• SötaSarah

Exuviance vid rosacea?

Jag har hört så mycket bra om det märket nu i samband med rosacea, så jag vill ge det en chans! Men tänkte nu köpa dessa på nätet, vet någon vilka produkter som rekommenderas vid just rosacea? Har ju väldigt torr hy och rödflammig... Och en hel del svullnad!

• Svar på tråden Exuviance vid rosacea?
  • SötaSarah

Jag har också gett upp hoppet helt. Jag har så pass mycket och inget hjälper, testat det mesta! Får väl va glad för den lilla tid det hjälpte med tetralysalen. För så bra lär jag aldrig mer bli. Jag är den där som har röd/lila som inte ens går att täcka riktgt... Konstant...

• sär skriven
    SötaSarah skrev 2011-12-01 22:37:02 följande:
    Jag har också gett upp hoppet helt. Jag har så pass mycket och inget hjälper, testat det mesta! Får väl va glad för den lilla tid det hjälpte med tetralysalen. För så bra lär jag aldrig mer bli. Jag är den där som har röd/lila som inte ens går att täcka riktgt... Konstant...
    Har du provat Rosazol?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • SötaSarah

Nä det är väl det enda jag har kvar att testa typ, frågan är om jag vill slänga ut ännu mer pengar när INGET hjälper :/

• sär skriven
    SötaSarah skrev 2011-12-02 08:02:25 följande:
    Nä det är väl det enda jag har kvar att testa typ, frågan är om jag vill slänga ut ännu mer pengar när INGET hjälper :/
    Det finns en ny medicin som heter Oracea (har jag för mig) som också har visat sig effektiv, kan den vara något tro? Eller Ole Henriksens "nurture me", som jag också hört mycket gott om? Den är svindyr, men finns att komma över billigare via Ebay.

I hear you, det är dyrt med alla olika behandlingar man testar... Kan IPL hjälpa dej?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Kickan35
    SötaSarah skrev 2011-12-02 08:02:25 följande:
    Känner igen mig =( Ibland så blir man bara såååå trött!

Nu har jag ätit min tetralasyl-kur klart för denna gång, tror i alla fall min doktor..... Har ju även använt rosex. Hyn är rätt så bra just nu men fortfarande rätt så röd i panna, på kinder och näsa. 

MEN jag vet att det bara kommer att gå några veckor så börjar det om igen, Bläääää!

Fundera på den där kuren roccutan, eller vad den nu heter, A-vitamin? Önskar bara att något skulle fungera, för jag vill inte äta antibiotika hela tiden......   

Ha i alla fall en trevlig helg alla =)         
  • Lowika

Hej!
    Nu har jag fått liten! :D Han ligger här och sover bredvid mig.
    Och redan nu, efter inte ens två veckor, så får jag kommentarer om att jag inte är så röd i ansiktet längre!
    Ingen tvekan om att min rosacea påverkades negativt av graviditeten.

Hur var det? Vilka preparat kunde man använda när man ammar? Kan man använda Rosazol? hade ju varit smidigt om man slapp skaffa recept. Eller Finacea, som jag har recept på som jag inte plockat ut.

• SötaSarah

Jag äter Oracea nu, ingen märkbar skillnad! :( 950 kr åt skogen! Och till råga på allt måste man köpa smink o hudprodukter för 1500 kr varannan månad minst! Blääääää! Hade kunnat gjort så mycket annat kul för dom pengarna! :(

• SötaSarah

Lowika - Grattis, visst är det underbart!!! :) Härligt att du är bättre. Jag är fortfarande röd men va definitivt mycket sämre under graviditeten! Det va helt galet!!

Vet inte hur det är med dom tyvärr, sök på FASS? Jag fick iaf inte använda rosex-salvan, eller fick Men rekommenderades inte. Eller just de de à under graviditeten. Hm, fick äta 4 v Oracea medans jag ammar, tetralysal sla man ju inte äta alls men har faltiskt ingen koll på salvorna. Hoppas du får använda nåt! :€

• Joico
    Lowika skrev 2011-12-02 22:41:14 följande:
     Hur var det? Vilka preparat kunde man använda när man ammar? Kan man använda Rosazol? hade ju varit smidigt om man slapp skaffa recept. Eller Finacea, som jag har recept på som jag inte plockat ut.

Amning
    Metronidazol passerar över i modersmjölken men påverkar troligtvis inte det ammande barnet. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfällig användning av Rosazol kräm under amning.

• Modesty Blaise

Grattis till bebisen!

Själv har jag nu i två dagar provat vad-det-nu-heter-cappilary clear. Och så långt verkar det bra. Huden har inte reagerat negativt och det senast tillkomna kärlgrejen på vänster sida av näsan ser ut att ha dragit sig tillbaka. Det kan den ju ha gjort ändå, ibland gör dem det. Men, tja... håller tummarna för att den senast provade produkten ska ha viss positiv inverkan.

Svar på tråden Exuviance vid rosacea?