• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • SjälvaJag
    Rockan skrev 2011-05-03 17:57:04 följande:
    Jag är mest ute efter att alla ska få välja sin egen väg i den här frågan utan att bli kallade äckliga och liknande
    Men i mina ögon är det äckligt, dock skulle jag aldrig säga det till personen i fråga.
    Jag tycker även jätte överviktiga flåsande människor som luktar svett är äckliga. Man har rätt att tycka. Men jag säger inget till den personen då det kan såra.
  • Prodin

Om min sambo velat amma/låta ungen snutta hade jag många gånger tackat och tagit emot avlastningen. Det är inte kul när ungen är inne i en snuttperiod och ska ha en bröstvårta i käften hela natten och man ska upp och jobba klockan 7.
    Eller när han ska prova sina nya tänder lite och snyttar/pillar/gnager mina nipples till gulasch.

Men vi har faktiskt aldrig haft en tanke på att det varit möjligt och nu är det ju för sent (med det här barnet).

Your argument is invalid
  • Aprildimma
    lövet2 skrev 2011-05-03 17:34:23 följande:
    Nej tack. Karlarna ska inte sno åt sig den grejen av kvinnorna också! Fast de tål kanske inte att det finns något som kvinnor tveklöst är bättre på ...
    Vadå bättre på? Hur kan man vara bra på att amma? Om det är något jag är stolt över att jag är bra på, så är det något som jag har lagt ner energi på och tränat på för att verkligen bli bra på.

Inte för något som kommer av sig själv. Det är ungefär som att säga att jag är stolt för att jag är så bra på att bajsa.. Eller för att dra till med något kvinnligt (tydligen väldigt viktigt att vara bra på något som en man inte kan vara bra på, precis som att det spelar någon vilket kön personen har som jag är bättre än) att jag är så bra på att ha mens.. Haha sjukt alltså, det är alltså därför ni blir så provocerade av män som ammar, ni (vissa kvinnor) känner er hotade.
  • SjälvaJag
    Aprildimma skrev 2011-05-03 18:05:00 följande:
    Vadå bättre på? Hur kan man vara bra på att amma? Om det är något jag är stolt över att jag är bra på, så är det något som jag har lagt ner energi på och tränat på för att verkligen bli bra på.

Inte för något som kommer av sig själv. Det är ungefär som att säga att jag är stolt för att jag är så bra på att bajsa.. Eller för att dra till med något kvinnligt (tydligen väldigt viktigt att vara bra på något som en man inte kan vara bra på, precis som att det spelar någon vilket kön personen har som jag är bättre än) att jag är så bra på att ha mens.. Haha sjukt alltså, det är alltså därför ni blir så provocerade av män som ammar, ni (vissa kvinnor) känner er hotade.
    Varför ska man tvinga fram något som faller in naturligt för en kvinna (oftast)
  • JuliaåRonjasmammis

Om man vill och det funkar är det ju jättepraktiskt! Ser inga problem med det alls.

Jag tror att några av anledningarna till att det kanske inte är så vanligt idag att det talas om män som ammar/försöker amma/låter barnet snutta, är kristendomens syn på kroppar och nakenhet över lag som något "syndigt", men även på den sexualisering av samhället som skett det senaste seklet.

Det kan tyckas motsägelsefullt att båda dessa företeelser har inverkat på hur vi ser både på män och kvinnors kroppar, men det är faktiskt inte så motsägelsefullt när man tänker efter lite.Glad

Don't mess with my integrity!
  • Marnet

Jag e annars ganska "öppen" för det mesta men att en man ska amma e för mig jätte konstigt...!

• Aprildimma
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 18:06:07 följande:
    Varför ska man tvinga fram något som faller in naturligt för en kvinna (oftast)
    Att ett litet barn snuttar på en mans bröstvårta tycker inte jag är att tvinga fram något. De gillar väl att snutta på det mesta.
  • SjälvaJag
    Aprildimma skrev 2011-05-03 18:20:44 följande:
    Att ett litet barn snuttar på en mans bröstvårta tycker inte jag är att tvinga fram något. De gillar väl att snutta på det mesta.
    Nu pratade jag om det som skrivits tidigare i tråden, att män kan få fram mjölk efter mycket om och men.
  • Skarpa

Om alla inblandade trivs med det så ser jag inga problem alls.

I mina ögon är det varken mer eller mindre naturligt eller äckligt än en mamma som ammar ett barn som hon har adopterat.

• Twilight

Njae, där har man passerat min gräns, känns för udda.

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Män som ammar?