• SötaSarah

Exuviance vid rosacea?

Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!

• Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • SötaSarah
    SötaSarah skrev 2011-09-29 17:46:19 följande:
    Okej. Ja, jag har faktiskt inte märkt alls när det blir sämre... Kanske för jag har så pass mycket så syns inte så mkt skillnad. Enda gången det blev värre märkbart va när jag va gravid... Läntar INTE till nästa gång så sett!

Jag hittade en svensk återförsäljare men dom hade bara 3 produkter? Ingen spray t ex. Vilken är det du syftar på=
    Hittade alla produkter! Jag som missat ,)
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.devote.se
  • mohj

Vad konstigt!
    Jag gick in och kollade. "www. rosaceacare.se" har flera olika produkter och även sprayen.Men de säljer
    även emuolja så du måste klicka fram rosaceasidan.
    Undrar vilken sida du hittade.

• mohj

Sorry, missade ditt senaste inlägg.
    Ungefär som ditt såg mitt ut, men jag hade inte så mycket i pannan.

• Smillasmatte
    SötaSarah skrev 2011-09-29 17:55:19 följande:
    Jag skäms ihjäl att visa en sån här bild utan smink, men typ såhär är min rosacea. Har nån mer lika "illa"? Finns ju så många olika grader på det.

Har du det så här hela tiden?Förvånad eller går utslagen tillbaka i perioder .? Jag har absolut inte denna graden av rosacea.. tack lov .. Men f-n stackars dig ju..Skäms Jag är själv mest orolig för min näsa.. sjukt grova porer och röd och lite utslag i perioder.. Är sjukt rädd för att det ska utvecklas till sån där.. rinophyma..usch..:(...Men för övrigt så verkar huden lugn i mitt ansikte.. Jag ska på min 2a av 5 IPL ( laser behandlingar) imorgon.....
  • SötaSarah

Jo det är så hela tiden i stort sett, liiite lugnare med dom värsta röda svullna områdena men så rött hela tideb

• Lowika

Tänkte jag bidrar med mitt pizzafejs också...

Känns som du SötaSarah har det värre än mig Men på något sätt känns det skönt att inte vara ensam! Grannbarnen frågade häromdagen "varför är du alltid så röd i ansiktet?"... vad svarar man liksom? Brukar säga eksem till barn. Kom fram en kvinna på ikea för en tid sedan, och sa att hennes son (typ 4 år) undrade varför jag var röd i ansiktet. Hon hade nog väntat sig att jag skulle säga "bränt mig i solen" så att hon kunde ge en föreläsning om att inte bränna sig i solen eller nåt. Hon blev lite ställd när hon inte fick väntat svar...

• SötaSarah

Lowika - Ungeför sådär har jag det när det är som bäst också, för tillfället är det typ så. "skönt" med ngn som har liknande har hittills bara träffat folk som är lite rosig om kinderna typ, det vore underbart känner jag! Hehe... Den enda jag sett med lika Mycket eller värre är min mamma o nu du då. Önskar ingen annan detta men skönt med nån som förstår. Jag får också frågor av barn o sånt o tycker t o m det är jobbigt och vet inte vad jag ska säga liksom. Till och med sminkad får jag kommentarer av både barn o vuxna o t ex nån säger "men hur det ser ut, stackare" och så har jag ändå en så bra sminkdag jag kan ha t o m då blir jag ledsen! Min mormor har klämt ur sig det ett antal gånger så i somras när vi va på en grej o skulle ib bland folk påpekade hon det igen så man mådde dåligt när man trodde de såg hyffsat ut men då sa jag ifrån att jag inte behöver påminnas sen har hon aldrig nämnt det mer än att det såg sp bra ut nu. Måste bero på nytt smink.

• SötaSarah

På bilden är de som allra värst, i slutet av graviditeten. Jag hade riktigt ont i ansiktet o svullnader. Det är lite bättre sen jag fick barn nu inte riktigt lika svullet i pannan o så och lika mörkrött men det är lika stora områden o väldigt rött ändå. Nu äter jag Oracea, halva kuren men knget resultat, blev en dryg veckas uppehåll nu då jag inte hann till Apoteket sen va dom tvungna att beställa osv men igår började jag andra halvan av kuren så 8v till nu. Kul om det inte hjälpt då, 850 kr år skogen! Återstår att se...

• Smultron73

Söta Sarah och Lovvika - vad bra att ni vill dela med er! Det är ju altlid så individuellt vad man menar med svår eller lindrig rosacea. Jag har inte alls så mycket som någon av er har, men å andra sidan har jag ju inte haft det så länge heller så det kanske blir värre sen... Jag tycker det värsta är knottrorna, för dom går aldrig att dölja med smink heller. Det känns som att man går runt och är lite ofräsch i huden mest hela tiden. Men det är jätteskönt att veta att man inte är ensam iallafall!

Rosacea care kanske vore nåt att prova... Just nu använder jag ju clinique och dom funkar väl hyfsat men bara till en viss gräns, man blir ju inte av med det. Fast när man har lagt ut pengar på en produkt känns det också som att det tar emot att lägga ut mer pengar på en ny produkt, när man inte vet om den funkar.

Söta Sarah - hoppas medicinen funkar med andra kuren! Jag har hört mycket gott om Oracea.

• SötaSarah

Smultron - Ja jag hoppas på Oracean. Känna verkligen som mitt sista hopp.

Jag känner lite som du med att lägga pengar på produkter, har testat massor! Ingen tar bort det Men clinique är hittills bäst, det lindrar en aning i alla fall och känns skön på huden och blir rätt mjuk o bra för att kunna lägga smink liiite bättre. Vill testa rosaeacare men så mycket pengar jag lagt på produkter som inte funkar, produkter jag måste ha jämt och mediciner + smink eftersom det går åt en del vet jag inte om jag vågar chansa... Man är ju inte rik på föräldrapenning heller! :) Men får se om jag testar sen. Kanske sla övertala mamma att testa först o se hehe :)

Svar på tråden Exuviance vid rosacea?