• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaJag89
    Alltochinget skrev 2011-08-30 07:47:09 följande:
    Vi har köpt ett brio babyskydd som var kampanj på. Sen har vi fått ärva en babybjörn bärsele. Kläder har jag köpt I love mum/dad bodys från hm bara. Har också funderat på overall, vad man ska ha. Och hur man ska bädda i vagnen?! Vi ska ha en emmaljunga med hårdlift. Ska man ha åkpåse i? Får det ens plats? Eller täcke? Filt? Fårskinn? Jag har ingen aning. Man får väl höra efter när man köper vagn, vad de rekommenderar. Eller vad säger ni andra med erfarenhet?
    Vi kommer ha en vindfleece overall från polarn&pyret i strl 56. Bebisen kommer ligga nerbäddad på fårfäll med filt eller i sjal. Blir alldeles lagom här. Kommer j inte gå ut när de är mer än 10-15 minus iaf..
  • jessielarsson

Var inne på Babyproffsen och betalade handpenning på liggdelen till våran vagn. Hade på känn att dom skulle kunna försvinna till årsskiftet. Våran vagn är sedan juli 09. Och det var som jag tänkt, när dom dom hade på lagret var slut så skulle dom inte ta in fler. Så det var inget att tveka på. Hade ju varit typiskt att få köpa en ny vagn för flera tusen när jag nu kan köpa en liggdel för 1300 kr.

Ska även gå in på Kappahl och köpa den där sparkdräkten som någon la upp en bild på här. Blev hel såld på den!!

• Carolaj83

har en baby overall i strl 56 o den var stor på mina barn, men får duga även denna gång, sist så varade ju vintern ganska länge

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • sandy87

Såg att ni börjat diskutera vagnar m.m... 
    Beställde vagn för ca 1 vecka sen, blev en teutonia fun med liggkorg samt sitt del, skönt när man får välja färg på varenda lite del själv :)
    Är super nöjd :) 

• Someday

Vi ska snart beställa vagnen! Spelar ju ingen roll när man beställer eftersom Babyproffsen har förlossingsgaranti och vi inte behöver hämta ut vagnen för bebisen kommit! Lägger en handpenning på 500 kr dock...

Hur gör ni med babyskydd?

• got2b
    Jämthund skrev 2011-08-30 08:47:19 följande:
    Jag har oxå RUL imorgon. Har börjat drömma om det. Försöker att inte tänka på det... Jag vill inte gå hela dagen och ha ont i magen och vara nervös..
    Jag har också rul imorgon, fast jag har inte drömt alls om det. Drömmer bara massa andra konstiga drömmar Glad
  • sandy87
    Someday skrev 2011-08-30 10:22:24 följande:
    Vi ska snart beställa vagnen! Spelar ju ingen roll när man beställer eftersom Babyproffsen har förlossingsgaranti och vi inte behöver hämta ut vagnen för bebisen kommit! Lägger en handpenning på 500 kr dock...

Hur gör ni med babyskydd?
    Vilken babyproffsen är det? Jag har varit på 4 olika samt andra baby butiker å på alla har det varit 30% i handpenning...
  • LillaEko

Jessielarsson: vadå, funkar inte de nya liggkorgarna på er vagn? Vi ska köpa en ny emmaljunga city cross, chassi och sittdel. Men citykorgen är från 09?!?!

Har även fått tag i en baby björn bärsele för 400:- så om bebis sen älskar det så satsar vi på en annan modell som man kan ha längre sen ute. Avskyr den däremot bärselen så har man inte lagt massa pengar i onödan!

• shadowstorm

På torsdag är det vårat andra RUL :) Och jag hoppas vi får höra att det är bra med den lilla i magen. Plus höra samma kön som vi fick höra sist, för vad ska man annars gå och tro? Haha :)

Svar på tråden Januaribebis 2012