• SötaSarah

Exuviance vid rosacea?

Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!

• Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • SötaSarah
    Smultron73 skrev 2011-08-13 16:50:19 följande:
    Jag tog Rozex igår kväll som sköterskan sa och det kändes riktigt bra då, men nu idag sticker och bränner det rejält. Kanske för att jag varit ute i solen för mycket, men jag försökte verkligen undvika sol i ansiktet men det är inte så lätt när man är på ett utebad...

Var också in på enhudvårdssalong och fick tips om nåt som heter md formulations. Nån dom testat det? Det var svindyrt så jag köpte
    Inte men funderar på om jag ska göra det ändå...
    Jag använde MD rengöringen förr... Märkte ingen skillnad men, blivit rekommenderad så mkt olika så jag vet inte! :/ Testat allt känns det som... Men nu när jag fick tips om Clinique redness solutions från mamma som testat o hon köpte det så är jag nöjd med det! :) Men som sagt, det är ju så olika....
  • Smultron73

Kanske ska ge clinique en ny chans... Jag har bara testat med varuprover som jag fick i butik. Det verkar också som att det är olika vad som hjälper från gång till annan för mig.

Och inte säljer min svärmor aloe vera heller så det kan jag inte testa... ;))

• SötaSarah
    Smultron73 skrev 2011-08-13 19:28:11 följande:
    Kanske ska ge clinique en ny chans... Jag har bara testat med varuprover som jag fick i butik. Det verkar också som att det är olika vad som hjälper från gång till annan för mig.

Och inte säljer min svärmor aloe vera heller så det kan jag inte testa... ;))
    Var glad för det.... Fast hon kanske inte är påstridig! Haha!

Är det Clinique redness solutions du använt som är för rosacea bl a? Jag har rengöringen, den runda burken med hudkräm och så "urgent relief" och har på båda krämerna.... Tycker det funkar något! :) Bäst hittills i alla fall... Men ingen hudkräm tar ju bort det på nåt sätt...

Jag har i alla fall fortsatt äta "Oracea" nu, skulle bara äta 4 v när jag ammade men nu har jag ju slutat amma så kör på! Inte märkt nån skillnad än på 4 veckor dock men ska ju äta dom 16 veckor så får se... Tetralysalen är starkare o man äter fler om dagen och dom blir man sämre i 2 v innan dom börjar hjälpa så kanske dröjer lite till innan det märks skillnad, efersom det ska ge långvarig verkan. Så hoppas!
  • Smultron73

Ja det är redness solutions som jag testat. En dagcreme och så nåt grönt som man skulle ha på så det såg mindre rött ut. Men dom brukar vara snälla med att ge varuprover på Åhléns och Kicks så jag kanske ska gå dit igen.

Jag läste en artikel om oracea och det lät jättebra. Hoppas att det hjälper för dig! Kanske är som du säger att det tar lite tid. Om en kur är på 16 veckor så verkar det ju kunna ta tid. För min del dröjer det länge innan jag kan medicinera, är bara i vecka 11...

• SötaSarah

Ah nä de gröna använder jag inte... Bara rengöring och den runda burken va de nu är använder den dag som natt iaf o den återfuktar sen urgent relief lägger jag också på inför dagen de lugnar huden lite iaf :)

Ja jag löste också en artikel förut så hoppas på det!! :) Jobbigt att inte kunna äta på länge vet ju hur de var, usch! :/ Jag är ledsen att amningen inte funkade men de positiva ör att jag kan äta den här kuren nu så det känns bra för mig! :)

• Smultron73

Inget ont som inte har nåt gott med sig :))

Jag vet många som inte ammat och deras bebisar mår minst lika bra som alla andra.

• Smultron73

Nu har jag varit på Åhlens och fått varuprover! Fick både cleansern, den runda burken + urgent relief, som hon hällde upp i små burkar. Så nu ska jag hem och testa och hoppas på att det funkar! Använder du alltså urgent releifen ovanpå den andra krämen på morgonen? Som dubbla krämer? När jag läste infon om den verkar det som att båda är som typ dagcremer men man kanske kan ha båda ändå?

• SofiaD

Vill tipsa om synchrolines serie som heter synchrorose! Testat många andra serier ( Decleor, MD, Ole H, apoteket mfl) men inte kunnat använda någon av dem. Synchrorose är det enda som kommer nära mitt ansikte! Sen vet jag inte om ni testat Finacea kräm, den har också hjälpt mig enormt! Mycket av de röda och knottrorna har lagt sig med hjälp av den. 

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SötaSarah
    SofiaD skrev 2011-08-15 16:12:49 följande:
    Vill tipsa om synchrolines serie som heter synchrorose! Testat många andra serier ( Decleor, MD, Ole H, apoteket mfl) men inte kunnat använda någon av dem. Synchrorose är det enda som kommer nära mitt ansikte! Sen vet jag inte om ni testat Finacea kräm, den har också hjälpt mig enormt! Mycket av de röda och knottrorna har lagt sig med hjälp av den. 
    Jag har testat alla receptbelagda krämer utan ngt som helst resultat :-/
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • SötaSarah
    Smultron73 skrev 2011-08-15 15:23:53 följande:
    Nu har jag varit på Åhlens och fått varuprover! Fick både cleansern, den runda burken + urgent relief, som hon hällde upp i små burkar. Så nu ska jag hem och testa och hoppas på att det funkar! Använder du alltså urgent releifen ovanpå den andra krämen på morgonen? Som dubbla krämer? När jag läste infon om den verkar det som att båda är som typ dagcremer men man kanske kan ha båda ändå?
    Japp har den runda burken i hela ansiktet ovh urgent relief på de röda områdena över den :) På kvällen har jag dock inte urgent relief :)
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
Svar på tråden Exuviance vid rosacea?