• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    lullebo skrev 2011-08-29 09:06:27 följande:
    Var på RUL i fredags och allt såg jättebra ut. Hon tyckte att det var en sammarbestvillig bebis som var lätt att mäta :) Vilken lättnad jag kände när jag gick därifrån och hade fått bekräftat att allt var bra, nu kan jag börjar njuta av graviditeten istället för att ständigt vara orolig :)
    Blev flyttade 1 dag, så nu är det 29/1 som gäller.
    Två dagar innan mig då :D
    Men jag ska på UL den 14e så vi får se vilket datum jag får..:)
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-08-29 09:47:31 följande:
    Lullebo - Grattis till ett lyckat RUL! Skönt att allt är bra med bebisen.

En fråga till er som äter järntabletter... Jag började med mina igår och tar den på morgonen. Dock har jag ingen aning om vad jag ska äta till frukost längre då jag alltid äter något med kalcium (yoggi, fil, gröt med mjölk osv.) Vad ska jag äta i stället? Kan ju inte vänta i evigheter med frukosten för att tabletten ska hinna tas upp... Tips?

Sen tänker jag passa på att gnälla lite också, har försökt få tag på MVC här i Halmstad sedan i torsdags men varje gång jag ringer säger de att "de kan inte  ta emot fler samtal för dagen" och då ringer jag inte ens sent under telefontiden. Blir tokig, vill ju ha mitt moderskapsintyg och fråga barnmorskan saker.
    Har du inget direktnummer till din barnmorska?
  • Jessica82

vi e nästan klara med garderoben till bebis

hade så mycket unisex kläder till sönerna så en runda på vinden och i shoppingcentret i helgen resulterade i att jag bara behöver handla ytterkläder till bebis, har två sommarbarn så några beibioveroller och sånt äger jag inga.

nånting nytt har och kommer jag oxå köpa trots att jag igentligen inte behöver   

nån mer som hunnit handla massor+ vagnen e klar och kläderna.. mannen stoppade mig när jag tänkte sätta ihop spjälsängen, han tyckte vi kan vänta till jul   

• shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-08-29 12:30:07 följande:

hade så mycket unisex kläder till sönerna så en runda på vinden och i shoppingcentret i helgen resulterade i att jag bara behöver handla ytterkläder till bebis, har två sommarbarn så några beibioveroller och sånt äger jag inga.

nån mer som hunnit handla massor+ vagnen e klar och kläderna.. mannen stoppade mig när jag tänkte sätta ihop spjälsängen, han tyckte vi kan vänta till jul   
    Jag har inte köpt 1 sak ens hehe....
  • Syoss
    Jessica82 skrev 2011-08-29 12:30:07 följande:

Vi har vagn med alla tillbehör klara, plus några bodys, strumpor och ett 2-delat uteset som ser ut som en björn. Vi har en skötbädd till skötbordet som vi ska köpa, och vi i helgen blev vi erbjudna en gåstol av några vänner. Babyskydd till bilen har vi också fixat :)
  • LillaEko

Jag köpte de första kläderna i helgen på kappahl. En body, en supersöt grårandig stickad byxdress, söta små tofflor och en matchande mössa med söta små öron :)

• Ms J

Vagn är klar till hälften, behöver inhandla liggdel, abyskyddet har vi med och en del kläder. Känns som vi har mycket redan men det är en del kvar att inhandla. Skötbord, spjälsäng och vinteroverall. Tycker det är svårt att veta vilken typ av overall, ull, fleece, fodrad, dun... finns en del att välja på och vem vet vad det blir för vinter här nere i Skåne!

• elinson
    shadowstorm skrev 2011-08-29 13:40:52 följande:
    Jag har inte köpt 1 sak ens hehe....
    inte jag heller ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012