• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:30:02 följande:
    Det skulle kanske ta bort effekten lite men om alternativet är att snidningen blir totalt fucked-up pga matrester och katter som tycker det är skitbra att gnaga på kanterna, så är ju glasskiva ganska ok ändå.
    Föresten varför skall katter tugga på allt???? Nu tuggar mina inte på möblerna men på allt annat, en älskar stickade saker, den andra gummi eller silkon saker och den tredje verkar inte utvecklat någon fetish ännu....
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-21 20:36:20 följande:
    hehe min första lya var på 37 kvm, mitt köksbord var ett runt med iläggsskiva... stort.. men så hade jag ändå ett ganska stort kök....

Nu bor jag i ett litet hus på 90kvm och det räcker ändå inte till alla möbler och saker... Mitt köksbord är nån antik historia med lejontassar på (tror de är antikt iaf) ser ruggigt gammalt ut och på det äter vi våra måltider, jag och min treåring.. är det helgerån då kanske
    Jag har precis fått fast anställning inom min egen bransch så snart blir det till att köpa eget, om nåt år. Ser fram emot det, det är ju lite jobbigt att bo så litet. Har hela lägenheten full med saker, och då har jag verkligen rensat ordentligt för att inte ha en massa onödigt Obestämd
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:35:39 följande:
    i ett gammalt slott i skottland
    Taget! Tänker inte ens snacka om saken....
  • varfördåför
    HäxanSurtant skrev 2011-05-21 20:37:35 följande:
    hehe.... jag sitter i mitt kök nu, där jag lagar mat, finns inget köksbord här... har matrummet i rummet brevid..... Det går att ha ett bord här, men kändes onödig när de enda fanns ett rum till som man kunde ha det i
    och vi har så stort att vi planerar att bygga en vägg till.. (har redan satt upp en i köket) vardagsrummet är så stor att det inte går att få mysigt alls fan vad snyggt det vore med sons bord i mitten
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:38:43 följande:
    Jag har precis fått fast anställning inom min egen bransch så snart blir det till att köpa eget, om nåt år. Ser fram emot det, det är ju lite jobbigt att bo så litet. Har hela lägenheten full med saker, och då har jag verkligen rensat ordentligt för att inte ha en massa onödigt Obestämd
    Men det blir så med lite utrymme.. Hos mig blir det så ändå, jag är som en hamster, samlar på allt, det kan faktiskt vara bra att ha...

Har massor av böcker om feng shu och liknande, men vad hjälper det att jag läser dom hundra gånger
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-21 20:38:33 följande:
    Föresten varför skall katter tugga på allt???? Nu tuggar mina inte på möblerna men på allt annat, en älskar stickade saker, den andra gummi eller silkon saker och den tredje verkar inte utvecklat någon fetish ännu....
    Min stora tuggar på typ inget, den lilla tuggar på ALLT, inklusive mina fingrar klockan sex på morgonen. Toaborsten, papper, möbler, stora kattens svans, mina tår, kläder, sin egen svans, allt hon hittar på golvet inklusive kristaller från kattsanden...
    Stickat lär ju vara vanligt, lilltjejen har totalramponerat en filt jag haft på sängen, hon har tuggat och sugit sönder den totalt Skrattande
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:38:26 följande:
    dom tatuerade dem på rickt inför första avsnittet och sedan var det klart.. nu får de ha dem forever
    På tal om mannamod Glad Det är till att get into character då man tatuerar sig permanent.
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-21 20:40:35 följande:
    Men det blir så med lite utrymme.. Hos mig blir det så ändå, jag är som en hamster, samlar på allt, det kan faktiskt vara bra att ha...

Har massor av böcker om feng shu och liknande, men vad hjälper det att jag läser dom hundra gånger
    Jag är slit-och-slängare (tyvärr) men nog fan samlas det saker här för det...
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:41:52 följande:
    På tal om mannamod Glad Det är till att get into character då man tatuerar sig permanent.
    jepp.. särskilt den på ryggen.. eller han med hakkorset på bringan HAHA
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:39:50 följande:
    och vi har så stort att vi planerar att bygga en vägg till.. (har redan satt upp en i köket) vardagsrummet är så stor att det inte går att få mysigt alls fan vad snyggt det vore med sons bord i mitten
    Ja det är svårt att få mysigt när rummen är för stora om man inte har skiljeväggar, sånna där vikväggar och massa stora växter då, men det är ju inte alltid så praktiskt och inte om man har småbarn heller...

Jag vill egentligen aldrig bo stort, för när barnen sen flyttar blir det liksom så tomt och öde, bättre att knö lite och ändå må bra i hemmet senare också *min filosofi*

Fast vi hyr ju bara huset och det är 5 rum här, räcker egentligen väldigt gott för oss två som bor här OM bara mamman varit lite mer ordningssam