• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-08-16 19:39:01 följande:
    Hej tjejer! Imorgon ska jag på RUL, nervös som bara den. Vi ska inte ta reda på könet. Maken vill inte och då kan jag hålla mig även om jag är nyfiken. Men jag undrar om min kära man kommer att se könet, han är ju gynekolog och gör ju en del UL. Sist såg han att sonen var en pojke medan jag inte såg något och då höll han tyst hela graviditeten även om han sa att han gissade på att det var en pojke och att han kanske sett något.

En fråga när har ni nästa besök hos BM? Jag har i v.21 men ser att många ska dit först senare???
    jag ska till bm v.25+0 nästa gång.

Ååå min syster ska på rul den 9/9, vad jag längtar dit!!
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-08-16 19:44:22 följande:
    Någon mer som inte tycker livmodern växer? Jag är i v 18+6 idag och livmodern går fortfarande precis till naveln och det gjorde den för en vecka sedan också. Men det kanske brukar vara så att det står still, och sen drar iväg, och står still och drar iväg? Ska ju på rul på fredag så då får man ju förhoppningsvis höra att allt är normalt. Ska till bm v 20+2 sen och då börjar hon väl mäta så det kommer också kännas skönt. Tycker jag är mindre än med sonen om jag jämför bilder =/ alla säger ju att man ska vara större när man är omföderska. Fast det kanske spelar in om man väger mycket mindre denna grav jämfört med förra? Vägde 5 kg mer i startvikt förra grav och hade gått upp 6 kg i v 20 medan jag bara gått upp 3,5 kg nu. Men bebis sparkar på i alla fall :)

Min har stått stilla i tillväxt ett bra tag nu (3 veckor), min är tre fingrar under naveln (är dock lång). Bm sa att livmodern inte ska räcka ovanför naveln förrän i vecka 21-23. Jag frågade pågrund av min oro över tillväxten på ultraljudet. Livmodern växer snabbt.. Växer lite mindre, står still och växer snabbt i olika perioder svarade hon.
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-08-16 19:44:22 följande:
    Någon mer som inte tycker livmodern växer? Jag är i v 18+6 idag och livmodern går fortfarande precis till naveln och det gjorde den för en vecka sedan också. Men det kanske brukar vara så att det står still, och sen drar iväg, och står still och drar iväg? Ska ju på rul på fredag så då får man ju förhoppningsvis höra att allt är normalt. Ska till bm v 20+2 sen och då börjar hon väl mäta så det kommer också kännas skönt. Tycker jag är mindre än med sonen om jag jämför bilder =/ alla säger ju att man ska vara större när man är omföderska. Fast det kanske spelar in om man väger mycket mindre denna grav jämfört med förra? Vägde 5 kg mer i startvikt förra grav och hade gått upp 6 kg i v 20 medan jag bara gått upp 3,5 kg nu. Men bebis sparkar på i alla fall :)
    Jag har läst att sista två-tre veckorna innan v20 så växer inte bebis med lika raketfart som h*n gjort innan.
    Så det kan mkt väl bero på det i med att det inte behövs vidgas lika mkt då. Min mage tex har blivit mindre än vad den varit senaste veckorna och livmodern ligger kvar på samma höjd på mig med. Men det sägs ju vara för att svullnaden går ned för att endast bebismagen ska träda fram också som den känns och ser mindre ut. Och sedan är ju alla graviditeter olika den andra :)
  • Serendipitet
    cabrera skrev 2011-08-16 19:54:51 följande:
    Var med om något riktigt obehagligt idag :S Var på H&M med min pojkvän idag o hade lite huvudvärk..sen helt från ingenstans börja jag svettas och blev snurrig och fick svårt att andas o jag kände hur hårt hjärtat började slå.. trodde jag skulle behöva lägga mej på golvet påvägen ut därifrån.. Mådde lika dåligt på hemresan också..Har vilat en stund nu men de var hur läskigt som helst .. Är helt slut nu :(

Det var inte så att blodsockernivån sjönk för snabbt.. Jag har problem med det i vanliga fall och måste äta mycket ofta om jag är iväg. Nu under graviditeten så har det blivit värre, och det är precis som du skriver plus att jag blir skakig. Hoppas du slipper må så fler gånger, det är jätte jobbigt.
  • Alltochinget

Vi ska till BM i vecka 26 nästa gång. Inte förrän OKTOBER!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • nadia bk
    saras02 skrev 2011-08-16 15:42:54 följande:
    Jag hade 8 av 20 i vecka 12 och jag måste äta två niferex varje dag under hela graviditeten och även fortsätta sen när jag ammar. Nu e jag jag i vecka 15 och min mage har blivit så strulig pga det här. Tycker det känns ganska jobbigt faktiskt att jag ska gå och vara dålig i magen varje dag så länge. Om man får tycka lite synd om sig själv :)
    Men testa att byta järntabletter,funkar itne det så komplitera med fiberpåsar från apoteket....smakar skiit men gör susen...glöm inte vattnet bara,mycket vatten......

Ja ne man ska inte gå och må dåligt hela graviditeten pga av en sån sak=(...stackare
  • cabrera
    GoodEnough mom skrev 2011-08-16 19:58:40 följande:
    Det var inte så att blodsockernivån sjönk för snabbt.. Jag har problem med det i vanliga fall och måste äta mycket ofta om jag är iväg. Nu under graviditeten så har det blivit värre, och det är precis som du skriver plus att jag blir skakig. Hoppas du slipper må så fler gånger, det är jätte jobbigt.
    Jag vet inte riktigt vad som hände.. Hade ju fikat 30 min innan också..
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-16 20:00:11 följande:
    Vi ska till BM i vecka 26 nästa gång. Inte förrän OKTOBER!
    Samma här!! 6/9 bli min nästa gång! Och då är jag i v25! Känns långt borta!
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-08-16 19:55:15 följande:

Min har stått stilla i tillväxt ett bra tag nu (3 veckor), min är tre fingrar under naveln (är dock lång). Bm sa att livmodern inte ska räcka ovanför naveln förrän i vecka 21-23. Jag frågade pågrund av min oro över tillväxten på ultraljudet. Livmodern växer snabbt.. Växer lite mindre, står still och växer snabbt i olika perioder svarade hon.

Åh vad skönt att höra :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-08-16 19:56:51 följande:
    Jag har läst att sista två-tre veckorna innan v20 så växer inte bebis med lika raketfart som h*n gjort innan.
    Så det kan mkt väl bero på det i med att det inte behövs vidgas lika mkt då. Min mage tex har blivit mindre än vad den varit senaste veckorna och livmodern ligger kvar på samma höjd på mig med. Men det sägs ju vara för att svullnaden går ned för att endast bebismagen ska träda fram också som den känns och ser mindre ut. Och sedan är ju alla graviditeter olika den andra :)

Fast enligt fosterutvecklingen här på fl så växer barnet väldigt fort om man kollar på cm och gram, men det betyder ju inte att livmodern måste växa lika fort eftersom barnet inte fyller upp livmodern så mycket. Men det är ju säkert inget att oroa sig över eftersom fler verkar uppleva likadant :)
Svar på tråden Januaribebis 2012