• SFHelen

Januaribebis 2012

apråpå kommentarer, har inte hört att jag är tjock men att magen har växt fort nu.... så jag börjar bli lite runt!

Däremot är jag mer irriterad på folk som tror att bara för man är gravid är det fritt fram och klämma och känna på min mage. Hur tänkter folk? ska jag börja klappa dem på magen fast det inte är nått där i eller vad? grrrr är min mage jö!  

• SFHelen
    Majskorn skrev 2011-10-20 09:35:30 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/

För mig gör det inget om det är familj eller nära vänner. Det som stör mig är att dem som man inte pratar med eller umgås med ska komma fram och taffsa utan att ens fråga om dem får känna....  
  • SFHelen
    Tärning6 skrev 2011-10-20 19:42:13 följande:
    Ja här hänger jag inte med så jag ställer en fråga istället
    Hur mår alla i dag och vad har alla gjort??
    Det jag gjort är varit på ett möte, gått in i vecka 27+0, och är barn och hundvakt

Här har man de sisådär idag, har vart till läkaren idag och pratat och det gick bra.
    Städat hemma så nu är man öm i fogarna och har ett smått tryck neråt med lite blandad molande/inför mens smärtor... Tur att bm ska ringa imorgon, så man kan prata och rådfråga lite för de känns liiiite väl tidigt att få såna känslor redan nu. 
  • SFHelen
    Tärning6 skrev 2011-10-20 20:46:39 följande:
    ja inte kul att va öm och ha ont hua

nej de är ju inte de, men är sååå himla gla att jag inte har samma problem med fogarna som när jag väntade mina första 2 barn... är klart bättre denna gång, än så länge. 

Det som man tänker på mest nu (igår och idag spec.) är de där trycker som känns fel, men som sagt, längtar till bm ska ringa imorgon så man kan rådfråga om man ska åka in o kolla eller om de bara är att avvakta!? Är lite smått rädd att få förtidigt, för det är verkligen inge kul att bå på neonatal om man säger så och då låg vi där bara 2 veckor med dottern.  

Kan medela att det känns lite bättre av att ligga på sida i soffan :) Så de är ju positivt ;) hihi  
  • SFHelen

här kommer bb väskan att börja packas om ca 4-5 veckor när man är 29-30 veckor fullgånget. Spjälsängen kommer komma in i vårt sovrum så fort som vi möblerat om ;)

vi vill vara säkra på att vi har allt klart innan lillkillen kommer och då vill vi ha allt klart till v.30-31 eftersom Alva kom v.34+1 och jag har haft en del sd nu, men som nu blitt att jag har ONT på nätterna och träningsvärk i magen på dagarna.    

• SFHelen

Ang. föräldraledigheten så kommer jag att ja ut fullt i början och minska ner till 5 dagar och ev jobba i sommar. Min man kommer vara hemma första månaden och hjälpa mig med alla 3 barnen här hemma.  

Det kommer bli att det är jag som är hemma mest även denna gång. Detta pga att vi inte vill förlora hur mycket som helst i inkomst.

• SFHelen

här är en till sjukskriven och jag har varit det i snart 3 veckor.

Jag har haft min man hemma i 2,5 vecka o igår var hans första arbetsdag sedan jag vart sjukskriven. Så igår sysselsatte jag mig med att flytta en pall med taktegel... vilket jag fick en enorm undervisning av min man när han kom hem att det ska ja då INTE göra!

Idag går barnen på förskolan så jag har gjort lite ärenden och bakat lite till dotterns 2 årsdag och kalas. Imorgons ka jag hälsa på en kompis och fixa med lite arbetspapper hade jag tänkt. jag mår bra fysiskt, men inte psykiskt. så jag får ta dagaran som dem kommer och planera utifrån hur jag mår från stund till stund om man säger så.     

• SFHelen

läste om julkort, kanske dags att ta lite fina juliga bilder på barnen som man ska skicka i år. Brukar göra så varje år. Försöker å iväg dem så dem kommer fram i början av december ;) 

Julklappar är så gott som klara, bara lite små saker kvar att inhandla.   

• SFHelen

Det där men underbara män som hjälper till har jag lite historier om, hihi:

När jag väntade vår son (första barnet) fick jag inte göra så mycket för min man, då han var nervös för både det ena och det andra. Så när vi i runt v.30 va till ikea o handlade en ny tv-hylla, bord mm åkte jag före hem med dem sakerna medan min man och hans pappa hämta hem tv vi köpte med den andra bilen och resten av möblerna. 
    När jag kom hem kom en kompis förbi och hon hjälpte mig bära upp allt till vår lägenhet på andra våningen och ni kan ju gissa va jag fick för respons när killarna kom.... de va inte: va duktiga ni är... nej nej utan JAG fick en utskälling av både min man och min svärfar! Kan tillägga att det var svärfars 3 barnbarn som låg i magen så han vet att man kan leva rätt så normalt).
     O jag fick ju hjälpt med, va ju inte direkt att jag lyfte upp allt själv.

När jag väntade andra (dottern) monterade jag ner en bokhylla och tog ett plan i taget och kasta ut utanför ytterdörren till vårt hus och då fick man låååånga pekfingret av min man. en riktig uppläxning om att man ska ta det lugnt när man är gravid! 

Nu när vi väntar tredje får jag knappt göra nått och börjar känna mig som en handikappas som inte kan göra nånting (fast jag kan det, men inte får). fast denna gång kan jag förstå honom, inge kul o ligga på neonatal. Men nånting måste jag ju få göra. Än så länge är jag glad att jag får bära upp o ner tvätten här hemma.... Har en man som ställer upp med allt. Får knappt bära handväskan själv när vi är ute och ännu mindre kassar eller barn.             

• SFHelen
    syntetica skrev 2011-10-25 18:05:12 följande:
    Jag måste fråga en dum fråga, hur sjutton lyckas ni raka benen utan att karva sönder typ hela benen..
    Kanske jag som är totalt värdelös?! 

Jag rakar inte benen, jag epilerar dem ca var 3:e månad ;) hur smidigt som helst. 
    Just nu så växer inte håret på benen så fort längre, men däremot blir de ett extra drag med hyveln under armen ;) Där vägrar jag epilera för de gör för ont så nej nej. 

Svar på tråden Januaribebis 2012