ccecy skrev 2011-08-27 08:57:07 följande:
Då får jag nog se vad min barnmorska säger nästa vecka. är i v20 nu och har inte gått upp något alls. ligger fortfrande på -3 ungefär, varken mått illa. Men även jag har glutenintorlereans så det kan ju vara i det de sitter!:) Men vad skönt att allt var bra med bebis!:)
Jag sa aldrig att jag gåt tupp 4 kg (dom vägde mig inte) utan hon tittar nog mer på hur jag ser ut, men är ju inte så man ser revbenen och så men är uppe på min startvikt (56 kg) förra grav om ett kg. Och som sagt så mår jag ju bra så det är nog ingen fara. Min mamma rasade i vikt när hon hade fått sitt första barn (47 kg och 168 lång) och då åt hon som en häst för att hålla vikten men tog lång tid att jobba sig tillbaka till sin vanliga vikt. Jag fick likadant när jag började amma. Åt så mycket jag bara kunde men rasade ner till 51 kg och är 165 cm lång men det är ju precis gränsen till undervikt och så kan man ju lägga till att jag är otränad nu vilket jag inte var innan. Muskler väger ju det med. Så det verkar vara nåt ärftligt. Hennes ämnesomsättning var helt normal och det är min också för dom tog prov på det på inskrivningen. Så jag oroar mig inte så mycket. Och om jag tänkt på att nämna att jag ändå gått upp 4 kg denna grav så hade hon kanske sagt att då är det ju bra men jag tänkte inte på att säga det. Det är ju mest för sin egen skull man ska försöka lägga på sig och äta ordentligt, barnet tar ju vad det behöver ändå. Men jag hade brist på allt efter förra grav och mådde pyton och var nästan deprimerad av att vara så trött hela tiden så jag gick till en närings- och fytoterapeut och fick överdosera massa vitaminer och mineraler och fick kostråd under 3 månader plus att jag slutade med gluten (har ingen konstaterad glutenintolerans men är mycket bättre i magen när jag inte äter gluten och blir dålig så fort jag äter det) och det kan ju göra att man inte tar upp näringen som man ska så jag hoppas inte det blir likadant den här gången. Och den grav hade jag inga problem att äta men uppenbarligen hjälpte det inte ;) Så bara du vet med dig att du äter så är det ju ingen fara. Vissa är smalare än andra och som sagt så är det i alla fall ingen fara för bebisen :) Men man ska ju gärna orka ta hand om bebis sen också :p