Januaribebis 2012
slänger in min berättelse från tvåan. trean är så kort så ingen ide
Den 7 januari kl 05:00 vaknar jag av en värk, känner direkt att det är inga förvärkar. klockar dom fram till 6. 15 min i mellan.
Vid 06:00 känner jag att det är ingen ide att ligga kvar kommer inte till ro. säger åt sambon att ha telefonen nära hela dagen för nu är det nog dax. Värkarna har blivit oregelbundna, fortsätter klocka dom lite då och då under dagen.dom ligger allt från 1 min till 20 min.
Ju längre dagen går desto ondare gör dom och framåt tolv är dom riktigt elaka!
får inte tag i nån barnvakt alla är sjuka, får lite panik. sms:ar sambon vid två och ber honom komma hem, inte pga av värkarna men barnvakt problemet..
Han kommer hem vid 14:40, vi får tag i min pappa som lovar ta nova.
15:00 säger det bara pang så är det 3 min i mellan värkarna och jag kan inte sitta still när dom kommer. Ringer fl och dom ber oss komma in.
Ringer pappa igen och säger att vi måste åka NU! Han får möta upp oss vid dagis där vi byter bil för att slippa krånglet med bilstolen
(hade pappas bil förra fl med, men den gången berodde det på att vår bil inte startade.)
15:15 är vi på dagis.
15:40 kliver vi in på fl. Då kommer värkarna nästan konstant hinner bara ta ett par andetag i mellan dom
Hon som tar i mot oss frågar kommer det igen?? mmmm väser jag. Oj då jag ska hämta BM direkt.
bm kommer 15:50. frågar lite frågor. Jag säger att jag vill ha bedövning nu. -ok vi får kolla hur öppen du är då!?
Bm känner å känner, det som snurrar i huvudet på mig då är att jag är nog inte öppen och får åka hem igen. Haha vad dum man är.
-Jaha och här var det helt öppet! fosterblåsan jätte spänd och buktande. Så nån bedövning hinner vi nog inte med.
gör inget då är det ju inte långt kvar.
hon kollar hjlj lite snabbt. ctg hinns inte med. 16:10 får vi komma in i fl rummet. Då hon inte sjunkit ner ordentligt väntar bm lite med att ta vattnet. 16:22 tar hon vattnet men hon har fortfarande inte sjunkit ner. Dom sätter en elektrod på huvudet för att hålla koll på henne då dosan på magen inte vill sitta bra.
suger i mig lustgas som om det gällde livet
Sambon skrattar gott åt mig.
helt plötsligt när jag tittar upp är det fullt med folk i rummet. 9 med mig och sambon. Anledningen är att hon sitter fast och hjlj sjunker vid varje värk och går inte upp ordentligt igen.
17:22 får jag krystvärkar. hon har fortfarande inte sjunkit ner ordentligt. krystvärkarna är klena så dom kopplar ett dropp med värkstimulerande. Får även lägga mig i gyn ställning för att dom ska ha bättre koll och hoppas på att hon ska rotera då hon ligger i vidöppet läge.
Hör en mans röst som säger två verkar till får hon på sig. det har pratats om snitt och klocka innan. dom trycker redan ihop mig som en fäll kniv, tror aldrig mina ben har varit så långt åt sidorna. AJ aj aj!
Vet inte var kraften kommer i från men på två värkar är hon ute!
17:37 Ligger lilla Luna kletig och go på mammas mage
Nr: 29 på kss detta år
9 på apgar
så hon klarade tumultet bra, och mamma sprack ingen ting. Otroligt nog.
3630 gram 52 cm lång och med ett huvud omfång på 35cm ![]()