• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    LillaEko skrev 2011-07-07 19:30:35 följande:
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    beror nog på hur vidskeplig du är

med första köpte jag första grejen i vecka tolv.

jag tänkte som så att skulle nått gå fel så gör det det iiaf.   
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Someday

Jag har handlat lite kläder. Fått en vagga av mamma och så ska vi börja göra i ordning bebisens rum innan jag blir för tjock =)

• shadowstorm

Jag handla tidigt när jag vänta min första nu känner jag inge överdrivet sug för handling utom att jag vet att vi måste hitta en till vagn :) Sen vill jag ju veta om det är en liten gosse eller flicka inne i magen för pojkkläder det har VI!!! mer än vi nog behövde! :)

Jag har senaste dagarna börja få en enorm värk i hela höger höft och lår...kände inget sånt med sonen så är detta typ foglossning eller nåt ni som vet? :P

• twistedtofit

Känner ni livmodern?. Jag känner den när jag ligger på rygg oavsett om jag är kissnödig el ej! 12 fulla v imorn!

• Carolaj83

kommer börja leta vagn (begagnad) efter rul, har inga som helst livstecken från min bebis än, men hoppas verkligen från allt i världen att bm låter mig få höra hjärtljuden på tisdag....min bm bor tydligen i samma by som mig o våra män jobbar på samma ställe, skumt att man aldrig träffat henne hihi

• LillaEko

Vi har också tänkt vänta till efter rul, men är så sugen att starta renoveringen och inreda klart redan ikväll ;)

• emelie654
    twistedtofit skrev 2011-07-07 20:13:12 följande:
    Känner ni livmodern?. Jag känner den när jag ligger på rygg oavsett om jag är kissnödig el ej! 12 fulla v imorn!
    Hur känner man den?:)
  • fabler
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    med sonen handlade jag de första när jag hade passerat v.12 då köpte jag svin dyra rock star baby kläder. Sen handlade jag lite då och då men mest efter UL när vi hade sett att de va en kille.
    elias är världens sötaste!!!
  • curiosa
    Jag har handlat två klädesplagg och en snutte.
    Tänkte som så att om det skulle gå fel så är det faktiskt 3 av mina närmaste vänner som oxå ska ha barn så då får jag ju användning av det ändå.
    Vagn etc får vänta kanske 10 veckor till.
  • Frökenolson

jag har redan handlat lite kläder, kommer shoppa loss efter rul sen.
    Var mest köpsugen i början, när jag väl fick köpt lite så lade sej det värsta suget..

Dock funderar jag mycket och kollar runt på vad vi verkligen behöver, vilken säng jag vill ha, vilken typ av barnvagn e.t.c Har köpt lite flanelltyger så jag kan sy lite filtar och påslakan m.m.

längtar till hösten så otroligt, då brukar pysselinspirationen infinna sej mera, tänk vad man kan förbereda och greja inför bebbens ankomst =)

Svar på tråden Januaribebis 2012