Januaribebis 2012
Hur går en glukosbelastning till?
har aldrig gjort det och då har man 2 sedan innan denna graviditet. Ska alla göra sån?
Hur går en glukosbelastning till?
har aldrig gjort det och då har man 2 sedan innan denna graviditet. Ska alla göra sån?
Fick men gravidpenning beviljad idag. Helt under hela perionden :D känns skönt. Nu är det bara sjukskrivningen man vill höra något om så man vet att man får pengar fram tills dess med.
om 3 veckor är det dags för oss att börja packa bb-väskan lite smått. Kan inte fatta att det bara är 3 veckor kvar tills man ska börja fixa i ordning den. Tiden bara rusar förbi nu tycker ja, men det är nog för att båda barnen och min man fyller år nu på hösten så det är en hel del kalasande. sen är det en massa i vår omgivning som fyller och varit dop mm
Usch första klagan för mig nu.... Men att vakna o behöva spy av halsbränna/sura uppstötningar är då inte kul. Novaluziden hjälper knappt så nu känns det som att det kommer bli en lååång natt för mig.
Jag har gått upp 5 kilo hittills, men jag var lite små rund när jag vart med barn.
Med första gick jag upp 17 kg (allt borta efter knappt 2 månader) och 8 med andra (gick inte ner det föören ett år senare)
Innan denna graviditet gick jag ner 18-19 kilo så jag oppas jag inte behöver gå upp allt ;) några kilon till gör inget, men vill gärna slippa för många extra kilon om man säger så.
Här har ni en som är gift med en finsk och enligt dem ska man basta med måtta och gärna ha en sval handuk på magen för att den inte ska bli alldeles för varm. Man känner ju va som blir för mycket...
Det där med att bada så badade jag efter att slemploppen gick med sonen. Fattade på bm på förlossningen att man får bada så länge vattnet inte har gå,
gått. Bubbelpool klarar jag inte av :( får sd av det efter bara ca 30 sekunder, har varit så under mina 3 graviditeter, men jag är så känslig vid en viss del på ryggraden. Kan inte ens bli lättmasserad där utan att det ska dra igång sd. Praktiskt nät de är på g för förlossningen (sonen) men de är inge skoj för en annan som vill unna sig lite skönt innan.... hihi
har ingen aning om hur lillprinsen ligger i magen, men om jag trot rätt så är huvudet neråt ;)
Ska ju till min bm första gången efter ul om 2 veckor (är då i v.29)
Har varit sjukskriven sedan 5 oktober och kommer vara det tills GP börjar 6 december.
det här med händer, jo tack ´jag kan få riktigt ont i mina händer speciellt på nätterna. Kan vakna av smärtan och då kan jag inte använda händerna alls och det går inte över första vakna timmen...
Idag svimmade man icg ramlade på svank/höft och har ni hur ont som helst. vet inte hur jag ska röra mig eller sitta/ligga... Lillkillen rör på sig där inne så jag är inte så orolig för hans del, men min höft för ont. Hoppas att det blir bättre till imorgon.
uf säger jag bara, är 4:e dagen som man är så gott som helt orkeslös... känns som kraften i kroppen har försvunnit helt och nu börjar illamåendet komma med :(
klagande från min sida, men de positiva är han lillkillen lever om i magen (långt ner), och verkar må toppenbra där inne fast jag svimmade i lördags.