• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

Jag var på mitt RUL i går och allt gick bra! Fick se en aktiv liten bebis som hade svårt att ligga still.
    Hon mätte faktiskt inget mer än vad de gjorde vecka 14. Jag trodde att de brukade mäta lårben och dylikt för att fastställa vikt och längd? Alla organ fanns där de skulle och såg fina ut i alla fall.
    Så datering är fastställd till 16 januari trots att hon hade svårt att mäta ordentligt förra gången. Då mättes ju bara huvudet och längd. Troligen får jag gå på tillväxt i vecka 32 också.
    Vi tog inte reda på könet.

• minjalin
    misssally skrev 2011-08-17 08:44:05 följande:
    För mig knakar det i typ ena skinkan/höften när jag går. Det liksom knäpper till, men det gör inte ont alls.. Mn som du säger så låter det ju ganska läskigt.
    Ja, det gör inte extra ont på mig heller när det knakar till, men usch vad det låter :p Men man vänjer sig nog :p
  • shadowstorm
    twylla skrev 2011-08-17 08:39:34 följande:
    Jag har nog inte skrivit här sen jag plussade, men igår var vi på RUL. Allt såg fint ut och det verkar vara en liten flicka. Ultraljudet var en helt fantastisk upplevelse, det var så häftigt att se den lilla! Har moderkakan i framvägg vilket förklarar att jag inte känt så mycket än.
    Grattis till lyckat RUL :) Och grattis till den förmodliga flickan :) Nu är det många töser i jan ;) Snacka om tjejmånad!
    Someday skrev 2011-08-17 08:46:08 följande:
    Jag var på mitt RUL i går och allt gick bra! Fick se en aktiv liten bebis som hade svårt att ligga still.
    Hon mätte faktiskt inget mer än vad de gjorde vecka 14. Jag trodde att de brukade mäta lårben och dylikt för att fastställa vikt och längd? Alla organ fanns där de skulle och såg fina ut i alla fall.
    Så datering är fastställd till 16 januari trots att hon hade svårt att mäta ordentligt förra gången. Då mättes ju bara huvudet och längd. Troligen får jag gå på tillväxt i vecka 32 också.
    Vi tog inte reda på könet.
    Grattis till lyckat RUL :)
  • misssally
    minjalin skrev 2011-08-17 08:49:31 följande:
    Ja, det gör inte extra ont på mig heller när det knakar till, men usch vad det låter :p Men man vänjer sig nog :p
    Ja jag hoppas det.. Det verkar som det är nåt som ligger i kläm, men så länge det inte gör ont känns det onödigt att bli orolig.. Men vi får hoppas att det ger sig Tungan ute
  • misssally

jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?

• minjalin
    misssally skrev 2011-08-17 08:57:00 följande:
    Ja jag hoppas det.. Det verkar som det är nåt som ligger i kläm, men så länge det inte gör ont känns det onödigt att bli orolig.. Men vi får hoppas att det ger sig Tungan ute

Det är väl det att fogarna är lösa och rör sig som gör att det låter tror jag. Men lät inte så här när jag hade foglossning med sonen, men har ifos värre foglossning den här gången :p
  • doriah
    misssally skrev 2011-08-17 09:05:16 följande:
    jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?
    Jag har haft madelolja från apoteket med mina tjejer och har klarat mig utan bristningar (trots att jag la på mig 30 kg första graviditetenFörvånad) Men samtidigt säger de ju att det är hormonellt...
    Elsa och Lovis mamma
  • roxylady

Leia: tänk inte så! Det kommer gå jätte fint ska du se!:) men jag förstår din oro. Känner samma sak jag själv. Man blir rädd efter allt man läser. Det är ju det som är det värsta. Försök å slappna av och tänk på att det gick ju bra förra gången! Då ska det göra det nu med!

• bumbi 84

Grattis till lyckade rul!

Ja jag tycker ni kan ta alla tjejjer och lämna en med snopp till mig  

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • MaHo89

Haha, jag är bombis på en pojke men resten tror flicka :P så det blir kul att se i januari :)
    Ligger och drar mig från att kliva upp, känner bebis just nu så jag bara myser

Svar på tråden Januaribebis 2012