• SötaSarah

    Exuviance vid rosacea?

    Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!


  • Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • SofiaD

    Jag hade vågat köra med finacea (har den själv och den hjälper mig mycket!). man tar ju så ytterst lite kräm, typ minde än ärta. Har svårt att tänka mig att det ska vara farligt.


    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    SofiaD skrev 2011-09-14 09:46:15 följande:
    Jag hade vågat köra med finacea (har den själv och den hjälper mig mycket!). man tar ju så ytterst lite kräm, typ minde än ärta. Har svårt att tänka mig att det ska vara farligt.

    Ang stickningar, så kan det sticka nån gång när jag smörjer på den (1 gång av 30 kanske) och då har jag nog oftast tagit för mycket kräm!
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Lowika
    SofiaD skrev 2011-09-14 09:47:29 följande:
    Ang stickningar, så kan det sticka nån gång när jag smörjer på den (1 gång av 30 kanske) och då har jag nog oftast tagit för mycket kräm!
    man kanske kan "späda" den med lite vanlig hudkräm? för att inte få en reaktion?
  • SofiaD
    Lowika skrev 2011-09-14 10:22:40 följande:
    man kanske kan "späda" den med lite vanlig hudkräm? för att inte få en reaktion?

    Ja, absolut värt ett försök!
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • mohj
    SkämsDet verkar inte vara någon som har använt Rosaceacare-produkter.
    De beställde jag för några år sedan från USA ,efter att ha läst massor på nätet och  efter att ha provat precis allt; antibiotika,laser och massor med krämer. Jätteskillnad för mig. Håller mig nästan besvärsfri! Nu ffinns de att köpa på nätet I Sverige också och det blir ju lättare.
    Sedan tror jag också att för vissa kan det bli bättre med åren , att hormonerna spelar roll. Det tycker jag mig ha märkt. Lite hopp!!!   Ungefär som när min läkare när jag var barn, 13år, och hade smärtsamma menstrationer tröstade mig med att det blir bättre när du fött barn.
  • SötaSarah
    mohj skrev 2011-09-29 14:08:08 följande:
    SkämsDet verkar inte vara någon som har använt Rosaceacare-produkter.
    De beställde jag för några år sedan från USA ,efter att ha läst massor på nätet och  efter att ha provat precis allt; antibiotika,laser och massor med krämer. Jätteskillnad för mig. Håller mig nästan besvärsfri! Nu ffinns de att köpa på nätet I Sverige också och det blir ju lättare.
    Sedan tror jag också att för vissa kan det bli bättre med åren , att hormonerna spelar roll. Det tycker jag mig ha märkt. Lite hopp!!!   Ungefär som när min läkare när jag var barn, 13år, och hade smärtsamma menstrationer tröstade mig med att det blir bättre när du fött barn.
    Hormonerna spelar säkert roll, det blev ännu värre under graviditet och min mormor som har det försvann det nästan på när hon kom i klimakteriet. Men, det är ett tag dit tyvärr! Mamma har det fortfarande och det är ju "kroniskt". Men har du mycket rosacea annars eller är det lite ljusrött på kinderna typ? Tänkte jag har erkligen svår rosacea så jag undrar lite om jag bör testa Rosaceacare.
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.devote.se
  • mohj

    Jo visst är det kroniskt. Men det blir ju värre om man är stressad eller är ute i solen. Sen är det nog väldigt olika
    vilken mat man tål. Jag tycker att det blir värre om jag dricker rödvin, då kan det hända att det riktigt blossar och bränner. Men det går ju över och går jag bort brukar jag ha med mig en spray som rosaceacare har som man kan spraya över makeupen och då lägger det sig. Bra att ha om man skall göra en presentation på jobbet t.ex
    Min rosacea var hemsk , mest på kinderna och näsan. Riktigt röd och massor med utslag. Det såg ut som om jag hade inflammerade stora finnar. Gå in och läs på hemsidan som företaget har. Men det är förstås på engelska. Den svenska återförsäljaren har inte lika mycket information på sin hemsida som den amerikanska,
    men du får reda på precis vad produkterna innehåller. För min del kände jag med en gång att det funkade för mig, och jag tror inte att någon som träffar mig för första gången förstår att jag har rosacea.
    Du kan googla rosaceacare  så hittar du båda sidorna.

  • SötaSarah
    mohj skrev 2011-09-29 15:45:21 följande:
    Jo visst är det kroniskt. Men det blir ju värre om man är stressad eller är ute i solen. Sen är det nog väldigt olika
    vilken mat man tål. Jag tycker att det blir värre om jag dricker rödvin, då kan det hända att det riktigt blossar och bränner. Men det går ju över och går jag bort brukar jag ha med mig en spray som rosaceacare har som man kan spraya över makeupen och då lägger det sig. Bra att ha om man skall göra en presentation på jobbet t.ex
    Min rosacea var hemsk , mest på kinderna och näsan. Riktigt röd och massor med utslag. Det såg ut som om jag hade inflammerade stora finnar. Gå in och läs på hemsidan som företaget har. Men det är förstås på engelska. Den svenska återförsäljaren har inte lika mycket information på sin hemsida som den amerikanska,
    men du får reda på precis vad produkterna innehåller. För min del kände jag med en gång att det funkade för mig, och jag tror inte att någon som träffar mig för första gången förstår att jag har rosacea.
    Du kan googla rosaceacare  så hittar du båda sidorna.
    Okej. Ja, jag har faktiskt inte märkt alls när det blir sämre... Kanske för jag har så pass mycket så syns inte så mkt skillnad. Enda gången det blev värre märkbart va när jag va gravid... Läntar INTE till nästa gång så sett!

    Jag hittade en svensk återförsäljare men dom hade bara 3 produkter? Ingen spray t ex. Vilken är det du syftar på=
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.devote.se
Svar på tråden Exuviance vid rosacea?