• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-07 22:05:50 följande:
    Försökte känna efter.. känner något pytte pytte lite som kanske eller kanske inte kan vara livmodern.. är osäker.. är det fel om man inte känner en markkant kant??
    Nej då det är det inte..
    Beroende på hur mycket hull man har själv så kan även känslan av hur markerad kanten är variera och som krikiz nämnde tidigare så beror de även på livmodern och hormonerna.

Innan jag träffade BM med mitt första barn hade jag också försökt men viste inte hur det skulle kännas eller vart jag skulle "leta" men när hon visade vart så vart det ju självklart..

Så be din BM visa dig om du vill veta..
    ♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • Dontbeshy
    LillaEko skrev 2011-07-07 22:17:23 följande:
    Handlade en body i present till maken förra gången som det stod "I Hjärta Dad" på.
    Hade tänkt ge han den efter ul då men tyvärr fick vi ju då tråkiga besked (vårt MA).
    Visade han den senare och nu hoppas vi att få användning för den denna gång istället.
    Men tror det är därför jag inte vågar tillåta mig handla något riktigt än denna gången. 
    Det är ganska bra att vänta en del med shoppingen ändå..
    Bebisana växer som ogräs i början så jag föreslår att ni inte handlar allt för mycket i samma storlek unde dom  tre första månaderna där efter kommer barnen kunna hinna använda kläderna lite oftare så då kan man handla lite mer.. Men sen kommer ju folk och hälsar på och har säkert en del kläder med sig också så det kan vara bra att vänta till efter..

Det blir tråkigt när man inte hinner använda kläderna, har efter två barn fortfarande kläder som är oanvända.. Så här köps det inget till en början..
  • Lautaro

jag och min flickvän väntar barn 2012 - januari =) Coolt att bebisen kommer bli en vattuman/drake =D

• Dontbeshy
    Lautaro skrev 2011-07-07 22:49:41 följande:

jag och min flickvän väntar barn 2012 - januari =) Coolt att bebisen kommer bli en vattuman/drake =D

Grattis och välkommen =)
    Kul med en pappa i tråden..

Har vi nå fler pappor i tråden?? Är ju inte inne så ofta..
  • Pebbles82

Jag vågar inte köpa något alls än, kläder har vi ju till förbannelse (även om vi hade alldeles för lite i stl 50, 56 - trodde ju det skulle växas ur direkt, men njae). Men vill man handla tycker jag att man kan unna sig det, ha något att se fram emot! :) 

Lite trist att man redan har vagn (fast jag skulle vilja ha en annan) så det enda jag rent tekniskt sett behöver komplettera med är en ståbräda.

Imorgon åker vi på semester uppåt i landet, naturligtvis ska det bli astrist väder. Det här med somrar i Sverige är verkligen överskattat känner jag... När jag jobbar så skiner solen, när jag är ledig så regnar det.. :D 

Imorse kände jag förresten livmodern en liten bit nedanför naveln innan jag gick upp. Så coolt. Och så knäppt! 

• roxylady

Dontbeshy: ja jag får kolla med BM. Dock besöker man ju inte henne förens i oktober nästa gång:( men något hull har jag dock inte heller. Men det kanske är det lilla jag kände då när jag försökte hitta det.

• Pebbles82
    roxylady skrev 2011-07-08 00:01:24 följande:
    Dontbeshy: ja jag får kolla med BM. Dock besöker man ju inte henne förens i oktober nästa gång:( men något hull har jag dock inte heller. Men det kanske är det lilla jag kände då när jag försökte hitta det.
    Jag känner absolut ingen "kant" utan mer som att det är en påse i magen. Och jag som inte har så mycket hull känner "påsen" som bäst i höjd med höftbenen eftersom det går ner där, sen fortsätter den upp mot naveln. Att känna från naveln och ner kan jag däremot inte! 

Testa att ligga platt på rygg, sen känna från höftbenen och in så kan du nog hitta din livmoder ska du se! :) Jag är i v 11+5 idag! 

• LillaEko

Jag har inte ens försökt känna den. Men kan väl misstänka att det kan vara svårt på mig då min livmoder är bakåtliggande?!?!?

• Pebbles82
    LillaEko skrev 2011-07-08 00:24:56 följande:
    Jag har inte ens försökt känna den. Men kan väl misstänka att det kan vara svårt på mig då min livmoder är bakåtliggande?!?!?
    Är du bara lite kissnödig så borde du nog kunna känna den ändå,  jag hade iaf bakåtliggande sist och om inget ändrats sen dess borde det nog vara lika samma nu (om det funkar så, vet jag ju inte).... 
    Du kan ju försöka, men bli inte orolig om du inte känner något!  
  • Dontbeshy
    Pebbles82 skrev 2011-07-08 00:30:10 följande:
    Är du bara lite kissnödig så borde du nog kunna känna den ändå,  jag hade iaf bakåtliggande sist och om inget ändrats sen dess borde det nog vara lika samma nu (om det funkar så, vet jag ju inte).... 
    Du kan ju försöka, men bli inte orolig om du inte känner något!  
    Ja precis även om den är bakåtliggande borde du känna den man får bara trycka lite mera.. Min ligger lite mer till höger så ja inte centrerad i alla fall..

Det kan ju vara ett tipps det med.. Har för mig att Krikiz nämnde det.. Att dom inte sitter helt centrerat alla gånger vissa få får till vänster och andra har centrerade eller mer till höger...

Lite latjo att man är så nyfiken att man håller på och klämmer runt på magen bara för att veta om det växer något där inne.. Speciellt när magen blivit en enorm kalaskula..
Svar på tråden Januaribebis 2012