• SötaSarah

Exuviance vid rosacea?

Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!

• Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • Lowika

Sarah och Modesty; Tack :D

Ser mörkt ut med krämer då... på ett par månader till

Går det att få laser-behandling via sjukvården? Eller är det något man måste bekosta själv?...

Tänkte t.ex. som att man kan få kosmetisk kirurgi, om man mår tillräckligt dåligt av något utseende-fel...?

• SötaSarah

Tror man måste bekosta det själv tyvärr. Jag tycker också det borde finnas har ju själv ett rätt extremt fall liksom! Men kanske man kan fä det om man går till en psykolog och jämrar sig men jag orkar inte ens det, haha

• listo

Hej hallå. Jag har inte diagnostiserad rosacea, men skulle tro att det är det jag lider av.
    Eller har lidit av, snarare. Jag har haft enorma problem med extremt torr, rödflammig, svullen och irriterad hud och kvisslor, men har aldrig tagit mig för att gå till läkare utan har testat med diverse krämer och grejs med uselt resultat.

För mig blev det ENORM skillnad när jag började äta LCHF-kost. Jag vägrade tro på det först, jag tänkte att det var hormonsvängningar eller något tillfälligt som gjorde att det blev bättre, men efter ungefär 6 veckor accepterade jag att kosten faktiskt hade gjort jättestor skillnad. Nu är jag betydligt mindre röd, inte alls lika svullen och röd, och inte heller lika torr. Jag vägrar nästan tro att det verkligen är så, men har i efterhand hört att många med hudproblem blir bättre av LCHF-kost.

Det kanske kan vara värt att testa? 

hejhararjag.blogspot.com - nå, seså...klicka då. Gör det!
  • sär skriven

Jag har nu provat rosazol i några dagar och tro det eller ej, men alla inflammationer lade sig ganska omgående och jag känner mig MYCKET bättre. Har också, eftersom jag undviker vanliga ansiktsmasker, gjort en ansiktsmask på ricinolja och jojobaolja, den gjorde huden väldigt mjuk och smidig och kändes bra och "naturlig". Vet att det som hjälper en, inte behöver hjälpa en annan, men kanske värt att testa?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • LadyAqua

Vart köper man exuviance?
    Vilka produkter av märket är det isåfall man ska använda vid Rosacea?

• LadyAqua

En grej som du kan testa Sarah är ju att skippa ALLT i ansiktet, alla krämer osv.
    Finns dock en tvål på Ica som heter Reporia och som innehåller Svavel som många säger ska vara bra vid Rosacea och akne, den använder jag, och hakan har blivit bättre:)

Men det bästa vekar vara att låta ansiktet vara då det mesta irriterar verkar det som... testa gänra smink från Tikei.. innehåller inga irriterande ämnen som tex Bismuth..

• LadyAqua

Ett till tips är att be en läkare skriva ut Beta blockare! Det lugnar de värsta flusherna som man får vid Rosacea :)
    Man kan fortfarande blossa upp litegrann men inte alls lika mycket !

• SötaSarah

Jag kommer inte ihåg sidan tror bara det finns en svensk sida om man forskar på Google :) Alla passar till rosacea det är e smaksak vilka man behöver man får läsa lite om dom.

Jag måste ha krämer annars blir jag så torr att det inte går att sminka mig :( Men clinique redness solutions funkar riktigt bra.

Beta-blockerare, det va nytt. Aldrig hört om. Blivit erbjuden det flr mitt hjärta men skippar det in i det sista då jag inte vill ta sånt :/ Ska dock läsa vidare och forska i det :)

Svar på tråden Exuviance vid rosacea?