• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    roxylady skrev 2011-08-16 21:53:37 följande:
    fabler skrev 2011-08-16 21:20:20 följande:
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.
    Men vad roligt att höra! :) Här har ni en Falutjej!! Har tidigare även bott i Leksand :) Nära till Ornäs härifrån ju!
    vad kul!!! Jag bodde i Leksand när jag gick gymnasiet (hr) och har även bott i Falun, aspeboda och norslund, innan och efter gymnasiet. Men hamnade till sist i Borlänge igen där jag bodde som liten.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 22:03:36 följande:
    vad kul!!! Jag bodde i Leksand när jag gick gymnasiet (hr) och har även bott i Falun, aspeboda och norslund, innan och efter gymnasiet. Men hamnade till sist i Borlänge igen där jag bodde som liten.
    Jaha men då gick vi nog där samtidigt ska du se ;) Jag såg att du är 84a och jag är ju 85a.
    Åh aspeboda som är så mysigt! Okej! Ja man brukar ju tillslut hamna där man kommer ifrån tillslut :)
  • marickan

zatori: Precis så som du beskriver har jag också. Hade likadant när jag väntade dottern fast då ömmade blygdbenet också, det gör det inte än så länge för mig denna gång. Det är foglossning. För mig känns det när jag promenerar med stora steg, om jag går på ojämnt underlag och om jag har dåliga skor. Numera snör jag på mig löparskorna med bra dämpning om jag så bara ska gå ett kvarter till affären.

• zatori
    marickan skrev 2011-08-16 22:19:06 följande:
    zatori: Precis så som du beskriver har jag också. Hade likadant när jag väntade dottern fast då ömmade blygdbenet också, det gör det inte än så länge för mig denna gång. Det är foglossning. För mig känns det när jag promenerar med stora steg, om jag går på ojämnt underlag och om jag har dåliga skor. Numera snör jag på mig löparskorna med bra dämpning om jag så bara ska gå ett kvarter till affären.

Ah, då fick man det bekräftat då. :/ Ibland har det liksom huggit till ner mot blygdbenet ocks¨. Har även känt att det strålar från ryggen ner i stjärten, vilket jag antar är någon form av ischias light än så länge.

Ja, det känns extra mycket när jag tar stora steg också, men när jag sitter känns det lite bättre. Hoppas det inte blir värre ju längre graviditeten fortskrider. Är ju bara i vecka 18 nu! (17+1)

Tack för ditt svar!

• MaHo89

har försökt läsa ikapp lite men ni skriver såå mycket =) Och jag gillar det =P

Idag går jag in i v 19 =)

Läste att någon mått lite dåligt, igår tror jag att jag fick blodsockerfall!
    Var ute och gick med hunden på kvällen, mådde illa typ varje steg jag tog, sen kom jag hem, gick upp för trappen och skulle tvätta bort smink och borsta tänder, då blev jag alldeles skakig! Sen fortsatte det trots att jag la mig i sängen.. Väldigt obehagligt!! =/

• fabler

Paet: ja då gick vi där samtidigt. Sverige/fl är bra litet ibland !

• roxylady

ames: Haha oh ja!! Men Leksands gymnasium var bra måste jag säga! Hade tre mkt roliga år där :) Samt att man hade en helt underbar klass också!

• fabler

Paet: ja jag hade med tre toppen år där. Är väl mkt tack vare dem jag sökte jobb där. Får man fråga vad du läste för nått?

• Wicky81
    roxylady skrev 2011-08-16 21:53:37 följande:
    fabler skrev 2011-08-16 21:20:20 följande:
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.
    Men vad roligt att höra! :) Här har ni en Falutjej!! Har tidigare även bott i Leksand :) Nära till Ornäs härifrån ju!
    En till från Dalarna! :D
    Bor mellan Mora och Vansbro :D

Kram på er!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 22:42:58 följande:
    Paet: ja jag hade med tre toppen år där. Är väl mkt tack vare dem jag sökte jobb där. Får man fråga vad du läste för nått?
    Ja det kan jag förstå! Leksand är mysigt! Jag flyttade därifrån för att det blev mer och mer jobbbrist där sedan.. trist!
    Men skönt att bo i Falun också. Trivs bra här med. Jag läste media. Vad läste du?
    Wicky81 skrev 2011-08-16 22:49:29 följande:
    En till från Dalarna! :D
    Bor mellan Mora och Vansbro :D

Kram på er!
    Kul å höra :) Oj var bor man då? Tänkte att det är väl ganska lång bit därimellan? Kramis!
Svar på tråden Januaribebis 2012