• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • MammaG
    morochmer skrev 2011-05-04 08:52:45 följande:
    Har någon ett behov av en ammande bebis?
    För en "normalt" fungerande mamma uppstår väl det behovet efter förlossningen?

Och jag skrev "Nej". Pappor har andra sätt att hitta närhet än genom att amma. Tycker dels det diskvalificerar papparollen om den ska kopieras rätt av mammornas, dels tycker jag det är djävligt äckligt (och jo, det är skillnad på mansbröst och kvinnobröst. Männens har ingen verklig funktion)
  • CeciliaMaria82

Man måste hänga med i samhällets utveckling och är det nästa steg världen är påväg åt så varför inte.. och gör det pappan mer involverad och nöjd så go for it!

• CallGirl

Varför är det oka tt om pappan stoppar in ett finger i munnen på ett barn men inte en bröstvårta?

Jag antar att vi är en rätt sjuk familj då där anledningen att min man inte har låtit barnen suga på hans bröstvårtor handlar om at han tycker att det gör för ont (för barnen har absolut testat när de legat hud mot hud med honom)

Är det lika hemskt när kvinnor använder tillmatningsset som man monterar vid bröstvårtan för att barnet ka få dia men får i sig ersättning istället för bröstmjölk?

• SjälvaJag
    MammaG skrev 2011-05-04 09:20:06 följande:
    För en "normalt" fungerande mamma uppstår väl det behovet efter förlossningen?

Och jag skrev "Nej". Pappor har andra sätt att hitta närhet än genom att amma. Tycker dels det diskvalificerar papparollen om den ska kopieras rätt av mammornas, dels tycker jag det är djävligt äckligt (och jo, det är skillnad på mansbröst och kvinnobröst. Männens har ingen verklig funktion)
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:07:29 följande:
    Du har fel. Sluta gå emot naturen. Inte undra på att världen håller på att gå under så som vi människan håller på..
    Du verkar lite förvirrad.
  • Raskask

Låter ok för min del. Jag föreslog det för maken när han klagade över att våra ungar sög sönder hans lillfingrar men han ville inte ställa upp.

Jag kommer säkert tappa hakan och glo en hel del om jag någonsin träffar på en ammande pappa på stan dock.

• SjälvaJag
    Rockan skrev 2011-05-04 09:16:07 följande:
    I djurriket finns det massor av hanar som låter sina ungar snutta! Det räcker med att titta bland hundar och katter. Även hos apor är det förekommande.
    Ge mig gärna någon länk som bevisar detta tack
  • SjälvaJag
    infragilis skrev 2011-05-04 09:32:33 följande:
    Du verkar lite förvirrad.
    Jo det är jag som är förvirrad. Japp !
  • Raskask
    Rockan skrev 2011-05-04 09:16:37 följande:
    Det behöver förresten inte ens vara deras egna ungar.
    Precis. Hunden som blev mamma till kalven/lammet/älgkalven/rådjurskidet har väl de flesta träffat på iallafall. Det brukar ju inträffa några gånger på år och inte handlar det bara om tikar.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:37:58 följande:
    Ge mig gärna någon länk som bevisar detta tack
    Du kan ju googla.
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:38:26 följande:
    Jo det är jag som är förvirrad. Japp !
    Bra att du insett det.
Svar på tråden Män som ammar?