• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday
    LillaEko skrev 2011-08-30 10:29:49 följande:
    Jessielarsson: vadå, funkar inte de nya liggkorgarna på er vagn? Vi ska köpa en ny emmaljunga city cross, chassi och sittdel. Men citykorgen är från 09?!?!

Har även fått tag i en baby björn bärsele för 400:- så om bebis sen älskar det så satsar vi på en annan modell som man kan ha längre sen ute. Avskyr den däremot bärselen så har man inte lagt massa pengar i onödan!
    Kalmar!
  • Sapato
    Jämthund skrev 2011-08-30 08:47:19 följande:
    Jag har oxå RUL imorgon. Har börjat drömma om det. Försöker att inte tänka på det... Jag vill inte gå hela dagen och ha ont i magen och vara nervös..
    Nej, usch. Vi har RUL sent på em också så man ska gå hela dagen och oroa sig
  • jessielarsson
    LillaEko skrev 2011-08-30 10:29:49 följande:
    Jessielarsson: vadå, funkar inte de nya liggkorgarna på er vagn? Vi ska köpa en ny emmaljunga city cross, chassi och sittdel. Men citykorgen är från 09?!?!

Har även fått tag i en baby björn bärsele för 400:- så om bebis sen älskar det så satsar vi på en annan modell som man kan ha längre sen ute. Avskyr den däremot bärselen så har man inte lagt massa pengar i onödan!
    Vi har en baby travel Milano som vi köpte sommaren 2009, Viktor var då 7 månader så vi köpte inte till någon liggdel, och nu ska dom väl sluta att tillverka denna vagn kan jag tänka eller uppdatera den så att det blir väl kanske andra fästen eller dylikt. Hon sa inte varför dom inte skulle ta in den mer. Kan tänka mig att liggdelen är från nu, dom har nog inte haft dom liggandes i 2 år, så det ska nog passa. Det sa hon inget om 
  • missable

Ni som ska handla på Kappahl!
    Bara ett litet tips om ni inte redan gjort det...

Beställ hem ett gratis gravidpaket från www.alltforforaldrar.se/ för då får ni en gratis body från Newbie samt 25% på valfri vara! Vi köpte den stickade gråa overallen igår plus att vi gick med i deras kundklubb så istället för 249:- fick vi den för 135:-!!! Och sen valde maken den vita bodyn med beiga grenar på! 

• Someday
    missable skrev 2011-08-30 11:30:52 följande:

Beställ hem ett gratis gravidpaket från www.alltforforaldrar.se/ för då får ni en gratis body från Newbie samt 25% på valfri vara! Vi köpte den stickade gråa overallen igår plus att vi gick med i deras kundklubb så istället för 249:- fick vi den för 135:-!!! Och sen valde maken den vita bodyn med beiga grenar på! 

Den bodyn valde jag med =)
  • Blomman271
    LillaEko skrev 2011-08-30 10:30:56 följande:
    Someday: vi ska hyra babyskydd, 600:- för 6 månader!
    Får man fråga var ni ska hyra det ifrån? Låter ju bra det där  Glad
  • carooo
    missable skrev 2011-08-30 11:30:52 följande:

Jag köpte också den stickade overallen igår - så fiiin!!
    Har beställt deras gravidpaket och blivit medlem osv, men ännu har inget dykt upp. Kommer det i brevleådan eller?
  • Syoss

Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)

• Someday
    Syoss skrev 2011-08-30 13:40:43 följande:
    Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)
    Oj vad hemskt för er! Förstår att du inte direkt känner dig lugnare!
    Det som är fint är ju ändå att din BM tar det på allvar, stöttar och gör vad hon kan för att hjälpa er.
    Hoppas att du får läkartiden på fredag...
    Försök att vila - lättare sagt än gjort, jag vet - och ta det lugnt med goa böcker och slapp i TV-soffan!
    Många många kramar!!
  • missable
    carooo skrev 2011-08-30 12:54:47 följande:
    Jag köpte också den stickade overallen igår - så fiiin!!
    Har beställt deras gravidpaket och blivit medlem osv, men ännu har inget dykt upp. Kommer det i brevleådan eller?
    Ja visst är den fiiin! Vilken storlek tog du?? 
    Ja vi fick det i brevlådan =) 
Svar på tråden Januaribebis 2012