• SFHelen

Januaribebis 2012

Med sonen skrev jag ett fl brev, och dem tog till se det :) vilket jag är glad för.

Med dottern hann jag inte skriva något...
    Tisdag kom hon
    Onsdag skulle jag och min man ha varit på fl visning
    fredag skulle jag ha skrivit fl brevet  

Hoppas på att hinna med att skriva ett fl brev denna gång. Hinner vi inte det vet både jag och min man hur vi vill ha det ;)  

• SFHelen

Ang de där med syn så stämmer det. Man kan få sämre syn både under graviditeten och under amningstiden.

Skulle kolla mina ägon efter jag fick dottern och hade då en lite försämrad syn, men dem tyckte inte att glasögon var mågon ide då. Utan jag skulle komma tillbaka 3 månader EFTER att jag SLUTAT ammat för att göra en ny undersökning. När de väl va dags va mina ögon perfekta igen ;)

Mysko hur hormonerna i kroppen kan ställa till de och ställa tillbaka allt.... haha    

• SFHelen

Här har ni en till som de rinner till ibland... inge mysigt alls och under senaste 1,5 veckan ska vi inte prata om hur mycke det är. Fåt byta trosskydd ca 2-4 ggr/dag så mycke flytningar jag har.

Hade mycke med sonen med (men inte såhär som jag har nu) och när jag frågade min bm som jag hade då om de va normalt fick jag till svar: Grattis, de är ett tecken på att förlossningen kommer gå lättare.... Ingen uppmuntran för stunden då de var ett problem, men de stämde, de gick smidigt att få ut sonen o likaså dottern (hade mycke, men mindre med henne). Sprack inget! :D Hoppas på samma nu.   

• SFHelen

det där med ärftlighet om hur barnen kommer stämmer inte in på mig o min mamma (och syster)

Min mamma: jag kom på bf, syster1 kom bf+ca7, bror bf+8 och syster2 v.35+nån dag 
    Min syster har gått över 7 dagar med båda sina barn.

Jag har fått mina v.37+6 och 34+1   
    Jag hoppas jag får gå över nyår nu, men från igår så känns det som att lillprinsen i magen har sjunkit en hel del och jag är riktigt öm i nedremagen. Ska till bm på måndag, men blir de mer så får man väl ringa till mvc eller fl. Vill inte ha ut honom än. Har ju bf 2/2-12    

• SFHelen

Hämtade ut Baby to be boxen igår från apoteksgruppen och snacka om att man vart förvånad över alla bra saker som va i den :) Me like!

Fick: sebaprover bodylotion, 2st baby bath, 2st extra care och badanka 
    Sked, 2st advent nappar, v6 tuggummipacket, 3st föräldrar och barn tidningar      

• SFHelen

här har ni en som har en prins som brukar få hicka på kvällarna ;)

• SFHelen

Ang vaccin så kommer vi inte att vaccinera oss här hemma.
    Gjorde det nov 09 mot svininfluensan, alla utom dottern som var för liten (prematur). 

Igår kände jag verkligen mina sd, dem började nerefrån och uppåt. Än så länge är det lugnt i magen och jag tror nästan att han har åkt upp en liiiiten bit för de trycker inte lika mycket längre :D 

• SFHelen

ang hembesök av bvc: det har vi haft med båda barnen, likaså 10 månaderskontrollen. Med sonen åkte dem t.o.m. 3 mil för att hälsa på. Trevligt och bra så man slipper köra själv tycker ja.

Ang. föräldragrupp så kommer jag inte få gå på det, eftersom det är mitt tredjebarn och inte gått mer än 5 år mellan (för då räknas man som förstföderska igen här). Skulle gärna gå, men som sagt får inte. Däremot ska jag försöka få med mig på en förlossningsvisning för att kolla och prata lite. Detta för att det gick som det gick med dottern....

