• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sindie

Usch, jag har troligtvis fått ischias nu under grav, någon som vet hur man kan lindra ryggont?

• curiosa
    Sindie skrev 2011-07-10 14:26:41 följande:
    Usch, jag har troligtvis fått ischias nu under grav, någon som vet hur man kan lindra ryggont?
    Jag hade den en sväng (om det nu var det) efter att jag burit tungt.
    Då gjorde det som mest ont om jag satt still. Rörde jag på mig alt låg så var det ok (men jobbigt att komma upp)
    Jag tänkte på att jag inte vred mig runt utan flyttade på fötterna oxå.
    Det gick över för mig med en massa vila och stående.
  • partouze

Borde ja avstå från samlag, jag hade samlag med min kille förut och har i några dagar haft lite molvärk men efter sexet kom de lite färskt blod typ som en enkrona . Bara direkt efter men inget mer . Molvärk i magen nu dock. Ska ja va orolig för missfall ? ska givetvis ringa min bm imon!

• jessielarsson
    partouze skrev 2011-07-10 18:08:23 följande:
    Borde ja avstå från samlag, jag hade samlag med min kille förut och har i några dagar haft lite molvärk men efter sexet kom de lite färskt blod typ som en enkrona . Bara direkt efter men inget mer . Molvärk i magen nu dock. Ska ja va orolig för missfall ? ska givetvis ringa min bm imon!
    Dom säger ju att man kan pippa på som vanligt när man är gravid. Låter ju mer som att ett blodkärl har brustit och det är därför som det kommit blod. Kan tänka mig att värken kommer från att livmodern varit ute på äventyr  Kan ju vara lite som träninsvärk kanske, tror inte du behöver oroa dig. Men som du skriver, ring din bm så kan du bli lugn efter det.
  • partouze

Tack för svaret. Ska ringa direkt imorgon. Ringde gynakuten också dom sa samma sak de med blodkärlet med tanke på det lilla som kom . Hoppas hon har tid att kolla imorgon :)

• Sindie

Jag får bara mer ont varje dag som går, stretchar som bm sa till mig att göra. Usch så jobbigt! Vill absolut inte äta värktabletter varje dag heller så att det är väl bara till att stå ut. Får ju något för det om ett halvår

• Moniqe1979
    Sindie skrev 2011-07-10 20:28:42 följande:
    Jag får bara mer ont varje dag som går, stretchar som bm sa till mig att göra. Usch så jobbigt! Vill absolut inte äta värktabletter varje dag heller så att det är väl bara till att stå ut. Får ju något för det om ett halvår
    kolla med BM /MVC om de har TENS maskiner att hyra ut de är rena miraklet mot ischas, ananrs kan det faktiskt vara värt att äga en...
  • Kajsa84
    partouze skrev 2011-07-10 18:08:23 följande:

Jag hade sex idag med mannen och det kändes inget under samlaget men efter hade jag lite rosa flytningar...Blev jätte orolig eftersom förra gången jag fick det så hade fostret dött en vecka innan. Ringde gynakuten som sa att dom trodde bara var ett sprucket blodkärl men jag var välkommen upp och titta men dom varnade för att det kunde ta flera timmar... Så eftersom det inte ha varit mer efter det så av vaktar jag och ringer till gyn och får ett ultraljud på jour tid där i stället. idag är jag stolt över sjukvården här i västervik. förra gången fick jag hjälp först efter tre veckor.
  • partouze

Usch. Det kom bara lite bruna rester förut igen. Men nu vita flytningar och Molvärken är som vanligt igen. Ringer endå imorgon . Inte längesen jag såg bebban med hjärtat slåendes men man slutar väll aldrig oroa sig. Fick MF i januari också därför är ja nog extra känslig

• shadowstorm
    partouze skrev 2011-07-10 21:03:42 följande:
    Usch. Det kom bara lite bruna rester förut igen. Men nu vita flytningar och Molvärken är som vanligt igen. Ringer endå imorgon . Inte längesen jag såg bebban med hjärtat slåendes men man slutar väll aldrig oroa sig. Fick MF i januari också därför är ja nog extra känslig
    Säkerligen bara små blodkärl jag hade jätte känslig puppa när jag vänta sonen....Kunde inte ens ha sex eftersom det sved som eldar...dock sket jag i det på slutet och tog alvedon och köra färdknäppen ett antal gånger UTAN att det gjorde nåt för få igång det hela :P
Svar på tråden Januaribebis 2012