• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 19:27:45 följande:
    Finns napp...
    Min svärfar hade inte tillgång till det i den situationen. Det naturliga för honom var att "imitera" mamman eftersom han av erfarenhet visste att det funkade.
  • puss

skitirriterande att ha bara en länk.
    *tumme ner*

hur var frågan?

I will mustardize you
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 19:27:22 följande:
    Jag är nog inte ensam om att tycka att det är onaturligt. Det är nog mer vanligt än att tycka det är naturligt.
    Men vad spelar det för roll om det är naturligt eller inte? Och för all del, varför är det mer OK att stoppa den onaturliga nappen i käften på ungen än en iaf lite naturliga mansbröstvårta (nappen är pga. sitt syntetiska ursprung onekligen mer onaturlig, eller)?
  • logg81

Nej...

Jag skulle se det som en supermärklig sak om en hypotetisk man skaffar ett hypotetiskt barn med mej och vill appa.
    Hur andra gör i sina förhållanden får stå för dom. Där lägger jag inte näsan i blöt men amningen står jag för _ensam_ när det gäller de barn jag tryckt ut! Det är min lön för mödan...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Marnet
    Rockan skrev 2011-05-03 19:33:03 följande:
    Och det är ingen som säger att din familj måste välja att göra så heller.
    men de har jag väl inte sagt heller eller?? Jag bara säger va jag tycker precis som du gör...
  • Marnet
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 19:35:31 följande:
    Varför då? Vad gör det för nytta att hålla på att dela upp saker och ting i manligt och kvinnligt? Är det så svårt att vara nöjd med att vara mänsklig?
    Nä de e inte så svårt att vara nöjd men där går gränsen för mig iallafall... En undran bara om de e ok, när du handlar kläder går du på den kvinnliga sidan då eller manliga? Vilka butiker väljer man? Kan du tex lika väl som att gå på lindex gå in på dressman o köpa kläder där? Om man bara ska va mänsklig o inte manlig o kvinnlig?
  • Rockan
    Marnet skrev 2011-05-03 19:50:10 följande:
    men de har jag väl inte sagt heller eller?? Jag bara säger va jag tycker precis som du gör...
    Men då är vi överens då Alla gör som de själva vill och det är varken fel med män som låter barnet snutta eller män som inte gö det.
  • lennartsdotter
    Marnet skrev 2011-05-03 19:57:10 följande:
    Nä de e inte så svårt att vara nöjd men där går gränsen för mig iallafall... En undran bara om de e ok, när du handlar kläder går du på den kvinnliga sidan då eller manliga? Vilka butiker väljer man? Kan du tex lika väl som att gå på lindex gå in på dressman o köpa kläder där? Om man bara ska va mänsklig o inte manlig o kvinnlig?
    Jag handlar gärna på sexond hand-butiker och då kollar jag överallt. De har inte alltid kläderna uppdelade i mans- och kvinnokläder heller. På gymnasiet var min standardoutfit gubbrallor och T-shirt...

Jag skulle gärna ha ett rent storleksbaserat klädsystem än ett könsuppdelat. Som för barn (ja, det är nästan rent storleksbaserat). Jag är size 0 och har svårt att hitta kläder oavsett vart jag går och letar kläder.
  • Lenora

Är det sant att män kan börja producera bröstmjölk om de ammar?

För mig känns det förstås främmande men om bebisen och pappan vill göra det så är det väl bara mysigt och bra.

• lennartsdotter
    Lenora skrev 2011-05-03 22:51:41 följande:
    Är det sant att män kan börja producera bröstmjölk om de ammar?

För mig känns det förstås främmande men om bebisen och pappan vill göra det så är det väl bara mysigt och bra.
    Det är nog mer ett undantag än regel att det sker, men det är inte omöjligt. Dock handlar väl "appning" inte främst om att tillgodose barnets näringsbehov utan om att kunna erbjuda den närhet, tröst och trygghet amning kan ge.
Svar på tråden Män som ammar?