• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • iwannarock
    curiosa skrev 2011-07-07 07:28:52 följande:
    Grattis och välkommen hit,
    Jag mår ok, dock i denna värmen så mår jag skit. Längtar tills det blir svalare igen och jag är ändå sån som älskar sommaren och värmen men som gravid är det verkligen inte kul.
    Väntar oxå tredje barnet och är i v 13+5.

Tackar . Jag vaknade för bara en stund sen och detta är första gången jag inte mår illa, inte än iaf, kan det vara banden??? Så fort jag vaknade gick jag upp och hämtade en drickyoghurt så det kan ju vara svaret. Får se hur resten av dagen blir. Än så länge har jag inte tyckt att det är jobbigt med värmen, jag bävar mer för att gå höggravid över vintern.
  • Csve
    shadowstorm skrev 2011-07-07 11:46:47 följande:
    vi har samma BF :)

Roligt! =)

Har du fått nån mage än? Min växer på bra! 
    ?♥ För evigt ♥?
  • missable
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-07 10:26:01 följande:

Jag vägde mig imorse, går in i vecka 12 på fredag och jag har inte gått upp ett gram. Känns lite skumt, borde man inte gjort det? Jag har ju fått lite mer mage, absolut, men vågen står still. Jag har mått illa hela tiden men inte spytt nåt.

Nån mer som inte gått upp nåt än?

Går in i vecka tretton imorn och jag har heller inte gått upp ett ynka gram än. Jag har heller inte spytt och jag har kunnat äta som vanligt, men vår bm sade att det bara var bra, att extra kilorna kankse kommer senare =) Hoppas på det!
  • curiosa
    missable skrev 2011-07-07 13:43:05 följande:
    Går in i vecka tretton imorn och jag har heller inte gått upp ett ynka gram än. Jag har heller inte spytt och jag har kunnat äta som vanligt, men vår bm sade att det bara var bra, att extra kilorna kankse kommer senare =) Hoppas på det!
    Orättvist :P
    Jag har gått upp minst 8 kg redan (och tänker inte väga mig innan jag måste nästa gång) Men jag äter iofs en massa oxå men inet direkt fel saker men kroppen absorberar visst allt....
  • missable

caradan- usch! Stackare, men vem vet jag kankse går om dej senare och du stannar upp! Men det börjar märkas på byxor och sånt, fy fasen! 

• fabler
    curiosa skrev 2011-07-07 14:11:57 följande:
    Orättvist :P
    Jag har gått upp minst 8 kg redan (och tänker inte väga mig innan jag måste nästa gång) Men jag äter iofs en massa oxå men inet direkt fel saker men kroppen absorberar visst allt....
    jag har vägrat väga mig sen inskrivningen och tänker inte väga mig förrens nästa BM besök och då är jag i v.26 tror jag.

Huvudvärken är mycket bättre idag, en dov huvudvärk men den kan jag leva med. Den kan ju även bero på vädret som är, känns som vi behöver ett rejält åskväder här igen.
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Jag ska verkligen försöka ignorera all viktuppgång.
    Försöker äta nyttigt och näringsrikt och tänkt träna så länge det går.
    Sen om jag går upp 5 eller 30 kg gör det samma, bara bebis mår bra. 

• MiAmore
    Carolaj83 skrev 2011-07-07 07:56:53 följande:
    MiAmore-fick gå från kassan, de hände 15 min innan min lunch, så tog bara längre lunch...idag är jag ledig, får känna efter hur jag mår om jag ska åka eller vara hemma imorgon

är det fler här som planerar att föda på danderyd? är närmast för oss (7 mil) 
    Skönt att du fick gå ifrån iaf
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-07 10:26:01 följande:

Jag vägde mig imorse, går in i vecka 12 på fredag och jag har inte gått upp ett gram. Känns lite skumt, borde man inte gjort det? Jag har ju fått lite mer mage, absolut, men vågen står still. Jag har mått illa hela tiden men inte spytt nåt.

Nån mer som inte gått upp nåt än?

Dina kilon kanske kommer i slutet ist. När jag var gravid med sonen, hade jag bara gått upp 1 kg när jag var i v.20.. Lite annorlunda denna gången dock; är i v.14 och har redan gått upp 1 kg *ler*
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • Someday

Jag har gått ner några kilo. Sen mår jag ju fruktansvärt illa och har nästan helt slutat med godis jämfört med tidigare... Är mer sugen på frukt och fräscha smaker nu, juicer och dylikt. Är livrädd för att gå upp massor då jag gått ner mycket tidigare (var oerhört överviktig för några år sedan). Har börjat lägga till vardagsmotion också i större omfattning än tidigare än under året.

Svar på tråden Januaribebis 2012