• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Bullen i ugnen

paet: Ja, det står så på kartongen. Och den är bra att använda fram tills tre månader efter förlossningen också. Smörjer in magen, rumpan och brösten med den varje kväll och huden blir ju också väldigt len av den :)

• roxylady

Bullen i ugnen: Då ska jag allt köpa den så snart kan jag :) Såg att den kostar 208 på hälsokosten, Man kunde ju beställa hem den men då får man ju gå och hämta ett paket och det är ju inge kul ha ha! Ja men det låter perfekt det :)

• sandy87

Angående Weldas havandeskaps olja så finns den även på ica maxi till en bråkdel av priset mot babyproffsen, barnenshus m.m....

• sandy87

Ja å den lilla paketen med olja man får är lika med noll i princip... räcker i högst 2 dagar... men alltid något ifs...

• Some
    misssally skrev 2011-08-17 09:05:16 följande:
    jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?
    Ta en så ren och naturlig olja som möjligt. Gärna ekologisk om det går. Mandelolja som någor föreslog går snabbt in i huden och kladdar inte. Jag gillar mandeloljan och kokosoljan, men kokosoljan kladdar en del.
    Om man vill vara lite lyxig så finns det ekologisk hudlotion från Urtekram eller Estelle&Thild.
    happy until proven otherwise
  • Skåne85

Min förra grav köpte jag vanligt kokosfett som finns i kylen på tex Ica :) funkar galant

• curiosa

Idag har jag vart och lyssnat på hjärtat och tagit ett HB.
    Har huvudvärk nästan dagligen och trodde att mitt järnvärde var kasst men inte så farligt.
    Det var nu på 112 och fick rekomendationen att äta blodpudding två gånger i veckan och så dricker jag blutsaft oxå.

Hjärtljudet låg på 154 :)
    Var lite nervös inann för liten har inte vart så aktiv det senaste men visst fanns den där.

• roxylady
    Syoss skrev 2011-08-17 13:19:48 följande:
    Beställer ni hem gravidpaketet från Allt för föräldrar så får ni bl.a en check på Havandeskapsolja från Weleda som ni kan hämta ut på en Hälsokraft-butik :)
    Paketet är gratis ;)

www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet
    Hur snabbt får man checkarna? Tänkte köpa oljan om ett par veckor ungefär :)
Svar på tråden Januaribebis 2012