Hur har ni det med era sd? Idag har man varit och handlat och vi gick kanske inte mer än 40 minuter innan magen började bli hård, trycka neråt och göra ont i ljumskar o lår.... kändes som man läckte, men inget i trosskyddet, mysko. Har lugnat ner sig lite nu och han rör på sig, men är fortfarande bra öm i nedremagen efter den handligen om man säger så. Pratade med mvc och en bm ska ringa på freda morgon... Plus att jag va tvungen att ändra min första mvc tid efter rul :( för min bm är sjuk.
    Skulle få lyssna på hjärtat för första gången v.25+4 och mäta magen m.m. och nu får jag vänta tills ja är i v.27+4! Ska man ta upp det med bm på fredag? ska man verkligen behöva vänta så länge innan man får komam på första besöket efter rul??? fast det är 3:e barnet...

Känner att jag behövde få ur mig det för jag vart lite ledsen och besviken för jag hade verkligen sett fram emot att få höra vår prins på måndag.          

• SFHelen
    roxylady skrev 2011-10-19 19:48:51 följande:
    Hehe vet inte? Bor i Dalarna.. du då?
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:16:53 följande:
    Ang. föräldragrupp så kommer jag inte få gå på det, eftersom det är mitt tredjebarn och inte gått mer än 5 år mellan (för då räknas man som förstföderska igen här). Skulle gärna gå, men som sagt får inte. Däremot ska jag försöka få med mig på en förlossningsvisning för att kolla och prata lite. Detta för att det gick som det gick med dottern....

Hur har ni det med era sd? Idag har man varit och handlat och vi gick kanske inte mer än 40 minuter innan magen började bli hård, trycka neråt och göra ont i ljumskar o lår.... kändes som man läckte, men inget i trosskyddet, mysko. Har lugnat ner sig lite nu och han rör på sig, men är fortfarande bra öm i nedremagen efter den handligen om man säger så. Pratade med mvc och en bm ska ringa på freda morgon... Plus att jag va tvungen att ändra min första mvc tid efter rul :( för min bm är sjuk.
    Skulle få lyssna på hjärtat för första gången v.25+4 och mäta magen m.m. och nu får jag vänta tills ja är i v.27+4! Ska man ta upp det med bm på fredag? ska man verkligen behöva vänta så länge innan man får komam på första besöket efter rul??? fast det är 3:e barnet...

Känner att jag behövde få ur mig det för jag vart lite ledsen och besviken för jag hade verkligen sett fram emot att få höra vår prins på måndag.          
    Okej. Ja men det är samma sak här. Bara förstagångs som får gå här också. Vore ju bra om alla fick.. är ju gemenskapen också.. och ingen förlossning är ju lik den andre. Men men de har kanske inte råd med det. Men vad skönt att du kanske kan få gå på en sådan iaf.

Jo men det är lika för mig med.. får också SD nästan så fort jag anstränger mig eller känner mig lite stressad.. det är inte alls skönt.. men gör heller inte ont än så länge. Känner inte samma som du att det trycker nedåt. Men idag på föräldragruppen så berättade BM att det kan kännas nedåttryckande. Men inte hur mkt som helst såklart. Kolla med din BM om det. Oj ja det var långt till första besök efter RUL.. inte lätt att få ihop det alltid men jobbigt när man sett fram mot det :( Jag förstår det :( Men snart är du där! Även om det känns som det är jätte lång tid tills dess!
    Skulle ha fått följa med när jag vändade dottern, men hon bestämde sig för att titta ut dagen innan visningen... hihi så så gick de då.

jo de är lååång tid mellan och eftersom man haft sånt tryck med så vill man ju dit och prata, men är nöjd att de blir telefontid på fredag iaf :) så man får bolla lite med den man har. Inge kul när de ska trycka på så.

tack för ditt inlägg :)    

• SFHelen
    fabler skrev 2011-10-19 19:55:42 följande:
    en bra dag att fylla år, 9feb då fyller jag !

håller med en bra dag, fyller år då, jag med ;) hihi
Svar på tråden Januaribebis 2012