• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Skåne85: det är något du kan ansöka om ifall du har ett fysiskt jobb, eller om arbetet av någon annan anledning inte är bra i slutet av en graviditet.
    Man kan få det Max 60 dagar innan bf och ger då ca 80% av lönen.
    Står bättre på fl hemsida!

• ccecy
    fabler skrev 2011-08-27 22:19:14 följande:
    Carolaj83: är nog beredd att hallå med din mamma och syster. Detta blir nog den lugnaste nyårsafton någonsin tror jag.
    Tror min blir nästan lika lugn som senaste året :) Låg hemma sjuk senast så, dock inte så roligt!:( Men tror i år blir det iaf roligare!:) Kan fira med familjen nu iaf!:)
  • Cvb

Kan någon här förklara för mig hur detta går ihop..
    Jag hade senaste mens den 16/4, äl ca 1-2/5 (eller 3dagar senare om spermierna lever så länge) och hade även oskyddat sex då, endast den 1a och 2a maj. ( har haft skyddat sex före och efter) Min cykel är ca 29-31 dagar.
    Så enligt min, Bms samt på fls uträkning så borde det vara så att jag är i v 18+5 idag.
    Igår på rul så sa bm där att jag är i v 19+2 (idag 19+3) men då stämmer det ju inte alls på min mens, sex och äl ? 
    Kan det verkligen stämma eller är pojken i magen typ, storväxt ? :s 

• vinterbebis12
    Cvb skrev 2011-08-27 23:08:08 följande:
    Kan någon här förklara för mig hur detta går ihop..
    Jag hade senaste mens den 16/4, äl ca 1-2/5 (eller 3dagar senare om spermierna lever så länge) och hade även oskyddat sex då, endast den 1a och 2a maj. ( har haft skyddat sex före och efter) Min cykel är ca 29-31 dagar.
    Så enligt min, Bms samt på fls uträkning så borde det vara så att jag är i v 18+5 idag.
    Igår på rul så sa bm där att jag är i v 19+2 (idag 19+3) men då stämmer det ju inte alls på min mens, sex och äl ? 
    Kan det verkligen stämma eller är pojken i magen typ, storväxt ? :s 
    hej, läser bara i tråden och har inte skrivit innan men hade min senaste mens samma dag som du och enligt FL är jag i v 19+1 idag så det är inte jättelångt från 19+3. Som du säger är kanske din bebis lite större vilket säkert är bra.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-08-27 22:40:39 följande:
    Tror min blir nästan lika lugn som senaste året :) Låg hemma sjuk senast så, dock inte så roligt!:( Men tror i år blir det iaf roligare!:) Kan fira med familjen nu iaf!:)
    ja våra har varit lugna sen sonen föddes, men i år ska jag ligga blixt stilla så jag inte riskerar att föda sista december !  Är ju beräknad 5 jan så hela jul och nyår blir lugn för mig !
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    fabler skrev 2011-08-28 07:44:30 följande:
    ja våra har varit lugna sen sonen föddes, men i år ska jag ligga blixt stilla så jag inte riskerar att föda sista december !  Är ju beräknad 5 jan så hela jul och nyår blir lugn för mig !
    hah de är ju sant! du får hoppas h*n stannar inne då :) till iaf över tolvslaget :D jag har först 17 jan BF, så för mig är det ju lite längre in på året än 5 jan :)
  • LillaEko

Någon som vet några bra sidor från utlandet med bebissaker?
    Svenska kronan är ju så stark nu, så gäller ju att passa på. 

Nu ska vi iväg och kolla kräftburarna, har ju varit sugen på det sen många av er åt och diskuterade det för ett tag sen =) 

• fabler
    LillaEko skrev 2011-08-28 08:04:37 följande:
    Någon som vet några bra sidor från utlandet med bebissaker?
    Svenska kronan är ju så stark nu, så gäller ju att passa på. 

Nu ska vi iväg och kolla kräftburarna, har ju varit sugen på det sen många av er åt och diskuterade det för ett tag sen =) 
    vet tyvärr inga men väntar med nyfikenhet om nån har nått bra tips.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy

Jag bor ju i finland, så jag har ju mest suttit och kollat såna sidor, men nackdelen är ju att dom är på finska!

Svar på tråden Januaribebis 2012