• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-07-11 21:03:59 följande:
    Insåg precis att jag är i samma sits typ. Har ett vik på gymnasiet, och jag får termin för termin på mitt anställningsavtal. Och Jullovet börjar ju runt 20 dec, har bf 5/1, så vad händer eg under jullovet?!?!?!
    Hmm, ja nu fick jag något att tänka på, har ju hoppats på full gp och då går jag ju hem i okt/nov?!?! 
    Är det föräldrapenning eller havandeskapspenning? Varför gå hem redan 3 månader innan?(Nyfiken)
  • twistedtofit

Lilla pricken Jag är i v 13 (12+4) och har kräks varje dag sen v7 och gör det fortfarande. Med sonen mådde jag aldrig ens illa en minut!!

• PrickenoGrodan
    twistedtofit skrev 2011-07-11 21:16:10 följande:
    Lilla pricken Jag är i v 13 (12+4) och har kräks varje dag sen v7 och gör det fortfarande. Med sonen mådde jag aldrig ens illa en minut!!
    Tröst att det finns fler, men jag tycker verkligen synd om dig. Det är så jobbigt att må illa och känna sig kraftlös. Inte kan man ligga på sovan och slöa heller när man har en treåring här hemma. Men nästa vecka får maken semester och då...
    Håller tummarna för att det vänder snart!
  • SysterAnna
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-11 21:12:08 följande:
    Är det föräldrapenning eller havandeskapspenning? Varför gå hem redan 3 månader innan?(Nyfiken)
    Jag hoppas på att kunna gå hem 1½ månad före BF på havandeskapspenning då mitt jobb är fysiskt krävande på många sätt, går mycket samt tunga lyft. Det innebär även mycket stress. Misstänker att det kommer vara jobbigt när man börjar bli större. Sen kan det vara skönt att vara hemma "själv" ett tag innan för att vila upp sig inför stundande förlossningen. Så resonerar iallafall jag
  • PrickenoGrodan
    SysterAnna skrev 2011-07-11 21:27:30 följande:
    Jag hoppas på att kunna gå hem 1½ månad före BF på havandeskapspenning då mitt jobb är fysiskt krävande på många sätt, går mycket samt tunga lyft. Det innebär även mycket stress. Misstänker att det kommer vara jobbigt när man börjar bli större. Sen kan det vara skönt att vara hemma "själv" ett tag innan för att vila upp sig inför stundande förlossningen. Så resonerar iallafall jag
    Klokt att gå hem tidigare med ett tugnt jobb. Hoppas du får havandeskapspenning.

Själv går jag hem knappt en månad innan men det beror på att det blir jullov, jobbar som lärare. På vårterminen är det ingen idé att arbeta.
  • jessielarsson
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-11 21:07:37 följande:
    En dum fråga, vad är gp?
    Gp är graviditetspenning som innan hette havandeskapspenning
  • jessielarsson

Jag ska söka gp så fort jag bara kan, och jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte får det. Kommer att gå på dagen jag får. Typ 60 dagar innan. Var hemma samma när jag väntade Viktor och det var så skönt att vara hemma, fixa och dona och bara vila och ta det lugnt. Här får man får ha sitt/sina barn på dagis full tid under graviditetspenning så man verkligen får en chans att vial upp sig. Men 11 dagar före bf så går man på 15 timmar/veckan, när man egentligen behöver vila som mest och bara ta det lungt. Men men det kommer nog gå bra iaf. På Viktors nattis så går man 5 tim/3 dag/veckan så det blir inte så mycket fläng hit och dit.

Mitt illamående har nog gått över helt nu tror jag, ta i trä, har inte kännt av något på mer än en vecka. Nu vill jag bara att magen ska växa till sig lite mer så jag kan börja med mammakläder helt. Nu ser jag bara extra fet ut, inte kul.

• Marsätt

Gud vad jag tycker veckorna springer fram. Vecka 15 i morgon. Om en månad idag är det ultra ljud. Jag längtar dit nu. Tur blir det en semester tripp så veckorna går lite fortare

• LillaEko

Lilla pricken: gp är graviditetspenning, nya namnet för havandeskapspenning. Det är ju 60 dagar full sådan, så blir ju i skarven på okt/nov beroende på hur höstlovet ligger för min del som har bf tidigt i jan.

Svar på tråden Januaribebis 2012