• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

när jag var på rul kissade jag medans jag väntade på vår tur o hon sa inget om de, hmmm....ska göra nytt på onsdag eftersom dom ville kolla med på moderkakaka o hjärta

har vart på loppis idag o köpt amningskudde+4 bebis leksaker   

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • LillaEko

Jag har fått gå och kissa innan varje ul om jag inte gjort det innan. Min blåsa fylls väldigt snabbt och lätt. Annars rekommenderar de ju att inte kissa 1-2 Tim innan här.

• bebismys2011

Som jag har förstått det ska man kissa före VUL och inte före buk UL :)

• minjalin
    bebismys2011 skrev 2011-08-14 13:57:11 följande:
    Som jag har förstått det ska man kissa före VUL och inte före buk UL :)

Står i alla fall på min kallelse til rul att urinblåsan ska vara lätt fylld, men sen hur mycket lätt fylld är kan man ju fundera på :p
  • roxylady

Det står på min kallelse att man ska ha välfylld blåsa på min med. Att det är säkrast att man inte gått på toa senaste 1-2 timmarna innan :) Men om man bara dricker lite en timme innan så borde det ju vara lugnt!

• VRVL
    Sussolita skrev 2011-08-14 12:21:17 följande:
    åhh har blivit nojjig nu igen   Känner fortfarande inte bebis i v20 (19+1) idag. Vet att jag har moderkakan i framvägg och att det oftast tar lte längre tid innan men känner nått då, men nu börjar jag bli orolig Och när man läser om er ala andra som känner varje dag blir jag mer och mer ledsen ver att jag/vi inte gör det. Och då kommer de dåliga tankarna som ett brev på posten, lever bebis fortfarande? Är det nåt som är fel? *suck*

ledsen, men känner mig jätte gnällig och orolig...    

jag är i vecka 18 och känner inget heller. Detta är femte barnet och jag har ALDRIG känt nåt innan vecka 24-25 med dom andra barnen. Så du kan nog lugna ner dig!
  • Serendipitet

Min älskade lilla tös fick känna lillasyster sparka idag (innan sin pappa) så hon är överlycklig <3 Syns även utanpå magen nu när bebis är igång.. Åh, vad ljuvligt det är.

• Jämthund

Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut....

• Frökenolson
    Jämthund skrev 2011-08-14 18:10:50 följande:
    Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut....
    jag har också gått upp nästan 10 kilo..
    Men men, vad göra, vi får ta tag i det efteråt, det är ju för att vi har våra efterlängtade bebisar i magarna =)
Svar på tråden Januaribebis 2012