Män som ammar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 16:40
www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58721511.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 16:40
www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58721511.html
Om min sambo velat amma/låta ungen snutta hade jag många gånger tackat och tagit emot avlastningen. Det är inte kul när ungen är inne i en snuttperiod och ska ha en bröstvårta i käften hela natten och man ska upp och jobba klockan 7.
Eller när han ska prova sina nya tänder lite och snyttar/pillar/gnager mina nipples till gulasch.
Men vi har faktiskt aldrig haft en tanke på att det varit möjligt och nu är det ju för sent (med det här barnet).
Om man vill och det funkar är det ju jättepraktiskt! Ser inga problem med det alls.
Jag tror att några av anledningarna till att det kanske inte är så vanligt idag att det talas om män som ammar/försöker amma/låter barnet snutta, är kristendomens syn på kroppar och nakenhet över lag som något "syndigt", men även på den sexualisering av samhället som skett det senaste seklet.
Det kan tyckas motsägelsefullt att båda dessa företeelser har inverkat på hur vi ser både på män och kvinnors kroppar, men det är faktiskt inte så motsägelsefullt när man tänker efter lite.
Jag e annars ganska "öppen" för det mesta men att en man ska amma e för mig jätte konstigt...!
Om alla inblandade trivs med det så ser jag inga problem alls.
I mina ögon är det varken mer eller mindre naturligt eller äckligt än en mamma som ammar ett barn som hon har adopterat.
Njae, där har man passerat min gräns, känns för udda.