• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • partouze

Ja får nästan ångest av all mat . Bakade sockerkaka me choklad i . Efter det blev de popcorn . Haha

• doriah
    partouze skrev 2011-08-14 21:55:25 följande:
    Ja får nästan ångest av all mat . Bakade sockerkaka me choklad i . Efter det blev de popcorn . Haha
    Skönt att jag inte är ensam!!Skrattande
    Elsa och Lovis mamma
  • jessielarsson

Jag äter oxå mindre men det gör mig inget. Och bebisen tar ju det den behöver från ens kropp inte från mackan man stoppar i sig. Så bebisen växer även om man äter mindre. Och sen kanske det är så att magen trycker mer på magsäcken och d blir man mättare fortare men får kanske äta oftare istället.
    Kommer iåg när jag väntade Viktor, kunde knappt få i mig något på slutet, blev proppmätt direkt och sen var det så jobbigt att sitta med den stora magen. Allt satt precis under brösten.

Någon mer som har bröst som kliar?? Mina kliar som fan, vet inte om det kan vara för att huden kanske töjer sig eller nåt.

• roxylady

Jag har fått höra att det man går upp innan v20 är det man själv väger och kommer väga efter förlossningen. Och bebis väger ca 15 med allt vatten, moderkaka osv. Är det så? Om jag går upp tex 5kg så är det dom kilona jag kommer behöva arbeta bort när jag fött mitt barn?? Tänkte om någon mer hade hört om denna teori?

• Ms J

Tack för all feedback! Blir att ta med Swiften, så finns alternativet ialla fall. Sambon tycket hon är för stor och hon åker ju inte i vanliga fall men som ni också säger så är det ju en speciell situation. Är mitt uppe i packning och gud vad svårt det är att solla vad man ska ha med sig, speciellt när vädret inte känns speciellt stabilt. Sol på morgonen och regntunga skyar på eftermiddagen. Jaja, det blir nog bra.

Jag inbillar mig att jag känner lite puffar och fladder men trodde att jag skulle märka mer då det är andra barnet, känns lite olustigt faktiskt, tur att vi har rul på nästa måndag. Önskar lite fler symtom, mår nästan lite för bra just nu om ni förstår vad jag menar.

• nadia bk

hej...fler som itne går upp i vikt...inte jag heller...skumt men det är rul nästa måndag=)....börjat känna buffar i magen=)....
    ....Har hittat en supervagn för er som behöver syskonvagn...urban jungle duett=)...kanon om man bor is tan som jag

• LillaEko
    Jämthund skrev 2011-08-14 18:10:50 följande:
    Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut....
    Jag har nog gått ca 8 kg, så du är INTE ensam....inte heller över panikkänslan. Grät över det igår kväll. 
    Medan min man bedyrar hur mycket han älskar det och magen.
    Och att han kommer älska mig minst lika mycket även efteråt oavsett vad jag väger =)
    Vet ju att han älskar mig, men är ändå skönt att få det visat och sagt till sig nu när man mest känner sig som en oattraktiv heffaklump! 
  • doriah

Vet ni - jag gick upp nästan 30 kg när jag väntade min första dotter -och det var inte vatten det var kakor! Efter förlossningen hade jag 23 kg kvar att gå ner...men jag gjorde det. Det går fint.Med lilla tjejen gick jag upp15. Oroa er inte över vikten, det finns så mycket annat att oroa sig för! (fast jag vet hur det är, jag tycker också det är jobbigt) Jag är övertygad om att ni är superfina, allihop!

Elsa och Lovis mamma
  • nadia bk
    Jämthund skrev 2011-08-14 18:10:50 följande:
    Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut....
    jag var överviktig när jag blev gravid med min första ..vägde 109 kg vid förlossningen...och jobbat arslet av mig för att bli av med bebisvikt plus övervikt.......medans min kompis vägde 49 kg gick upp till 75 vid förlossning...och åt bullar som bara den..men på ett år gick hon ner till sina 50 igen,....så försök njuta och ät vad som fast något nyttigt...så löser kroppen resten själv
Svar på tråden Januaribebis 2012