• bumbi 84

Januaribebis 2012

MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.

Beklagar verkligen! ta hand om varandra ordentligt!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    Västeråsmamman skrev 2011-08-27 13:10:18 följande:
    Grattis Bumbi

Tack!
  • bumbi 84
    Cvb skrev 2011-08-27 23:08:08 följande:
    Kan någon här förklara för mig hur detta går ihop..
    Jag hade senaste mens den 16/4, äl ca 1-2/5 (eller 3dagar senare om spermierna lever så länge) och hade även oskyddat sex då, endast den 1a och 2a maj. ( har haft skyddat sex före och efter) Min cykel är ca 29-31 dagar.
    Så enligt min, Bms samt på fls uträkning så borde det vara så att jag är i v 18+5 idag.
    Igår på rul så sa bm där att jag är i v 19+2 (idag 19+3) men då stämmer det ju inte alls på min mens, sex och äl ? 
    Kan det verkligen stämma eller är pojken i magen typ, storväxt ? :s 

jag fick samma som dig. enligt äl tidigast 17jan (tempar så vet exakt när äl var) men ändå satte dom 12 jan på rul. hon sa att dom hade ett spann på 5-6 dagars marginal. sen när jag kollat runt verkar det mest vara pojkar som man blir flyttad med så kanske växer dom lite fortare (vet inte vad jag väntar)
  • bumbi 84
    coockiejar skrev 2011-08-29 16:31:11 följande:
    Hejje :)

Idag hade jag första föreläsningen efter sommaren. Underbart att komma tillbaka till skolan! (trodde aldrig jag skulle säga det).( Läser till beteendevetare). Pytte har legat så han sparkat mot nedre högra sidan rätt intensivt...det började nästan kännas obehagligt men då slutade han - gullungen <3

Men jag måste fråga er för jag börjar känna att jag börjar oroa mig - och fast jag vet att jag INTE borde göra det (jag menar, jag var ju på UL 3 augusti och allt såg så bra ut så) men ändå gör jag det. Okej, här kommer det - Jag är idag i vecka 21+6 (vecka 22) och går alltså in i vecka 23 imorgon men min livmoder når INTE upp till naveln....den e bara jämt med naveln...inte ens över naveln...ibland känns det till och med som att den är under naveln (Ni hör ju - jag har absolut INTE  övernanalyserat detta...nähä då! Oskyldig )

Behöver jag ens fundera på detta redan? Och hur töntig är jag på en skala från 1-10 om jag skulle ringa min BM och fråga om en sån sak? Med tanke på att allt ju såg så bra ut så på UL Obestämd  Pytte hade ju växt precis som han skulle med tanke på att jag ju vet exakt när han blev till och om livmodern skulle vara liten så borde väl hon (BM) ha sagt nåt? Äh men guuuud, jag orkar inte med mig själv! Säg till mig att sluta upp nu genast!

Nähä...dags att åka med sonen till karate då...

Ha en fin em/kväll :)
    den växer ju även olika beroende på om det är 1, 2, 3 eller 4 barnet. min är ca 15cm över naveln men väntar 4:e.
  • bumbi 84
    Pamper skrev 2011-08-29 22:21:57 följande:
    Hej hej

jag har oxå handlat.... jag som hade tänkt vänta men men

hittade mitt önske skötbord på blocket för 800kr ett äldre som utgått från ikea antikbetsat Leksvik
    som man kan enbart ha som byrå m hylla sen

spjälsäng med sänkbar långsida 300kr kaxholmen nina tänker dock köpa ny madrass ohygieniskt med beg.

o så hittade jag min dröm vagn på blocket för 800kr en dansk vagn Basson Grande i normal höjd så man slipper bocka sig ner som på nyare vagnar separat sitt o liggdel

kläder har ja inte köpt egentligen men beställde från esprit/ ellos i helgen då de hade rea köpte saker för närmare 700 men betalade bara 300 =)

har oxå undrat över overall? vilken storlek borde man ta i 62-68? hade bara tänkt köpa 1 babyoverall...
    vilket material?

sen ska ja ringa BM imorgon... någon annan mer som läcker mjölk??
    gör det mest ur ett bröst e i v19 o har gjort det i någon vecka nu...
    problemet är en hård knut stor som en lime i övre delen av brösten o bara det bröstet o i det området
    känns varmt o febrigt?? droppade ut några droppar i handfatet o det e nästa gul/grön färg
    kan det var en inflammation i någon körtel?? för mjölkstockning är väl inte möjlig??
    mår bra för  övrigt.

RUL på torsdag!!! längtar!! o jag fick visst kissa innan, det e något gammalt de sagt förr ( har läst det innan i denna lr i någon annan tråd..)
    62 har mina drunknat i i början.
  • bumbi 84

Grattis till alla lyckade Rul!!

Har idag varit och tittat på valpar! Det är livsfarligt   

• bumbi 84
    Some skrev 2011-08-31 13:19:27 följande:
    Skönt!
    Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var jobbigt att vänta på det beskedet förra gången. Lär väl bli minst lika jobbigt att vänta den här gången. Jag ska till läkaren på måndag så får vi se hur det går.
    ja det är lika jobbigt varje gång! är 3:e grav nu som jag är sjukskriven.

Hoppas det går bra 
Svar på tråden Januaribebis 2012