Inlägg från: chicopico |Visa alla inlägg
  • chicopico

Januaribebis 2012

elinson skrev 2011-11-30 10:28:41 följande:
    Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.
    Jag har samma problem.
    I v.13 låg mitt ferritin på 16 och nu i v.34 vet jag inte...
    för två veckor sedan låg mitt hb på 96

Jag försöker verkligen få upp värdena och äter både niferex och dricker blutsaft, ska gå in o kolla din blogg
    Sen har jag ju jättelågt blodtryck också så de snurrar mest hela tiden här. 
  • chicopico

laddade precis hem en app till min iphone som heter "my babys beat", hinner inte testa den nu för jag ska hämta barnen på dagis men de e ju häftigt om det fungerar Man ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud genom telefonen...

• chicopico

Jag var på TUL i fredags och allt var bra med bebisen den väger ca 2400g nu och beräknas väga ca 3700g när den föds och det låter ju lagom
    Vi kollade inte könet, har vi hållt oss så här länge så kan vi vänta lite till men de känns som en flicka iaf

• chicopico

Vi har Vera som flicknamn... Men pojknamn är som sagt svårt... Våra flickor heter Maja och Ebba.

• chicopico
    shadowstorm skrev 2011-12-09 23:21:22 följande:
    Jamie är fint =) gillar killnamn på J =) min son heter ju jonathan :)

jag troooor jag tycker om leia bättre än lea hmmm svåååårt
    chicopico skrev 2011-12-09 23:03:58 följande:
    Vi har Vera som flicknamn... Men pojknamn är som sagt svårt... Våra flickor heter Maja och Ebba.
    Vera passar ju jättebra ihop med dina barns andra namn...men ni visste inte kön va? kille vad rtcker du om Viggo
    Ja Vera känns rätt annars är Isa också ett förslag.
    Nä, vi vet inte kön men vi tror tjej, de känns så.
    Viggo är jättefint men de har vi redan en kusin som heter, jag gillar även Hugo, Leo och Milo men de namnen är också "upptagna". 
  • chicopico

Jag gick över 11 dagar med 1an och 7 dagar med 2an så jag räknar med att gå över denna gången också..... 

• chicopico

jag somnade kl 6 imorse och gick upp med barnen 07:20.... 

LillaEko skrev 2011-12-16 08:30:03 följande:
    Någon mer som blivit hopplöst sötsugen nu på slutet? Är det kroppen som ställer in sig på vad som komma skall med att skrika efter kolhydrater?!??

V 38(37+0) idag och endast 21 ynka dagar kvar. Men väldigt välkommet redan om 16 dagar ;)
    Jag är otroligt sötsugen hela tiden, så fort de finns något hemma så äter jag upp det....

Svar på tråden Januaribebis 2012