• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

mapena skrev 2011-08-24 11:24:00 följande:
    Hejsan, kul att du vill vara med här :) välkommen!
    J L skrev 2011-08-24 10:56:56 följande:

Hej!
    Kul att du vill joina våran tråd. Jag vill bara tipsa om dessa trådar;

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html

Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*
    Hjärta//Mamaizon

Fast ni har ju mig också ;) Eller får inte jag vara med längre och leka? Buhu :( jag har för övrigt inte tänkt på att denna tråden ligger i första barnet-delen av forumet, haha.
    Det är väl klart att Du får vara med! Det var inte så jag menade, du är en i gänget...
    Men att komma som NY nu, när vi lärt känna varandra - länns lite "beige" enligt mig. Som sagt, jag tipsade bara...
    Nessie99 skrev 2011-08-24 11:40:51 följande:
    Jag träffar ju andragångsmammorna också (ja, jag är den otrogna typen, haha!), utan att själv ha 'egna' barn, så why not? Madeleine, klart du ska stanna hos oss! Och välkommen hit Josefine!
    Jo, jag vet att du gör det Nessie, inget fel med det! Flört 
    Jag säger inte att de med barn INTE FÅR vara med, jag bara tipsade om att det faktiskt finns trådar för de som väntar barn nr 2 i v-ås, då vi är "rookies" och kanske inte redigt pratar "samma språk" som de mer erfarna...
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • J L
    Josefine Hedlund skrev 2011-08-24 12:19:27 följande:
    Okej förstod inte att detta handlade om er med första barnet och ser ärligt ingen skillnad. Att få barn är en ny och spännande upplevelse varje gång. Men ok ska kolla in de andra trådarna och se om det inte är lika "beige" där att joina.

Tack ni andra för välkomnadet! Önskar er all lycka med era små mirakel

Nej det kan jag förstå, det är lite luddigt med FL's kategorier och underkategorier, men Forumet ligger under kategorin Gravid, och underkategori "första barnet".
    Och tro nu inte att jag skickar iväg dig - jag ville bara tipsa om de andra sidorna - det är inte så lätt at hitta alla trådar på FL, så "no hard feelings" från min sida...
    Du får gärna joina oss.

Men förstår om du inte vill - då du uppenbarligen tog det som ett personangrepp. Vilket inte var meningen.

Men lycka till med allt!

• J L
    mapena skrev 2011-08-24 12:26:02 följande:
    Jag skojade bara ;) mig blir ni inte av med i första taget!
    And lucky us! Hjärta
  • J L
    Josefine Hedlund skrev 2011-08-24 12:49:57 följande:
    No hard feelings från min sida heller, ska bli bättre på att läsa underkategorier i fortsättningen Cool. Tog det inte som ett personangrepp, det kan det ju knappast bli från nån som inte vet vem man är.
    Ska absolut checka in de andra trådarna, tack för tipsen!
    Lycka till med bebben. Och du, man blir inget proffs bara för att det är andra eller tredje barnet. MAn är lite rookie då som nu. HAr samma saker att prata om..Samma behov att träffa andra vuxna människor..

HA en fin höst med din bebis
    Va skönt! Solig

Tack detsamma!
  • J L
    Kaffe Vi kommer på fikat 25/8 Solig

madeleinenaaw
    Nessie99
    Geraldine
    nillis 86 
    Mamaizon
    skyrocket
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-08-24 13:49:05 följande:
    Hej tjejer!! Oj vad ni skriver. Hinner tyvärr inte läsa ikapp allt nu. Har varit på semester och kom hem i natt. Oj oj oj vad jag handlade saker på Ullared, haha! Såg något om träff imorn. Kommer väldigt gärna! Och denna gången KOMMER jag!!!! Var ska vi träffas? Var det kl. 17.30? Kram
    Åh va spännande! Det vill vi höra allt om!!Skrattande
    Ja, det är träff imorn, utanför Punkt - stora entrén på storagatan, kl 17:30

Då ses vi imorn!! Hjärta
  • J L

Tack för igår, tjejer!
    Supertrevligt! Solig

Nästa träff blir på torsdag om 2v. Samma tid, samma kanal!
    Utanför punkt kl. 17:30, 8/9!

Hoppas alla kan komma!

Hjärta//Mamaizon

• J L
    Nessie99 skrev 2011-08-29 06:52:28 följande:
    39 dagar kvar! :D
    Spännande! Solig
  • J L

Hey mamzens!
    Hur står det till??

- Det har inte varit så aktivt i tråden på sistone, antar att alla haft fullt upp??
    (inte ens fått någon respons ang. nästa träff?) Obestämd

Jag hoppas iaf. att allt är bra...

Här är det rätt bra (sjukskriven igen - men denna gång BARA ifrån pers.ass.) Så nu blir det att kurera och reparera! Flört
    Var hos BM idag... Ni minns väl hur VIKTIGT och brådis det var ang. glukos belastningen??
    Well, den är utförd och resultatet kom redan samma dag (stod det på Maggans papper) Och det var ju inget fel -- precis som jag sa. Hade 5,3 på morgonen och efter sörjan,120 min senare, så hade jag 8,2 (det bör poängteras att ÖVER 9 så är du graviddiabetiker) Så hon var lagom sur idag... Jag förstår henne, kan ju inte vara lätt å ha en så enkelt och FRISK tjockis som mig som patient. *skämt å sido* Så promt tvungen var hon ju att poängtera att "du ligger ju ändå högt, och hade du INTE varit gravid hade en utredning satts igång". Well, Maggan Lilla, NU är jag GRAVID - så detta med att det skulle vara diabetiker-varning på mig, det funkar liksom inte. Skrikandes
    - Alla värden var kalas som vanligt, med andra ord. 120/70, SF 35 och över översta kurvan - som vanligt! (och hör och häpna! hon ska faktiskt ta upp mitt SF på ronden på ons. och om läkarna tycker ett UL är relevant så ska de ta in mig dirr. på tors.) Jag tror bestämt att Maggan fått sig en tankeställare??? (vågar vi hoppas??) 
    Jag ska inte ropa "hej" än, då hon fortf. är som hon är... Fick iaf. höra att allt såg bra ut, och tösen växer och mår bra. 148bpm låg hon på idag - kanske det lägsta hittills, men inget fel med det som tur är! Solig
    Det är ju ändå huvudsaken - att vi båda mår bra! v. 31+5 = Snart är vi där! Solig Och idag är det första föräldragruppen *pirr* Skrattande

Hjärta//Mamaizon

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011