• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Shirin85

Stenbock kommer min bli om den kommer i tid, roligtGlad

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Sunflower Sthlm
    LillaEko skrev 2011-07-07 19:30:35 följande:
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    Jag är också sugen på att börja shoppa. Helt hopplöst så igår shoppade jag loss på ett par nya skor till mig själv istället. Glad Man måste ju stilla shoppningbegäret på något sätt. Jag tänkte börja efter RUL i slutet på aug. Efter två utomkveds så vågar jag inte riktigt tro att det här ska gå vägen så jag vill se knodden en gång till för att känna mig lite mer säker. Dessutom får min bästa kompis barn i höst så jag tänkte shoppa presenter till hennes bebis så länge. Glad 
  • Sunflower Sthlm

Tack för att ni delade med er av ev. viktuppgångar och viktnedgångar, nu känner jag mig lite lugnare. När det är första barnet är man ju lite nojjig för det mesta tyvärr. Jag får mycket vardagsmotion för tillfället även om jag inte orkar träna än och även om jag äter ofta så äter jag mycket mindre än jag brukar till lunch och middag så det är väl det som gör det antar jag.

• lillbumbin

Här har vi redan shoppat loss de mesta... Förutom bebiskläderna,vi har fått en sprillans ny brio för 3100, kostade 6200 men de va rea på fjolårets så vi kunde inte hejda oss. Sen har vi köpt babyskydd brio med bas 900:kr oxå helt ny.. Sen spjälsäng och madrass för 500kr sprillans nytt.. Så vi har bara skötbord,babysitter kvar. Men de får vänta om de int är på rea:) sen några bb-kläder;) eftersom man får så mkt kläder.:) ska till bm idag på inskrivning. Hon sa att när jag var i v 11 så var ja i vecka 6 ringde henne igår och sa de stämmer inte är nog snarare i vecka 15.. Så ska dit idag halv 12 hoppas jag får en RUL tid då med:) längtar tills vi berättar för våra barn att de ska få ett syskon men de blir efter ultraljudet:)

• shadowstorm

Ja det är verkligen ett råd jag också kan ge åt er som väntar eran första ta det lugnt med småkläderna!! Hehe min son kunde inte ens ha storlek 50 när han kom ut. :P Och hade storlek 52 i 2 veckor sedan panga det på så heeela tiden tills NU!!! :) Nu har han stannat av och har storlek 98 i kläder och blir 2 år om några dagar. Och vi har kläder hemma som inte ens hann bli använda även fast jag byte kläder heela tiden. Sen i början är det ju faktiskt väldigt många som får söta SMÅ barnkläder av släktingar och vänner. Så mitt råd köp några små kläder såna där som man bara inte kan låta bli. Men om man sen känner suget handla större kläder spelar ingen roll om de är stora för de växer i dem SNABBT!! :)

• fabler

får jag fråga varför man vill känna livmodern? Jag försökte inte med första och har väl inga planer på att försöka känna efter den denna gången heller. Men om jag får förklarat för mig vad vitsen är med de så kanske jag provar.

elias är världens sötaste!!!
  • Carolaj83

för oss var det tvärtom lyssnade på alla andra o hade bara kläder i 56 ut kom en liten kille som drunknade i strl 50

• Marsätt
    Carolaj83 skrev 2011-07-08 09:39:38 följande:
    för oss var det tvärtom lyssnade på alla andra o hade bara kläder i 56 ut kom en liten kille som drunknade i strl 50

Samma här.. Min flicka hade 50 i en månads tid..
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-07 22:38:09 följande:
    Nej då det är det inte..
    Beroende på hur mycket hull man har själv så kan även känslan av hur markerad kanten är variera och som krikiz nämnde tidigare så beror de även på livmodern och hormonerna.

Innan jag träffade BM med mitt första barn hade jag också försökt men viste inte hur det skulle kännas eller vart jag skulle "leta" men när hon visade vart så vart det ju självklart..

Så be din BM visa dig om du vill veta..
    Okej.. ja jag är då 34/36 så något hull kan jag inte säga att jag har.. men jag känner i alla fall inte :( Kanske har bakåtlutad livmoder jag med :) 

Ja det är klart.. annat när någon visar var man ska känna :) 
  • Dontbeshy
    fabler skrev 2011-07-08 09:19:27 följande:
    får jag fråga varför man vill känna livmodern? Jag försökte inte med första och har väl inga planer på att försöka känna efter den denna gången heller. Men om jag får förklarat för mig vad vitsen är med de så kanske jag provar.
    Haha nja det är väl egentligen inget med det mer än att man vill veta att den växer. efter mittträffen kommer man ju gå mer regelbundet hos bm och mäta desss "framgång"  Men det är ju inte för än i v 20-22 som man börjar med det så lite skönt är det att ha koll på att pyret växer där inne..
    ♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012