är gravid iag..  Har ju lyckats hålla det rätt så hemligt än.

RUL på torsdag! Ser att många väljer att ta reda på kön.. Någon som funderar på att inte titta efter? Själv så är jag sååå nyfiken men ska försöka hålla mig...
    Vi lyckades hålla oss från att kolla kön och då frågade ändå vår bm som gjorde det om vi ville veta könet för hon kollade gärna.... det var svårt att säga nej
Svar på tråden Januaribebis 2012