• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-08-29 14:11:49 följande:
    Jag köpte de första kläderna i helgen på kappahl. En body, en supersöt grårandig stickad byxdress, söta små tofflor och en matchande mössa med söta små öron :)
    Åhh är kläderna från serien newbie??? Var och spanade på en stickad byxdress, tofflor och lite annat förra veckan ur den servien. Men det blev en ramdig body, byxor och strumpor så länge
  • MissT

Fyndade vagn i helgen........ En svart Teutonia Mistral med mjuklift, åkpåse, fotsack, regnskydd och skötväska för 700 kr. Hade tänkt vänta men när jag hittade denna på blocket slog vi till

• curiosa

Idag är en riktig skitdag med en massa illamående och blodsockerfall.
    Just nu är jag mer än glad över att vara arbetslös för jag hade aldrig klarat att åka till jobbet och vara aktiv en hel dag.
    Som tur är så kommer sådana hära dagar mer sällan men när de väl är här är det fruktansvärt :(

• Jessica82
    Ms J skrev 2011-08-29 14:35:22 följande:
    Vagn är klar till hälften, behöver inhandla liggdel, abyskyddet har vi med och en del kläder. Känns som vi har mycket redan men det är en del kvar att inhandla. Skötbord, spjälsäng och vinteroverall. Tycker det är svårt att veta vilken typ av overall, ull, fleece, fodrad, dun... finns en del att välja på och vem vet vad det blir för vinter här nere i Skåne!

jag hade satsat på en fleece ocå så ett täcke/ åkpåse eller flera filtar lager på lager... blir inte så kallt hos oss här i västra götaland heller så¨detta kommer jag köra på

babyskydd skötbord m.m sånt annat har vi kvar från 2 åringen är bara en babysitter som jag måste inhandla sen, men den behövs ju inte direkt som nyfödd så det har jag ingen bråttom med  
  • LillaEko
    MissT skrev 2011-08-29 14:50:08 följande:
    Åhh är kläderna från serien newbie??? Var och spanade på en stickad byxdress, tofflor och lite annat förra veckan ur den servien. Men det blev en ramdig body, byxor och strumpor så länge
    Ja, älskar deras märke.

Denna ljuvliga fick bland annat följa med.
    Oj vad stor bilden blev, men skit samma!

Vi vet vad vi ska ha för vagn men inte beställt än...så tankemässigt är det iallafall klart =) 

• LillaEko

Fy vilken dag.
    Trött som sjutton i hela kroppen men extra trött i svanken?!?!?! 
    Tror allt jag ska försöka sova en stund nu så man orkar med hund, stor handling och matlagning i eftermiddag.
    Borde även försöka hinna skriva klart papprerna till försäkringskassan och gärna påbörja pluggandet av matte c! 

• Someday
    LillaEko skrev 2011-08-29 15:19:41 följande:
    Ja, älskar deras märke.

Denna ljuvliga fick bland annat följa med.
    Oj vad stor bilden blev, men skit samma!

Vi vet vad vi ska ha för vagn men inte beställt än...så tankemässigt är det iallafall klart =) 

Jättesöt men vad tror ni om tjockleken på den typen av overall i januari/februari? Är också lite sugen på en sådan...
  • Ms J
    Jessica82 skrev 2011-08-29 15:15:11 följande:

jag hade satsat på en fleece ocå så ett täcke/ åkpåse eller flera filtar lager på lager... blir inte så kallt hos oss här i västra götaland heller så¨detta kommer jag köra på

babyskydd skötbord m.m sånt annat har vi kvar från 2 åringen är bara en babysitter som jag måste inhandla sen, men den behövs ju inte direkt som nyfödd så det har jag ingen bråttom med  

Tack för tipset! Ungefär mina funderingar med. Har en åkpåse med fårfäll på insidan (heter kanske inte så med ni förstår säkert vad jag menar) men är osäker på om den kommer att få plats i liggdelen. Det blir ju inte direkt blåsigt i en liggdel och kallt på det viset. Nypigt i kinderna kan det blir men det mår nog bebisen bara bra av!*hihi*

Idag har jag haft ont i ljumskarna och lite ner på insidan av låren, kan det var foglossning på gång? Har aldrig haft det innan så jag har väldigt lite att jämföra med.
Svar på tråden Januaribebis 2012