• FarbrorKanin

Hur allmänbildad är du egentligen?

Hur står det till med allmänbildningen i vårt avlånga land? Gör testet om du vågar, men skyll inte på mig om du skulle bli besviken. 

0-3 rätt Allmänbildning är nog inte din starka sida, kanske komvux är något för dig?

4-5 rätt Vi börjar närma oss kunskapsmålsättningen för årskurs fyra, det kunde gått bättre!

6-8 rätt Bra jobbat, du måste ha gått ut gymnasiet!

9-10 rätt Excellent, du är verkligen allmänbildad!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 18:32
    Som ett resultat av min egen bristande allmänbildning så är frågan om Helium felaktig och utgår. Ni får lägga till en extra poäng till era resultat som kompensation.
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur allmänbildad är du egentligen?
  • MiScHoOo
    Thaleya skrev 2011-05-17 23:25:56 följande:
    7 av tio rätt. men 2+2 = 5 tycker jag var fel.
    jag också, men ts hade en sida om det och tyvärr var det en sång Rynkar på näsan hade fel också
  • FarbrorKanin
    MiScHoOo skrev 2011-05-17 23:18:55 följande:
    farbrorkanin: det var inte lätt för mig Gråter hade 5 rätt på första försöket
    Du är i gott sällskap, dom flesta som gjort testet har fått 5 rätt.

Fast jag har slut på äpplen, men du får en {#emotions_dlg.flower} som tröst.
  • FarbrorKanin
    Thaleya skrev 2011-05-17 23:25:56 följande:
    7 av tio rätt. men 2+2 = 5 tycker jag var fel.
    Inte så illa, men det finns helt godtagbara förklaringar till att 2+2=5 om du läser några sidor bakåt i tråden.
  • Thaleya

Jaha njaa, då är ju den frågan mer en tolkningsfråga.

Vad har Drag för olika betydelser då? (det var mitt andra fel). Kan endast komma på två, och en till om man räknar annat språk.

• IsDimma

6 rätt.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • FarbrorKanin
    Thaleya skrev 2011-05-18 10:02:03 följande:
    Jaha njaa, då är ju den frågan mer en tolkningsfråga.

Vad har Drag för olika betydelser då? (det var mitt andra fel). Kan endast komma på två, och en till om man räknar annat språk.
    Sök i tråden så skall du finna! Flört
  • Thaleya
    FarbrorKanin skrev 2011-05-18 10:48:52 följande:
    Sök i tråden så skall du finna! Flört
    ooh smart.
  • Thaleya

sen sista felet jag hade var en gissning det var kajal frågan. Jag visste nte vad patronymikon är för något, så jag tänkte svara att det är säkert båda sakerna ändå för annars skulle ts inte ta upp just den saken.

Sen tänkte jag, eller så luras hon, så hon vill att man ska trycka in det där ordet som säkert inte ens finns (alltså båda), så det rätta svaret egentligen är kajal bara.

Jag paranoidade iväg det svaret :P haha men inte mer än rätt ändå för jag kunde inte svaret.

• MiScHoOo
    FarbrorKanin skrev 2011-05-18 07:09:02 följande:
    Du är i gott sällskap, dom flesta som gjort testet har fått 5 rätt.

Fast jag har slut på äpplen, men du får en {#emotions_dlg.flower} som tröst.
    haha, tack
  • Rhoda Horswunce

8 rätt

FarbrorKanin skrev 2011-05-17 21:59:40 följande:

Det finns faktiskt en annan lösning till att 2+2=5 som utesluter alla andra alternativ. En guldstjärna till den som kommer på lösningen!

Jag har en!! 2 skrivet med tre värdesiffror kan vara allt ifrån 1,45 till 2,44, och 2,44+2,44=4,88. 4,88 skrivet med en värdesiffra är 5!
Svar på tråden Hur allmänbildad är du egentligen?