• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • Marnet
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:47:34 följande:
    Jag tycker att du ska sluta definiera vad som är manligt och kvinnligt.
    Men vissa saker kanske man ska låta va kvinnliga likaväl som att vissa saker kan få va manliga de känns som att allt de här med kvinna o man går alldeles för långt...
  • jolala
    Rockan skrev 2011-05-03 19:13:36 följande:
    Det finns det säkert många svar på
    För att man som familj vill prova hur det funkar, t.ex. För att barnet själv kanske tar initiativet och pappan tycker det känns helt okej. För att mamman vill få lite avlastning, men inte använda napp. Osv.
    tror inte en liten nyfödd tar initiativet själv å vill suga på sin pappas bröstvårta där det inte kommer nån mat, är nog föräldrarna som vill något sådant.
     okey me lite avlastning då kanske, men med barn som bara suger på bröst för att vilja ha mat, så tycker jag det är fel att "lura" barnet me pappas bröst ist för mammas...
  • Rockan
    Marnet skrev 2011-05-03 19:18:23 följande:
    Men vissa saker kanske man ska låta va kvinnliga likaväl som att vissa saker kan få va manliga de känns som att allt de här med kvinna o man går alldeles för långt...
    Så män som trivs med att låta sina barn snutta på deras bröst, och barn som tycker om att snutta på sina pappors bröst, ska lägga ner det p.g.a. könsnormer..?
  • Quickman

Om en man vill amma sitt barn så får han göra det. Det angår inte mig; jag skulle dock inte under njågra omständigheter göra det själv. Jag ser ingen poäng med det, en kvinna producerar tillräckligt med mjölk så det räcker och blir över.

BTW: om en man börjar amma så växer bröstkörtlarna. De krymper inte heller i storlek när mannen slutar amma, vilket innebär att de män som ammar kommer för alltid ha bitch-tits, och tjejer handen på hjärtat nu: hur attraktivt är det?

• Rockan
    jolala skrev 2011-05-03 19:19:57 följande:
    tror inte en liten nyfödd tar initiativet själv å vill suga på sin pappas bröstvårta där det inte kommer nån mat, är nog föräldrarna som vill något sådant.
     okey me lite avlastning då kanske, men med barn som bara suger på bröst för att vilja ha mat, så tycker jag det är fel att "lura" barnet me pappas bröst ist för mammas...
    Jag har ett exempel i min närhet där pappan frekvent "ammade" barnet, alltså några gånger om dagen lät barnet snutta. Mamman helammade i övrigt men pappa fungerade alldeles utmärkt som tröst och för att söva vid de stunder när barnet ville snutta. Det hela började med att barnet själv sökt upp pappas bröst och att alla iblandade tyckte det kändes okej.

Detta är ju dock inget de vågar prata öppet om med tanke på hur många reagerar.

Det handlar ju inte om att ta bort mammas bröst, utan att lägga till ett alternativ, i likhet med napp.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:47:34 följande:
    Jag tycker att du ska sluta definiera vad som är manligt och kvinnligt.
    Varför det?
  • JuliaåRonjasmammis
    jolala skrev 2011-05-03 19:19:57 följande:
    Om barnet ligger på pappas mage/bröst t ex, så är det inte ovanligt att barnet söker efter bröstvårtan. Om mamman inte då finns tillhands och inte heller någon flaska/napp, vad är då fel med att barnet lugnas en stund av pappans bröst tills mamma kommer med maten? 

Och "lura" barnet gör man ju i så fall även med napp, men det verkar folk inte ha något emot. 
    Don't mess with my integrity!
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:51:02 följande:
    Eller så hade du haft en annan uppfattning om vad som är "naturligt" och inte.
    Jag är nog inte ensam om att tycka att det är onaturligt. Det är nog mer vanligt än att tycka det är naturligt.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:54:32 följande:
    Det var naturligt för min svärfar att lägga min make (när han var spädbarn) till bröstet när han var otröstligt. Inte alls framtvingat. Snarare höjden av logik. Han var ensam med barnet och visste att mamman skulle dragit fram bröstet i det läget så what to do?
    Finns napp...
  • Marnet
    Rockan skrev 2011-05-03 19:20:48 följande:
    Så män som trivs med att låta sina barn snutta på deras bröst, och barn som tycker om att snutta på sina pappors bröst, ska lägga ner det p.g.a. könsnormer..?
    För mig känns de väldigt konstigt o hur onaturligt som helst bara...
Svar på tråden Män som ammar?