• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson

Är det någon i tråden gjort RUL på Näl?
    Är lite nyfiken på hur bra maskiner de har och hur tydligt man ser det lilla underverket =)

Jag har gått in i en ny period av trötthet, har dock svårt att sova på nätterna, främst att somna, givetvis att somna om efter kissepausen på natten...

• missable
    minneli skrev 2011-07-09 12:04:54 följande:
    Om jag hade bott i lägenhet och dessutom utan hiss så hade jag inte heller haft korg, så jag tycker att du gör helt rätt =) Ska du köpa mjuk eller hårdlift?
    Iom jag är rookie med, och bor i lägenhet, så undrar jag vad skillnaden är mellan korg, mjuk och hårdlift???

Hänger inte alls med! 
  • fabler

Vi har liggkorg och bor tre trappor upp. Vi har bumpat vagnen upp och ner. Vi har så trångt i trapphuset så jag har ändå inte kunnat lämna vagnen nere innanför porten. Men hade vi haft utrymme där hade vi nog haft en lift istället.

elias är världens sötaste!!!
  • missable
    fabler skrev 2011-07-09 21:07:18 följande:
    Vi har liggkorg och bor tre trappor upp. Vi har bumpat vagnen upp och ner. Vi har så trångt i trapphuset så jag har ändå inte kunnat lämna vagnen nere innanför porten. Men hade vi haft utrymme där hade vi nog haft en lift istället.
    Sliter inte det mycket på vagnen att bumpa den upp och ner? Jag kan inte lämna vagnen utanför för trappan upp är utomhus, har ingen port om man säger så. Skit svårt är det! Får väl åka och klämma och känna lite kankse?
  • curiosa
    Frökenolson skrev 2011-07-09 20:42:50 följande:

Är det någon i tråden gjort RUL på Näl?
    Är lite nyfiken på hur bra maskiner de har och hur tydligt man ser det lilla underverket =)

Jag har gått in i en ny period av trötthet, har dock svårt att sova på nätterna, främst att somna, givetvis att somna om efter kissepausen på natten...

Jag har inte gjort RUL ännu (gör det den 3 augusti) men jag har gjort 3 vul än så länge.
    Om maskinerna är moderna eller ej vågar jag inte svara på men de såg vad de ville se iafl.

Bor du i närheten?
  • curiosa
    fabler skrev 2011-07-09 21:07:18 följande:
    Sen så får man inte ha nått ståendes i trapphuset heller fast om det finns plats men det måste ju finnas ett barnvagnsförråd eller cyeklförråd som ni kan använda?
  • fabler
    curiosa skrev 2011-07-09 21:33:04 följande:
    Sen så får man inte ha nått ståendes i trapphuset heller fast om det finns plats men det måste ju finnas ett barnvagnsförråd eller cyeklförråd som ni kan använda?
    Vi har inte nått där vagnen kan stå. Nu är problemet löst för vi flyttar till hus om en månad men med sonen så var de bara att släpa den upp och ner.

Nog sliter de säkert på vagnen men inget som märkts mer än att vi fick lov att köpa nya däck till vagnen efter två år. Nu var våran vagn ny när vi köpte den, hade kanske inte hållt om vi köpt en begagnad. Men men vi hade inge val.
    elias är världens sötaste!!!
  • zatori

Frökenolson:

Jo, det känns kul att ha en vagn, även om det egentligen inte var tänkt att vi skulle köpa en redan nu. Och inte heller den varianten som det blev. Jag satt och slösurfade på Blocket bara och tänkte kolla hur utbudet ser ut på begagnade vagnar inför framtida köp. Och vips, där var den. Och till vrakpris. Ibland blir det bara så. :)

• Frökenolson
    curiosa skrev 2011-07-09 21:32:01 följande:
    Jag har inte gjort RUL ännu (gör det den 3 augusti) men jag har gjort 3 vul än så länge.
    Om maskinerna är moderna eller ej vågar jag inte svara på men de såg vad de ville se iafl.

Bor du i närheten?
    Jag gjorde 2 vul där när jag fick missfall, men jag var nyfiken på hur mycket man såg senare ;)
    Ja ja det är väl bara att vänta och se för oss =)

Jag bor i färgelanda kommun men mitt ute på vischan..
    Vart bor du?
  • bebismys2011

Fy farao, någon fler här som ibland måste vända på dygnet å jobba några nätter? Detta har alltid funkat klockrent för mig, men inte nu. Så trött å illamående som jag blir dessa nätter å sedan helt förstörd med tremor etc efteråt. Man orkar inte vara människa. Känns as dumt att sjukskriva sig från nätterna, nu när det är sommar å lite folk.

Svar på tråden Januaribebis 2012