• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • lennartsdotter
    lövet2 skrev 2011-05-03 17:34:23 följande:
    Nej tack. Karlarna ska inte sno åt sig den grejen av kvinnorna också! Fast de tål kanske inte att det finns något som kvinnor tveklöst är bättre på ...
    Nej, det vore ju hemskt om fäder kan ge närhet, trygghet och tröst på samma sätt som en kvinna.
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 17:36:00 följande:
    en fråga bara:
    Varför har vi kvinnor (oftast) stora bröst med mjölkkörtlar utvecklade i våra bröst men inte män (som inte opererat sig eller tagit hormorner) ?
    Kan det finnas en tanke bakom det tro...hmmm...

Jag tycker folk ska sluta leka Gud och överdriva vad som är kvinnligt och manligt. Låt oss för bövelen ha något för oss som är unikt
    Jag tycker att du ska sluta definiera vad som är manligt och kvinnligt.
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 17:37:25 följande:
    Ser ingen anledning till det. Hade jag snuttat på min pappas bröst så hade jag troligen äcklats av tanken varje dag. Det är onaturligt för mig.
    Eller så hade du haft en annan uppfattning om vad som är "naturligt" och inte.
  • Aprildimma
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 18:26:02 följande:
    Nu pratade jag om det som skrivits tidigare i tråden, att män kan få fram mjölk efter mycket om och men.

Det skadar väl ingen att försöka? Och när det handlar om manlig amning kanske det handlar mer om trygghet och tröst än själva mjölken..

• lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 18:06:07 följande:
    Varför ska man tvinga fram något som faller in naturligt för en kvinna (oftast)
    Det var naturligt för min svärfar att lägga min make (när han var spädbarn) till bröstet när han var otröstligt. Inte alls framtvingat. Snarare höjden av logik. Han var ensam med barnet och visste att mamman skulle dragit fram bröstet i det läget så what to do?
  • Prodin
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:54:32 följande:
    Det var naturligt för min svärfar att lägga min make (när han var spädbarn) till bröstet när han var otröstligt. Inte alls framtvingat. Snarare höjden av logik. Han var ensam med barnet och visste att mamman skulle dragit fram bröstet i det läget så what to do?
    Vad häftigt!
    Your argument is invalid
  • jolala

jag tycker d låter sjukt, varför göra så? barnet kan få närhet till sin pappa på annat sätt än att ligga å suga på en hårig platt å oftast liten bröstvårta... hade min man sagt att han vill låta våran son snutta på honom hade jag skrattat å hoppats att han skämta

• Rockan
    jolala skrev 2011-05-03 19:05:25 följande:
    jag tycker d låter sjukt, varför göra så? barnet kan få närhet till sin pappa på annat sätt än att ligga å suga på en hårig platt å oftast liten bröstvårta... hade min man sagt att han vill låta våran son snutta på honom hade jag skrattat å hoppats att han skämta
    Varför inte göra så, om det funkar bra för alla iblandade parter?
  • jolala
    Rockan skrev 2011-05-03 19:09:11 följande:
    Varför inte göra så, om det funkar bra för alla iblandade parter?
    men vad är meningen med det, om mamman ammar å barnet är nöjd me det?
  • Rockan
    jolala skrev 2011-05-03 19:11:32 följande:
    men vad är meningen med det, om mamman ammar å barnet är nöjd me det?
    Det finns det säkert många svar på
    För att man som familj vill prova hur det funkar, t.ex. För att barnet själv kanske tar initiativet och pappan tycker det känns helt okej. För att mamman vill få lite avlastning, men inte använda napp. Osv.
Svar på tråden Män som ammar?