• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna

Kvällens dille: Holiday Dip till chips (fast jag har skippat de flesta chipsen). Min man sa att han misstänkte att det skulle bli så baserat på min reaktion i affären när han la på förslag att köpa det Ibland känner han mig vääääldigt väl.
    Har sedan i onsdags haft en mage som putar rejält nu (10 +5). Är väldigt smal sen innan så det finns inte mycket att dölja den i. Det är tur att det inte är en hemlighet iallafall  

• fabler

jag, sambon och sonen har varit på restaurang ikväll. Blev bjudna av sambons förra chef som nu jobbar på en annan restaurang. Inte alls fel att bli bjuden på två rätters och sjukt gott va de också. Kunde i och för sig ätit bara bröd och färskost. Så nu funderar jag på att fråga sven om inte vi kan få köpa en limpa av han i veckan för han gör så sjukt gott bröd.

elias är världens sötaste!!!
  • pernillis

Jag väntar mitt första barn och kan absolut ingenting om barnvagnar, så snälla - ni som har barn, kan ni dela med er lite tips. Jag vill ha en smidig och enkel kombi (?) vagn, (om det är en sån man kan snurra handtaget på och använda både som ligg och sitt vagn. Relativ billig då vår ekonomi inte är den starkaste! Jättetacksam för svar!

• roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-08 09:57:02 följande:
    Ja här har du en till utan hull.. är en 34. Tänkte passa på att förvarna för foglossningar när du är så smal..

Under mina graviditeter har jag gått från strl 34-44 i underdelar. Kan ju säga att det ser otroligt larvigt ut sen när bebisen är ute och höfterna inte riktigt dragit ihop sig även om magen gjort det.. (den försvan efter tre månader) Ser man mig från sidan är man jäääätte smal och kan gömma mig bakom ett litet träd typ men vänder jag mig mot trädet sticker höfterna ut som två skvaller kärringar

Så för er som oroa er ta det lugnt man kommer gå ner det mesta återställas till det ursprungliga. Vissa går tom ner mer.. =)
    Jag har faktiskt misstänkt att det kan vara så i med att det behövs ju lite mer plats.. så det kommer säkert att kännas. Min mamma var inte iika liten som mig så hon kände ju det inte. Vet inte om mina känningar liknande ischias kan ha något med det att göra?

Ja jag kan tänka mig det! Men det är det ju värt ;) Hahah det där var nog den roligaste jämföringen jag hört! haha! Men jag kan verkligen tänka mig det.

Jo det gör ju det tids nog :) Hur lång tid tog det för dig att komma tillbaka till ditt ursprungliga?
  • fabler
    pernillis skrev 2011-07-08 22:04:32 följande:
    Jag väntar mitt första barn och kan absolut ingenting om barnvagnar, så snälla - ni som har barn, kan ni dela med er lite tips. Jag vill ha en smidig och enkel kombi (?) vagn, (om det är en sån man kan snurra handtaget på och använda både som ligg och sitt vagn. Relativ billig då vår ekonomi inte är den starkaste! Jättetacksam för svar!
    vi har en emmaljunga city cross som vi varit super nöjda med även om den nu inte har något vändbart handtag. Och om ni nu inte har så mycket pengar rekomenderar jag att kolla blocket där man kan få tag i riktigt fina vagnar till ett bättre pris.
    elias är världens sötaste!!!
  • Kissekatten

Vi har med en emmaljunga city cross. Köpte den begagnad och bara älskar den!! Man kan ju vända på ligg och sittdelen hur man vill. Om det är så du menar. Vet inte vad ett vändbart handtag är.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • twistedtofit

Vi har oxå emmaljunga city cross som vi älskar!! Ett tips är att ni åker till en stor barnvagnsbutik och provkör, klämmer o känner på olika vagnar. Be personalen om hjälp att hitta vagnen för er! När ni bestämt er kan ni ju välja om ni vill köpa beg el ny!

• Carolaj83

skulle också välja att åka till en babybutik o få hjälp klämma o känna, sen säga att man vill hem o fundera, o kanske sitta o kolla på blocket....

har haft emmaljunga duo edge, till första, väldigt rejäl vagn, sen hade jag en tysk vagn till dottern som dom säljer nya via tradera, den var billig o allt ingick, men väldigt tung i o ur bilen...

scootern, emmaljunga är den bästa vagn jag haft men tyvärr är ju den bara sittvagn, så denna gång kommer vi köpa emmaljunga city cross, begagnad!   

• Ung Mamma 91

Har inte vart så aktiv i tråden men har bf den 1 jan :)
    Har ont vid ligamenten och foglossning och en son på 8 mån så de e inte så lätt ibland tyvärr. Men tur e ju de att jag har sluppigt illamåendet äntligen!  

Svar på tråden Januaribebis 2012