lchf
Hej alla som kämpar på med LCHF.
Tänkte vi kan ha ett litet fotum där vi kan byta erfarenheter och recept m.m.
Välkimna alla som vill.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-18 19:59
menade "forum" Hi,hi...
Hej alla som kämpar på med LCHF.
Tänkte vi kan ha ett litet fotum där vi kan byta erfarenheter och recept m.m.
Välkimna alla som vill.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-18 19:59
menade "forum" Hi,hi...
Jag har testat äggmjölk en gång i kaffe och det var jättegott. Vet inte varför jag inte gjort det fler gånger. Blev sugen nu när ni skriver om det. Jag blandade i vaniljpulver då och det blev supergott.
Någon som testat äggmjölk blandat med kakaopulver? Vilka proportioner ska man använda?
Trevlig helg alla!
Snart blir det plockmat här hemma: räkor, ägg, majonäs, avokado, korvrullar och ostar. Mums!
Ja, mums för plockmat. Det åt vi med i går kväll. Lax, ägghalvor med skagenröra. Oliver, mosarella och parmaskinka. Och inte minst halloumi! Mmmm... Och så avslutade vi med hemgjord vaniljglass toppad med färska jordgubbar och blåbär. Gott, gott.
Sorry att jag glömde tråden, men ni har ju hittat recept på äggmjölk själva ändå! Mitt morgonkaffe består av 1 ägg, 2 msk (saltat för guds skull!) Smör, 2 tsk snabbkaffe och 2 dl kokande vatten. Står mig länge på det! Som ett mirakel hittade jag även fiberhusk i affären idag! Low carb, och speciellt high fat här i Australien är nog bland det värsta i folks ögon, jag tror mördare har högre respekt än någon som äter FETT! Nope, margarin, lightprodukter och diet shakes är det som gäller... I alla fall, idg gjorde jag pannkakor på mitt nyinköpta fiberhusk! 2 ägg, 2 dl grädde, 1 msk fiberhusk och en nypa salt. Låt svälla 10 minuter och grädda i massa smör. Jag överdriver inte det minsta när jag säger att det smakade som riktiga pannkakor!
Tack för pannkakreceptet. Det måste vi prova. Skulle ju vara gott med crepes... Kul att höra ifrån dej enda bortifrån Australien. Fantastiskt med internätt( ops! Där lät jag gammal);) Ha en bravsöndagkväll alla //Nilla
hmm blev nåt fel när jag skulle skriva sist...:)
Jag provade iaf pannkakorna igår men använde physsylium mjöl ist då det var vad jag hade hemma, det blev en rätt tjock seg smet men det gick att grädda när jag fick in snitsen! grädda på låg värma en längre stund så är det lättare att vända dem, fluffiga goda pannkakor blev det :)
Idag fick jag hem grejer som jag klickat hem från bodystore; bl.a shirataki nudlar och shirataki fettucine samt Sötin, nån som provat nåt av dessa?
Använder ni nåt annat sötningsmedel nån gång och isf i vad?
Hej på er. Nu är det fredag igen. Är det någon som har tips på god fredagsmat? Snacks? Ska åka o jobba nu, men sedan blir det storhandla. Då skulle det vara kul med recept eller tips på nott extragott till kvällen. Ha en bra fredag alla och trevlig helg// Nilla
LCHF är ingen Quick fix diet utan en diet som kroppen mår bra av, viktminskning får man på köpet. Många kvinnor har bantat så mycket och svält sig själva för att gå ner i vikt så kroppen kan bli lite tjurig och inte vilja släppa på kilona!
Det man kan prova är att inte äta så mycket mjölkprodukter eller kolla proportionerna mellan fett, protein och kolhydrater så man inte äter för mycket eller för lite av det ena eller andra.
Det KAN ta lång tid att gå ner i vikt med LCHF men mår man bra undertiden och får andra hälsofördelar så får det hellre ta lite tid än att svälta sig med soppor eller annat och må dåligt!
Såg att ni pratat om äggmjölk, här får ni mitt absolut bästa recept!
fast jag kör nu helt utan sukrin...
www.matklubben.se/recept/lchf_mjoelk_93422.html
Hej, hej!
Är det nån som läser den här tråden fortfarande?
Jag behöver hjälp mot min hunger! Jag kör ganska strikt tycker jag men jag är aldrig mätt. Vad gör jag för fel?
Idag har jag ätit tre kokta ägg med en matsked majonäs och en kopp te med en stor tesked kokosfett till frukost. Men jag är fortfarande hungrig.
Hur mycket äter ni på en dag? Jag har inte gått ner nånting än och känner mig så frustrerad. Enligt vissa ska man äta tills man är mätt, medan andra menar att man ska tänka på kaloriintaget.