• bumbi 84

Januaribebis 2012

Skåne85 skrev 2011-09-21 20:49:12 följande:
    Jag fick order av min dokter att skaffa Glid lakan, haha antar hon menar siden lakan, och sen vända siden byxor ut och in när man sover så det blir lättare att vända sig :) det funkar!
    glidlakan kan du kolla med sjukgymnasten.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-21 20:24:12 följande:
    Hej på er! Hoppas allt är bra med er. Jag måste rådfråga er lite. På förmiddagarna mår jag oftast okej men från lunch och framåt får jag svårt att gå. Hälften av alla nätter sover jag uselt då mage och bäcken ömar, har svårt att vända mig. Efter en jobbig natt kommer bäckensmärtorna direkt då jag går upp. Jag är öm på fogen i fram och en av fogarna bak. Min man vill sjukskriva mig 25% men jag vill avvakta, känner mig lat. Ska till BM nästa vecka och tänkte höra med henne. Sjukgymnastik hjälper det? Fogbälte? Tror ni man kan bli sjukskriven på typ 25% eller ska man inte kunna gå alls för att bli sjukskriven? Kan BM fixa kryckor?

Många frågor blev det, hoppas någon kan svara.

Hejsan jag är . sjukskriven 100% för foglossning ända fram tills den är ute. tycker absolut du ska sjukskriva dig då det bara brukar bli värre ju tyngra man blir. sjukgymnasten brukar kunna ordna med bälte och kryckor samt tens.

För att fk ska godkänna 100% vill dom gärna att man går på kryckor eller rullstol. men 25% ska inte vara några problem alls. 
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-22 10:59:45 följande:
    Min mage bara växer för varje dag just nu känns det som och bebis sparkar jättehögt upp (känns som att livmodern går nästan 5 cm ovanför naveln och jag är v 23+6) och det är jobbigt att andas på nätterna för det trycker så. Om det är så här jobbigt nu, hur är det då om 3 månader? :o Minns att jag hade väldigt jobbigt att andas i slutet med sonen eftersom han låg så högt upp men minns inte att det började så här tidigt ju. Inatt höll jag på att bli tokig för jag visste inte hur jag skulle ligga för andning och foglossning >.< 

Min går 15cm över naveln och jag är med 23+6 idag
  • bumbi 84

Här är en sf kurva för er som vill kika hur ni ligger

• bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-22 21:59:22 följande:
    15 cm? :o Kan den komma så mycket högre upp då? Måste ju nästan vara helt uppe vid revbensbågen då ju :p Har du också jobbigt att andas på nätterna? Tycker verkligen nätterna är jättejobbiga =/ Minns att jag hade jobbigt att andas när jag var typ v 30 med sonen, och då var det ju även jobbigt att andas sittande men kommer inte ihåg att det kom så tidigt liggande med sonen. Men har hört nåt om att det kan spela in om man har lågt blodtryck också, men tycker inte det känns som att jag har det för det svartnar inte och så när jag reser mig och har inte vart yr på länge. Det var mycket mer sånt i början av grav. Kan bli lite jobbigt med andningen ibland också om jag sitter ner och får en sammandragning, och även när jag ligger ner känns det jobbigare vid sammandragningar men även när jag inte har sammandragningar.
    nä det är inte många cm kvar till revbenen nu så den får nog växa utåt

Ja det är tyngre att andas mest hela tiden ligga på rygg går bara inte. och när sd kommer är det bra jobbigt!
    Jag har inte lågt bltr. hade 120/80 sist.  
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-23 09:06:26 följande:
    Åh vad skönt att höra nån mer som redan har jobbigt med andningen (ta det inte fel) ;) då behöver man nog inte oroa sig att det är nåt som är fel i alla fall :p Jag låg ju lite på plus med livmoderns placering förra besöket och det har växt massa nu så det känns som att bebis faktiskt kan ta lite plats från lungorna nu!

Förstår vad du menar
  • bumbi 84
    fair skrev 2011-09-22 22:29:47 följande:
    Fick brev hem idag ang beviljad gp! Känns så otroligt skönt :)

Härligt!!
  • bumbi 84
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 17:58:23 följande:
    Har börjat få mycket sammandragningar. Får se om det fortsätter för får nog ringa till sjukhuset annars. Sista två veckorna har de kommit och ökar i antal/dag. Hade mycket med sonen med men dessa känns mycket mer, lite mer än förvärkar. Vaknar på nätterna av dem men inte alls regelbundna. Ska avvakta några dagar till och se om det lägger sig. 

Ska slappa i soffan och ha det mysigt med familjen ikväll .     

skrev om samma härromdagen!

har massa sd hela dagarna på kvällen kommer dom med 2-3min i mellan. räcker med att jag ändrar på mig så får jag en. och har ökat i styrka sista veckan. får hoppas vi slipper påverkan på tappen 
  • bumbi 84

Varit hos bm idag allt såg bra ut men ska lämna urinprov för koll om  det är uvi alla SD beror på Men beordrad vila så länge..
    Vecka 24+4 idag. tiden går fort nu  

Hjlj: 144
    Sf:26
    Bltr:120/75
    Socker:5.0
    Hb: 130 (inga tabletter behövs )

Sen tagit mina tyrodea prover och immunicerings prov men det svaret dröjer några dagar!        

• bumbi 84
    Västeråsmamman skrev 2011-09-27 17:02:06 följande:
    Varit på kontroll på spec mvc.
    Har en snopplös liten i magen.
    Men hon är liten 15% under det man ska. Hur ska jag kunna göda upp henne?

Nu blir det tillväxtkoll varannan vecka.
    Grattis till tjejjen i magen
    Hoppas att hon inte minskar mer.
    Min tvåa låg på -22% men kom ut normal stor. 
Svar på tråden Januaribebis 2012