• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Svarade på det nyaste men ser ut som att jag svarade på det äldre inlägget. Sorry :)

• fabler
    Dontbeshy skrev 2011-07-08 09:44:22 följande:
    Haha nja det är väl egentligen inget med det mer än att man vill veta att den växer. efter mittträffen kommer man ju gå mer regelbundet hos bm och mäta desss "framgång"  Men det är ju inte för än i v 20-22 som man börjar med det så lite skönt är det att ha koll på att pyret växer där inne..
    aha okej, ja då låter jag nog hellre bli och litar på min växande mage istället för att göra mig orolig om jag inte skulle lyckas känna livmodern.
    elias är världens sötaste!!!
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-08 09:44:13 följande:
    Okej.. ja jag är då 34/36 så något hull kan jag inte säga att jag har.. men jag känner i alla fall inte :( Kanske har bakåtlutad livmoder jag med :) 

Ja det är klart.. annat när någon visar var man ska känna :) 
    Ja här har du en till utan hull.. är en 34. Tänkte passa på att förvarna för foglossningar när du är så smal..

Under mina graviditeter har jag gått från strl 34-44 i underdelar. Kan ju säga att det ser otroligt larvigt ut sen när bebisen är ute och höfterna inte riktigt dragit ihop sig även om magen gjort det.. (den försvan efter tre månader) Ser man mig från sidan är man jäääätte smal och kan gömma mig bakom ett litet träd typ men vänder jag mig mot trädet sticker höfterna ut som två skvaller kärringar

Så för er som oroa er ta det lugnt man kommer gå ner det mesta återställas till det ursprungliga. Vissa går tom ner mer.. =)
    ♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • C R

Jag hoppar in här.
     Har följt tråden sen jag plussade. BF 5 januari så idag går jag in i vecka 15. Tiden har gått så fort men vill att den ska gå lite fortare så att vi får se att det är något liv i magen. Ska in på trippeltest på måndag. Vet inte om de gör ett UL för att se hur långt gången jag är. Man kan ju alltid hoppas.

• Dontbeshy
    fabler skrev 2011-07-08 09:52:35 följande:
    aha okej, ja då låter jag nog hellre bli och litar på min växande mage istället för att göra mig orolig om jag inte skulle lyckas känna livmodern.
    Ja det är också smart.. =)
    ♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • SysterAnna

Tanken är att vi ska renovera här hemma. Vardagsrummet skall få sig ett lyft och likaså sovrummet, som dessutom skall byggas om med garderober. Först hade vi tänkt börja med vardagsrummet men nu är vi båda mer inställda på att göra sovrummet först för att göra plats för bebisen. Vi har kommit fram till att vi nog är lite "sätta bo"-iga av oss just nu. Så snart drar vi nog igång med sovrummet även om inte bebissakerna kommer att ställas in förräns bebisen är född eller precis innan bf.

• Kissekatten

Min dotter kunde också ha stlk 50 länge. Och alla sa åt oss innan att inte köpa för mkt kläder, för att man får så mkt. Sen kom alla med söta små klännigar. Så vi var tvungna att åka och handla mer vardagskläder iaf. Mitt tips är att köpa hur mkt man själv känner för! :(

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • emelie654

Är det någon av er som har erfarenhet av urinvägsinfektion under graviditeten? Jag fick en lätt i midsommarhelgen men drack tranbärsjuice och läste på internet att det inte var något farligt, så när det gick över gjorde jag inget mer. För en vecka sen kom det lite lite blod och jag fick mensvärk och ryggvärk. Ringde 1177 och de sa bara att jag skulle avvakta. Det kom inget mer blod och mensvärken försvann men ryggontet har jag haft kvar. Tänkte om det kunde vara början på foglossning eller liknande. Inatt kunde jag inte sova pga av ryggen och ringde BM och för att höra om hon hade något tipps hur man gör med foglossning. Hon började dirket prata om urinvägsinfektionen och ville att jag skulle komma in nu kl. 13.30. Blev lite rädd nu, kan det vara farligt?

Svar på tråden Januaribebis 2012