Nessie99 skrev 2011-07-19 12:01:21 följande:
Mamz: Det är väl inte obligatoriskt att testa sig? Hon kan ju inte TVINGA dig att gå dit? Ser du verkligen någon nödvändighet att göra det? Vad gav hon för anledning egentligen?
Nej vad jag har hört så är det inte obl.
Enda svaret som anledning var att jag LÖPER STOR RISK för grav.diabetes...
Men liksom... jag vet andra som är hälften av min size som konsumerar både mer godis, läsk och skräpmat än mig och mitt 25-åriga intag, så varför hamnar då inte dem på listan för HÖGRISKARE??
Bara för att man är "fet" betyder det ju inte att man lever på enbart hämtmat, godis och läsk... Blir sååå trött!
mapena skrev 2011-07-19 16:19:21 följande:
Det gick bra idag. Det var inte alls gott och jag mådde illa ända tills jag fick stoppa i mig något, låg och hade sura uppstötningar ela tiden.. Men jag hade tydligen bra värden. Hon fick inte säga exakt eftersom de håller på med ett forskningsprojekt som jag har tackat ja till att medverka i om mina värden ligger på gränsen till grav. diabetes, men hon som gjorde testet på mig sa att det nog inte skulle bli något med det för mina värden såg så bra ut.
Okej, så du gick med på det där "labb-testet", bortsett ifrån att dricka sörja, men att alltså vara med i den där undersökningen då både man och barn blir granskade, genetiskt osv??? Eller du kanske menar nåt helt annat... men jag fick iaf förfrågan om att vara med på ett sådant test, men att det andra, belastningen, var ett "måste"
nillis 86 skrev 2011-07-19 21:11:03 följande:
Hallå alla... idag har vi varit på TUL... allt såg bra ut.. beräknad vikt var 1700g.. kommer väga ca 3800 vid födseln.. ingen liten plutt heller.... va kul att få se honom igen...
Åh va härligt!
Jag är lite lost, men vad betyder TUL??