Smillasmatte skrev 2011-11-30 19:09:22 följande:
Hmmm.. jojobaoljan tyckte jag lät intressant..
Har Aloevera gel hemma.. lugnande för den röda huden..
Spec nu, när jag idag gjort min 4e IPL /laser behandling av 5...
Visst är man fortfar rödflammig på sina ställen..( mest näsan då.. tack gode Gud för I.D bare mineral smink..;) ) Men det är mkt bättre.. tack o lov.. jag har haft turen att inte få utslag knottror osv i den utsträckn som andra fått och har här inne...

Lider verkligen med er...
Min hy har blivit mkt finare och jämnare av IPL behandlingarna.. inga kärl, mkt mindre rodnad och inga utslag och porerna har blivit mindre...Men helt utan smink kommer jag nog aldrig visa mig ändå..." Rudolf med röda mulen"..

Ja! Hurra för I.D bare mineral. Love, love, love!
I alla fall ... jag tror inget funkar faktiskt. Känns som om jag provat mig igenom hela marknaden. Dels den svenska och i ärlighetens namn ganska torftiga, samt absolut allt i utlandet.
Jag har inga finnar, men väl synliga blodkärl och då och då "kliprickar". Blodkärlen tvivlar jag på att det går att få ordning på. Har testat laser men blev inte nöjd.
Idag hämtade jag ut ett paket från
eleven.se. Ska nu prova Skin Doctors capillary clear och Mario Badescus skin care - förmodligen med samma nedslående resultat som allt annat.
Kan gärna meddela i tråden om någon effekt skulle visa sig.
I övrigt har jag ett recept på Finacea att ta ut. Men tror inte det hjälper heller. Det har möjligen effekt på den acne som andra har men knappast på min rodnad. Men, jag blir gärna överbevisad om motsatsen förstås. Ska dock testa Skin Doctor först.
Exuviance gjorde inte ett skit för mig.
Inget annat som jag provat heller.