Smyckestillverkning
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Här kommer mitt bidrag till "flora och fauna"-utmaningen! Ett långt läderhalsband med svarta liljor, koppardetaljer och vit marmor.
Hoppas ni andra tjejer (och killar?) i tråden vaknar och hänger på! Saknar våra utmaningar, jag behöver visst en "spark i baken" för att få motivation! ![]()

Hej på era alla 
Jag undrar hur ni får tag i hängen för smycken i öron och halsband.
Gör ni dom själva eller köper ni dom någonstans?
Det finns mängder av olika berlocker att köpa färdiga. Man kan även göra själv av tex större pärlor eller stenar.
Aha...är det så det heter 
Tack för ditt svar...funderar på att försöka göra smycken i min personliga smak.
Dödskallar
Fladermöss och annat otyg
Coolt!! Googla "berlock dödskalle" på googles bildsök, så hittar du nog vad du söker! Dödskallar finns massor, fladdermöss har jag inte sett, men inte letat heller... Visa gärna en bild på resultatet! Lycka till!!
Vad tycker ni är rimligt att begära i ersättning för en kvällskurs? De vill att jag kommer med ett pris-förslag, men det är ju helt omöjligt att veta vad man ska ta! :-/ Inte för materialet, alltså, utan för mitt arbete för kvällen/kvällarna, samt förberedelser.
Får man lov att länka till sin webbshop? Har massa delar jag behöver bli av med :)
Det kan man få göra, tycker jag i alla fall!
Vad är det för delar du har?
Men åååh, så irriterande! Jag har använt mig av Biltemas sortimentlådor för förvaring och sortering av mina pärlor, metalldelar osv... Sist hittade jag en "box" med 4 av dessa lådor i, supersmidiga och billiga! Så skulle jag då köpa ytterligare en sån box idag... Då har de utgått ur sortimentet!! Gissa vad irriterande! Vill ju ha likadana lådor....